هادی رضایی: پیش بینی ما کسب 34 مدال از بازی های پارالمپیک است

به گزارش کی آنلاین، دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک: تا کنون 34 ورزشکار کشورمان (29 آقا و 5 خانم) سهمیه مسابقات پارالمپیک 2020 توکیو را کسب کرده اند.

هادی رضایی: پیش بینی ما کسب 34 مدال از بازی های پارالمپیک است

در نشست خبری روز سه شنبه (26 شهریور) در محل کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، هادی رضایی، دبیر اجرایی این کمیته به تشریح برنامه های کمیته تا زمان مسابقات پارالمپیک پرداخت.

وی گفت: تاکنون 34 سهمیه توسط ورزشکاران ایرانی کسب شده است که انتظار می رود این عدد به 103 ورزشکار (89 آقا و 14 خانم) افزایش پیدا کند.

وی ملاک این پیش بینی را تحلیل در رشته های تیمی و رکورد خود ورزشکاران و نیز بررسی وضعیت رقیبانشان دانست.

وی گفت: برخی از سهمیه ها به نام خود ورزشکار و برخی به نام کشور ثبت می شوند، یعنی می توان ورزشکار دیگری را به جای کسی که کسب سهمیه کرده است، به بازی ها اعزام کرد.

رضایی همچنین گفت: ورزشکارانی به این مسابقات اعزام می شوند که از آنها امید کسب مدال داریم و در درجه بعدی نفرات و تیم هایی هستند که در آسیا اول بوده ولی احتمالا در پارالمپیک رتبه هفتم یا هشتم را کسب خواهند کرد. و دلیل اعزام آنها نیز عدم ایجاد وقفه در کار و تمرینات آنها و حفظ آمادگی شان می باشد.

وی ادامه داد: تمامی کشورها باید تا پایان فروردین یا اوایل اردیبهشت فهرست نهایی ورزشکاران اعزامی خود را به کمیته مسابقات اعلام کنند که در صورت اعزام افرادی کمتر از تعداد سهمیه های کسب شده، ورزشکاران دیگری جایگزین خواهند شد.

دبیر اجرایی کمیته ملی المپیک در جای دیگری از سخنان خود گفت: دولت قرار بوده 29 میلیارد تومان بودجه برای ورزشکاران پارالمپیکی پرداخت کند که تنها 22 درصد آن محقق شده است. اما کمیته تاکنون از هیچ یک از برنامه های خود عقب نیست و همه برنامه ها را طبق پیش بینی انجام داده است.

وی همچنین گفت: کمیته ملی پارالمپیک به مدال آوران حقوق پرداخت می کند، اما اولویت ما در پرداخت ها اول کسب سهمیه، بعد اردو و بعد حقوق می باشد. کمیته فقط برای رشته هایی که زیر نظر خودش فعالیت می کند هزینه می کند و این هزینه تنها برای رشته های پارالمپیکی است، نه رشته هایی که اصلا سهمیه ندارند.

رضایی همچنین گفت: ما برای ورزشکاران طبق پیش بینی مدال هزینه های اردو، بازی های تدارکاتی، اردو و ..... را پرداخت می کنیم و اگر ورزشکاری در مسابقات پارالمپیک نتیجه ای بهتر از آنچه پیش بینی شده بود کسب کند، مابه التفاوت آن را دریافت خواهد کرد. یعنی اگر برای ورزشکاری هزینه هایی متناسب با دریافت مدال نقره شده باشد و بعد به مدال طلا دست یابد، هزینه مدال آور طلایی برایش درنظر گرفته می شود.

وی همچنین گفت: تست پزشکی ورزشکاران و کلاس بندی آنها توسط کمیته بین المللی پارالمپیک صورت می گیرد تا هیچ تخلفی از سوی کشورها از جمله اعزام ورزشکاران غیرمعلول صورت نگیرد.

رضایی در پایان در خصوص برنامه های کشور ژاپن در مسابقات سال آینده پارالمپیک گفت: روز 28 مرداد دهکده بازی ها افتتاح می شود، روز 14 شهریور افتتاحیه مسابقات و 16 شهریور اختتامیه آن خواهد بود و از همین الان برنامه، روز و ساعت تمامی مسابقات پارالمپیک 2020 مشخص شده است. 440 ورزشکار در 22 رشته و 540 ماده با یکدیگر رقابت خواهند کرد. بازی ها فقط در توکیو نیست و ورزشکاران کلیه کشورها می توانند تا قبل از شروع بازی ها از هتل و دیگر امکانات همه شهرها به صورت رایگان استفاده کنند. حتی برای کاروان ایران نمازخانه و غذای حلال درنظر گرفته شده است و برای سیامند رحمان و مرتضی مهرزاد امکاناتی متناسب با شرایط جسمی آنها منظور شده است. همچنین 2000 خبرنگار از سراسر دنیا این مسابقات را پوشش می دهند و 100 هزار کارمند ژاپنی برای کاهش ترافیک در طول مسابقات دورکاری خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 381

به "هادی رضایی: پیش بینی ما کسب 34 مدال از بازی های پارالمپیک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هادی رضایی: پیش بینی ما کسب 34 مدال از بازی های پارالمپیک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید