ورزشکاران المپیکی زیر ذره بین وادا ، برخورد در صورت غیبت سوم

به گزارش کی آنلاین، فدراسیون های مختلف در امسال برنامه های فشرده ای دارند تا ورزشکاران را برای حضور در رقابت های انتخابی کسب سهمیه المپیک 2020 آماده نمایند و در این بین سلامت ورزشکاران و موضوع کنترل دوپینگ در موردشان اهمیت زیادی دارد. شاید همانقدر که طی مراحل آماده سازی فنی آنها اهمیت دارد، بحث سلامت جسمانی و دور کردن شان از مواد نیروزا ممنوعه حائز اهمیت است. مسئله ای که مورد نظر مسوولان مربوطه هم است و در این بین روی همکاری متقابل ورزشکاران نیز تاکید دارند.

ورزشکاران المپیکی زیر ذره بین وادا ، برخورد در صورت غیبت سوم

غلامرضا نوروزی، دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با اشاره به برنامه های فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) برای نظارت بر ورزشکاران اعزامی به المپیک و به خصوص ورزشکاران شانس مدال می گوید: این برنامه ها در حوزه سلامت جسمانی و مبارزه با دوپینگ پیگیری می گردد. در هر دو حوزه هم به همکاری خودِ ورزشکاران احتیاج داریم به خصوص برای مبارزه با دوپینگ که از طرف وادا نیز پیگیری می گردد.

او همچنین از برنامه های مربوط به معاینه سلامت ورزشکاران می گوید: تشکیل پرونده سلامت برای ورزشکاران اعزامی مانند همواره در برنامه است. فدراسیون پزشکی ورزشی از حالا آماده است تا معاینه ورزشکاران را انجام دهد اما هنوز نفرات فدراسیون ها معین نیستند.

دبیرکل نادو درباره برنامه های ضد دوپینگ نیز شرح می دهد: دوره های آموزشی لازم برای تیم ها و ورزشکاران اعزامی برگزار می گردد. او با این شرح کوتاه نکاتی را به ورزشکاران توصیه می نماید: ورزشکاران در آستانه المپیک خیلی دقیق تر از سوی وادا کنترل می شوند. مأموران این نهاد بین المللی تا پیش از المپیک سه بار به صورت سرزده اقدام به نمونه گیری از این دسته ورزشکاران می نمایند. البته محتمل است در بعضی مواقع هم این مأموریت به نادو ایران واگذار گردد اما در هر صورت خودِ آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ مدیریت تست دوپینگ این دسته ورزشکاران را بر عهده دارد. وادا بر اساس اطلاعات مکانی که از ورزشکاران موردنظر در اختیار دارد و زمان تمرینات و اردوهای شأن، اقدام به نمونه گیری سرزده از آنها می نماید. بنابراین ورزشکاران باید هر گونه تغییر و جابه جایی را به اطلاع وادا برسانند.

نوروزی با اشاره به قوانین موجود می گویید: اگر ماموران وادا، در مراجعه اول و دوم با غیبت ورزشکار روبرو شوند به تذکر اکتفا می نمایند اما در صورت روبرو شدن با سومین غیبت طبق قوانین برخورد می نمایند.

4،360

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 180

به "ورزشکاران المپیکی زیر ذره بین وادا ، برخورد در صورت غیبت سوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورزشکاران المپیکی زیر ذره بین وادا ، برخورد در صورت غیبت سوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید