تور یونان: معرفی برترین دانشگاه های یونان

به گزارش کی آنلاین، برترین دانشگاه های یونان

یونان کشوری اروپایی است که در جنوب شرقی این قاره و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده است. از شرق با ترکیه واز سمت شمال با مقدونیه، آلبانی و بلغارستان همسایه است و مرز مشترک زمینی با این کشورها دارد. بخش اصلی این سرزمین را در جنوب و شرق دریای اژه در بر گرفته است و از جانب غرب به دریای یونان راه دارد. کشور یونان در نقطه اتصال سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا واقع شده است و بازمانده و وارث سرزمین باستانی یونان است. این سرزمین مهد تمدن مغرب زمین نام گرفته و خاستگاه فلسفه، دموکراسی، بازی های المپیک، نمایشنامه نویسی و… است. مرکز آن آتن است و سالونیک، هراکلیون و پاتراس شهرهای بزرگ یونان هستند. امروز به معرفی برترین دانشگاه های یونان می پردازیم تا در صورتی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارید برترین ها را انتخاب کنید.

تور یونان: معرفی برترین دانشگاه های یونان

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های یونان

برای تحصیل در آتن در مقطع کارشناسی دانستن زبان یونانی یا انگلیسی لازم است. در مقطع کارشناسی ارشد هم فرد باید دارای مدرک کارشناسی از یک دانشگاه معتبر باشد و تحصیل در یونان در این مقطع قاعدتا به زبان یونانی ممکن است اما در برخی رشته ها به زبان انگلیسی هم امکان پذیر است که البته تعداد محدودی از رشته ها را در بر می گیرد. مدت زمان دوره تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال است. به طور کلی دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه های کشورمان در هر سال 2 ترم دارد که هر ترم در 13 هفته تشکیل می گردد و مدت زمان دوره برگزاری امتحانات هم 3 هفته است. اما اگر قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارید باید مدرک کارشناسی ارشد شما از یک دانشگاه دارای اعتبار باشد. در این مقطع امکان ادامه تحصیل هم به زبان انگلیسی و هم به زبان یونانی وجود دارد. دانشجوی متقاضی تحصیل در مقطع دکترا باید فرایند دریافت پذیرش، ارسال موضوع سرانجام نامه یا رساله دکترا به دانشگاه مورد نظر و دریافت تایید و قبولی آن را طی کند و در سرانجام تحصیلاتش از موضوع ارائه شده در سرانجام نامه اش دفاع کند تا بتواند مدرک دکترای خود را از دانشگاه مورد نظرش دریافت کند. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا در کشور یونان بستگی به رشته تحصیلی دارد و بین 3 تا 5 سال متغیر است. ادامه تحصیل در یونان در بیشتر رشته ها و مقاطع تحصیلی رایگان است.

مهمترین دانشگاه های یونان:

  • دانشگاه فنی ملی آتن
  • دانشگاه ملی آتن
  • دانشگاه ارسطو
  • ACG دانشگاه
  • دانشگاه کرت
  • دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن
  • دانشگاه صنعتی ملی آتن

بهترین دانشگاه های یونان

دو شهر آتن و تسالونیکی از جمله شهرهایی هستند که بیشترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور را در خود جای داده اند. وجود بیشتر از 20 دانشگاه در یونان جهت تحصیل، انتخاب نوع دانشگاه و شهر مورد نظر گزینش را برای شما آسان تر می نماید. باید گفت به طور کلی تحصیل در یونان به زبان رسمی این کشور یعنی زبان یونانی است، با این حال در برخی دانشگاه و در تعداد محدودی رشته های تحصیلی امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی هم وجود دارد.

دانشگاه ملی آتن

دانشگاه ملی آتن هم از دانشگاه های معتبر آتن است و در میان 700 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته است. این دانشگاه بعلاوه با نام های دانشگاه آتن و دانشگاه ملی نامیده می گردد و در سال 1837 بنا شده که از قدیمی ترین دانشگاه های کشور یونان است. رشته هایی مثل فلسفه، علوم سیاسی، حقوق، زبان، علوم سلامت و علوم طبیعی در آن تدریس می گردد.

دانشگاه فنی ملی آتن

این دانشگاه یونان بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های این کشور دارد. در سال 1837 پایه گذاری شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های یونان است. تدریس در این دانشگاه غالبا به زبان یونانی است. دانشجویان بین المللی هم این امکان را دارند که در برخی رشته ها و مقاطع به زبان انگلیسی ادامه تحصیل دهند. این دانشگاه در سال 2017 رتبه اش در جهان 395 اعلام شد

دانشگاه ارسطو

بزرگترین دانشگاه یونان دانشگاه ارسطو است. این دانشگاه بعلاوه از بزرگترین دانشگاه های جنوب شرقی اروپا به شمار میرود.

دانشگاه ارسطو در دومین شهر مهم یونان یعنی تسالونیکی قرار گرفته است و در سال 1925 ایجاد شد. علاوه بر مزیت علمی، این دانشگاه جاذبه توریستی هم دارد و به عنوان یک بنای زیبا، جالب و دیدنی برای بازدید کنندگان و گردشگرانی که به یونان می آیند مورد توجه است. این دانشگاه به این علت به نام ارسطو معروف شده است که شهر زادگاه ارسطو در نزدیکی تسالونیکی بوده است، بنابراین در دوره های مختلف به نام دانشگاه ارسطو و یا دانشگاه تسالونیکی معروف شده است. رتبه جهانی دانشگاه ارسطو در جهان بین 491 تا 500 است.

ACG دانشگاه

این دانشگاه که بوسیله مبلغانی از بوستون و ماساچوست آمریکا در سال 1875 تاسیس شد، در واقع یک کالج آمریکایی در یونان است که از بزرگترین و قدیمی ترین دانشکده های معتبر اروپا و آمریکا است. تنوع برنامه آموزشی، درسی و رشته ها در مقطع کارشناسی در این دانشگاه وجود دارد. در مقطع کارشناسی ارشد هم تا حدودی این تنوع وجود دارد و شامل رشته هایی مثل: روان شناسی کاربردی آموزشی، روانشناسی ارتباطات استراتژیک و روابط عمومی، مشاوره و روان درمانی، ارتباطات دیجیتال و رسانه است.

دانشگاه کرت

این دانشگاه دو پردیس دارد و در بزرگترین جزیره یونان قرار گرفته است. سال تاسیس دانشگاه کرت سال 1973 است که پس از تاسیس این دانشگاه به سرعت رشد و پیشرفته است. دانشکده های فلسفه، علوم اجتماعی، آموزش و پرورش، علوم سیاسی و مالی در آن وجود دارد. این دانشگاه دو پردیس دارد و چهارمین دانشگاه برتر یونان است. اهمیت این دانشگاه در جهان از این نظر است که در زمینه فراوری تحقیقات قوی بین المللی دارد.

دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن

این دانشگاه با نام مدرسه آتنی مطالعات تجاری در سال 1920 تاسیس شد. دانشگاه اقتصاد و کسب و کار آتن از قدیمی ترین دانشگاه های جهان و سومین دانشگاه قدیمی یونان است که در زمینه مطالعات مالی و تجارت رشته های مرتبط در آن تدریس می گردد. این دانشگاه 8 دپارتمان مختلف دارد.

دانشگاه صنعتی ملی آتن

این دانشگاه در سال 1837 تاسیس شده است و بهترین دانشگاه ملی صنعتی و از معتبهترین نهادهای آموزش عالی در یونان محسوب می گردد که در رشته های مهندسی، دوره های گوناگون آموزشی را برگزار می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 بهمن 1400 بروزرسانی: 12 بهمن 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1945

به "تور یونان: معرفی برترین دانشگاه های یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور یونان: معرفی برترین دانشگاه های یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید