چین از مواضع مداخله جویانه آمریکا به شدت انتقاد کرد

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران : چین از اظهارات مقامات آمریکا در خصوص جزایر مورد مناقشه میان خود و ژاپن به شدت انتقاد کرد.

چین از مواضع مداخله جویانه آمریکا به شدت انتقاد کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از راشا تودی؛ اظهارات اخیر مقامات آمریکا مبنی بر احترام چین به حق مالکیت ژاپن بر جزایر مورد اختلاف در شرق دریای چین خشم مقامات چینی را به همراه داشته است. اختلاف بر سر این جزایر طی ماه های اخیر شدت یافته است.

یک روز پس از آن که هیلاری کلینتون به توکیو اطمینان داد که در موضوع جزایر مورد مناقشه از حمایت کامل آمریکا برخوردار است و به دولت چین نسبت به هرگونه اقدام یک جانبه هشدار داد، وزیر خارجه چین به شدت واکنش نشان داد.

در کنفرانس خبری روز آدینه کلینتون و وزیر خارجه ژاپن، کلینتون بدون اشاره به نام چین گفت که آمریکا مایل است این مساله به صورت مسالمت آمیز حل گردد.

کلینتون گفت: اگرچه آمریکا در خصوص جزایر مورد مناقشه از گزینه خاصی حمایت نمی کند، اما معتقدیم که این جزایر تحت مالکیت ژاپن قرار دارند.

وی در ادامه اضافه نمود: ما با هرگونه اقدام یک جانبه که موجب زیر سؤال بردن مالکیت ژاپن گردد مخالفیم و معتقدیم که دو طرف باید برای حل مسالمت آمیز این مساله گام بردارند.

سخنگوی وزیر خارجه چین در واکنش به اظهارات کلینتون گفت: چین از این اظهارات به شدت ناراحت است.

درگیری میان دو طرف بر سر این جزایر چهار سال است که ادامه دارد، اما در سال گذشته و پس از ادعای مالکیت ژاپن بر آنها شدت گرفت.

چین در واکنش به این اقدام، گشت های دریایی در اطراف جزایر سنکاکو و دیایو را افزایش داد. در مقابل ژاپن نیز جنگنده های جت خود را به این منطقه اعزام کرد. البته تا کنون درگیری نظامی میان دو طرف شکل نگرفته است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 692

به "چین از مواضع مداخله جویانه آمریکا به شدت انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین از مواضع مداخله جویانه آمریکا به شدت انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید