چند ترفند ساده و خانگی برای نگهداری از مو های چرب

به گزارش کی آنلاین، موی چرب برای بسیاری از افراد که به زیبایی خود اهمیت می دهند دغدغه می آفریند و ممکن است حتی روی اعتماد به نفس آن ها برای حضور در جامعه اثر بگذارد.

چند ترفند ساده و خانگی برای نگهداری از مو های چرب

مو های چرب، یکی از مشکلاتی است که اغلب افراد جامعه با آن دست و پنجه نرم می نمایند، زیرا ظاهر فرد را بهم می مریزد. ممکن است زمان زیادی از حمام نگذشته باشد، اما مو های شما همان حالت روغنی قبل را پیدا نمایند.

موی چرب برای بسیاری از افراد که به زیبایی خود اهمیت می دهند دغدغه می آفریند و ممکن است حتی روی اعتماد به نفس آن ها برای حضور در جامعه اثر بگذارد. در صورت عدم مراقبت از مو های چرب و درمان آن ممکن است اوضاع حتی وخیم تر هم گردد. در این مطلب به موضوع نگهداری از مو های چرب می پردازیم.

نگهداری از مو های چرب

نحوه درمان مو های چرب احتیاج به دانستن علت اصلی مشکل شما دارد. تنها در موارد حاد و بحرانی احتیاج به مراجعه به یک پزشک متخصص دارید. در بیشتر موارد، دارو ها و مواد طبیعی مو های چرب را به برترین نحو درمان می نمایند. بسیاری از برترین محصولات مراقبت از مو های چرب را می توان در آشپزخانه یافت. این محصولات کاملا طبیعی بوده و قابل استفاده در خانه هستند:

سرکه سیب: سرکه سیب می تواند به متعادل کردن pH پوست سر شما یاری کند؛ بنابراین فراوری چربی موهایتان را کنترل می کند. آن را با آب رقیق نموده و به موهایتان بزنید، چند دقیقه بگذارید بماند و بعد بشویید.

روغن درخت چای: روغن درخت چای دارای خاصیت ضد قارچ طبیعی است. استفاده کم آن می تواند به پاکسازی پوست سر و کاستن چربی مو یاری کند.

گوجه فرنگی: گوجه فرنگی دارای مواد مغذی اساسی مختلفی است که برای مو بسیار عالی است. سطح pH را در پوست سر کاملاً متعادل می کند. بدیهی است که بعد از استفاده از آن شرایط موی چرب بهبود یابد. یک گوجه فرنگی رسیده را بردارید و آب آن را بگیرید و روی مو های خود بمالید و از کلاه رنگ یا پلاستیک برای پوشاندن مو های خود به مدت 30 دقیقه بهره ببرید و بعد مو های خود را با آب سرد بشویید.

توت فرنگی: توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان است که نه تنها برای چهره شما بلکه برای پوست سر نیز مفید است. می توانید چند توت فرنگی را پوره نموده و آن ها را با ماست مخلوط کنید. این ماسک را روی مو های خود بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را با شامپوی ملایم بشویید.

آلوئه ورا: آلوئه ورا بسیار آرامش بخش و تسکین دهنده است. بعلاوه به شما یاری می کند تا از شر روغن اضافی پوست سر خود خلاص شوید و احساس طراوت به شما می دهد. می توانید آلوئه ورا را از برگ آن استخراج نموده و این ژل را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید. آن را روی ریشه مو و روی پوست سر خود بمالید. بعد از 30 دقیقه بشویید.

خاک رس: برای درمان موی چرب با استفاده از خاک رس؛ به راحتی، 10 قاشق غذاخوری خاک رس شفابخش را با 200 میلی لیتر آب ترکیب کنید و سپس مخلوط را به مو های سر خود بزنید. حالا باید این خاک رس به مدت 10 الی 20 دقیقه بر روی پوست سر و موی چرب شما باقی بماند و سپس شسته گردد.

در اصل، خاک رس به سبوم اضافی روی پوست سر متصل می گردد و غدد سبوم آزاد شده را آزاد می کند. به همین علت این ماسک خانگی برای درمان مو های چرب و شوره سر عالی است.

منبع: دلتا

منبع: فرادید
انتشار: 17 مهر 1401 بروزرسانی: 17 مهر 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2150

به "چند ترفند ساده و خانگی برای نگهداری از مو های چرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند ترفند ساده و خانگی برای نگهداری از مو های چرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید