کیپ تاون، قدیمی ترین شهر آفریقای جنوبی

به گزارش کی آنلاین، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

کیپ تاون، قدیمی ترین شهر آفریقای جنوبی

با تور افریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط گردشگران تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای گردشگری مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون گردشگر برای تماشای جاذبه های گردشگری مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

شاید در نظر شما سفر به قاره آمریکا یا اروپا برای گذراندن یک تعطیلات دل انگیز بهترین گزینه باشد و یا تصور کنید زیباترین مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری را می توان در نقاط سرسبز جهان در نیمکره شمالی پیدا کرد. در حالیکه هر ساله بسیاری از گردشگر ها راهی شهرهایی در آمریکای جنوبی، جنوب شرقی آسیا، اقیانوسیه و حتی آفریقا می شوند. چنین نقاطی که به مقصد گردشگری مردمان از سراسر جهان تبدیل شده اند به زیبایی و کیفیت بسیاری از شهرهای اروپایی و آمریکایی هستند و چه بسا می توان در آن ها جاذبه های طبیعی بی نظیر و نقاط بکر بیشتری نسبت به بسیاری از شهرهای گردشگر پذیر جهان پیدا کرد.

یکی از زیباترین این شهرها که قصد داریم در ادامه به آن بپردازیم کیپ تاون آفریقای جنوبی است که ملقب به شهر مادر و دومین شهر عظیم و مهم در آفریقای جنوبی است که سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر علاقه مند است. وجود طبیعت بی نظیر و دست نخورده، آثار باستانی و تاریخی، رستوران ها و هتل های باکیفیت در آفریقای جنوبی شهر کیپ تاون را به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل نموده است. اگر شما هم به دنبال این هستید که کیپ تاون کجاست و چگونه شهری است، پس با ما همراه شوید تا کمی بیشتر با این شهر زیبا آشنا شویم تا اگر در آینده نزدیک قصد سفر به آن را داشتید با اطلاعات و دانش بیشتر نسبت کیپ تاون به عنوان یکی از اعجاب آورترین شهرهای آفریقای جنوبی، برنامه سفر خود را تنظیم کنید.

شگفت انگیزترین جاذبه های آفریقای جنوبی

ژوهانسبورگ، عظیمترین شهر آفریقای جنوبی

کیپ تاون؛ شهری زیبا برای سفر و زندگی

کیپ تاون در جنوب غربی آفریقای جنوبی و در دماغه قاره آفریقا، درست در مرز میان اقیانوس هند و اقیانوس آرام قرارگرفته و دارای آب و هوای متغیر ولی معتدلی است. در زمستان ها هوا مرطوب و لذت بخش و در تابستان ها هوا گرم و خشک است. بارندگی نیز در این بخش از آفریقا متغیر و سیل آسا است، با این حال در بسیاری از ماه های سال بارشی رخ نمی دهد.

اما از آنجاییکه کیپ تاون در نیمکره جنوبی قرار گرفته است، زمستان این شهر مصادف با تابستان در ایران است، بنابراین باید برای تنظیم زمان سفر خود هوشمندانه عمل کنید و برنامه خود را به ماه های اردیبهشت تا مرداد موکول کنید که هوا معتدل و دل انگیز است.

همچون هر کشور دیگری در بازدید از جاذبه های گردشگری کیپ تاون و یا حتی مهاجرت به کیپ تاون باید عوامل بسیاری همچون اقامت، حمل و نقل و خوراک را مورد توجه قرار داد و با توجه به بودجه و علاقه مندی ها به مدیریت برنامه سفر پرداخت.

هزینه زندگی در کیپ تاون در دسته متوسط قرار می گیرد ولی نسبت به دیگر شهرهای آفریقایی نسبتاً بالا به شمار می رود. جهت اقامت در این شهر با انواع هتل های 2 تا 5 ستاره و اقامتگاه های شخصی روبرو هستید. هتل های رده بالا در کیپ تاون دارای امکانات بسیاری ازجمله سالن ورزشی، رستوران و کافی شاپ، استخر و مراکز تفریحی دیگر هستند که بسته به احتیاج خود می توانید از این امکانات استفاده کنید.

برای حمل و نقل نیز با مشکل خاصی روبرو نخواهید بود و تاکسی و اتوبوس بهترین گزینه های شما به نظر می رسند. برای استفاده از اتوبوس باید 15 راند (واحد پول آفریقای جنوبی) بپردازید و برای تاکسی نیز 12 راند، با این حال توجه داشته باشید که به ازای هر کیلومتر طی مسافت با تاکسی 16 راند به هزینه شما اضافه خواهد شد.

اما یکی از جذاب ترین بخش های سفر شما خورد و خوراک در کیپ تاون آفریقای جنوبی است که برای هر سلیقه ای غذای خوبی وجود دارد. به دلیل تنوع و گسترش کشاورزی در آفریقای جنوبی شهر کیپ تاون دارای تازه ترین و باکیفیت ترین مواد غذایی است و ازجمله غذاهایی که در این شهر ارائه می گردد می توان به انواع کباب، سوسیس و گوشت های گریل شده، غذاهای دریایی، غذاهای خیابانی همچون سمبوسه و غیره اشاره نمود.

همان طور که گفته شد هزینه زندگی در کیپ تاون حتی در بخش غذا و خوراکی خیلی زیاد نیست و می توان با 120 راند یک وعده غذایی در رستورانی متوسط نوش جان کرد. برای تهیه آب معدنی و نوشیدنی قهوه نیز به ترتیب 10 و 40 راند باید هزینه کنید.

یکی از جاذبه های گردشگری کیپ تاون رستوران ها و کافه های آن است، جایی که علاوه بر پیدا کردن غذاهای خوشمزه می توانید با محیط طبیعی و طراحی آرامش بخش، لذت دوچندانی از سفر خود ببرید.

یکی از جذاب ترین بخش های سفر شما خورد و خوراک در کیپ تاون آفریقای جنوبی است که برای هر سلیقه ای غذای خوبی وجود دارد.

جاذبه های بی نظیر و بی بدیل کیپ تاون

اما بپردازیم به دیدنی های کیپ تاون به عنوان یکی از زیباترین شهرهای آفریقای جنوبی. باید گفت کسانی که قصد سفر و یا مهاجرت به کیپ تاون را دارند افراد بسیار خوش شانسی هستند زیرا با طیف گسترده ای از جاذبه های طبیعی و ساخته دست بشر روبرو خواهند شد که در جهان کم نظیر است.

یکی از زیباترین این نقاط، دماغه امیدنیک است. صخره ای که در انتهای قاره آفریقا قرار گرفته و مرز بین آب های سرد اقیانوس اطلس در غرب و آب های گرم اقیانوس هند در شرق است. آکواریوم دو اقیانوس نیز که در ساحل ویکتوریا و آلفرد واقع شده است یکی از منحصربه فردترین موزه های طبیعی است که در آن 3 هزار جانور دریایی زندگی می نمایند و می توان کوسه، لاک پشت و پنگوئن را در آن دید. در ساحل ویکتوریا و آلفرد انواع شهربازی، سینما، بازار و تفرجگاه های مناسب برای رفاه حال گردشگران نیز تعبیه شده است و محلی برای گشت وگذار ساکنان و گردشگر ها به ویژه در شب های زیبای کیپ تاون است.

باغ گیاه شناسی ملی کریستن بوش به عنوان یکی از جذاب ترین و عظیم ترین باغ¬ها در جهان، پذیرای هزاران گونه گیاهی و جانوری است و می توان بر فراز پل چوبی احداث شده، جنگل و پرندگان در حال پرواز را از بالا نظاره گر بود. همچنین ساحل کمپس¬بی که یکی از تمیزترین ساحل های جهان است مکانی عالی برای استراحت و دریافت حمام آفتاب است و برای ورزش های ساحلی نیز بهترین گزینه به شمار می رود.

جزیره روبن که در نزدیکی ساحل کیپ تاون واقع شده است از جاذبه های محبوب گردشگران بین المللی است زیرا در زندان این جزیره، نلسون ماندلا به مدت 18 سال در اسارت بوده و امروزه به مکانی برای بازدید گردشگران تبدیل شده است.تجربه تله کابین سواری بر بالای کوه تیبل، بازدید از آثار هنری و تاریخی قلعه گودهپ، چشم اندازهای خیره نماینده منطقه کیپ پوینت و خانه های رنگارنگ محله مشهور بوکاپ از دیگر زیبایی های کیپ تاون است که می تواند برای روزها و هفته ها شما را غرق در زیبایی و شگفتی کند. در کیپ تاون همچنین می توانید تجربه خرید خوبی داشته باشید و انواع سوغات کیپ تاون را با خود به یادگار ببرید.

هرچند تعدادی از تفریحات و جاذبه های دیدنی کیپ تاون آفریقای جنوبی را برای شما بازگو کردیم، اما این جاذبه ها فراتر از متن و تصویر هستند و تنها زمانی می توان زیبایی حقیقی آن ها را کشف کرد که از نزدیک مورد بازدید قرار بگیرند. برنامه های متنوع فرهنگی و تفریحی کیپ تاون که تا پاسی از شب به طول می انجامند، دیدن طلوع و غروب آفتاب در مناظر بی نظیر اقیانوس و تنوع غذایی و فرهنگی بالای این شهر، باعث شده تا تمامی گردشگر ها با علایق و سلایق گوناگون از سفر به کیپ تاون به عنوان تجربه ای متفاوت و لذت بخش یاد نمایند. امیدواریم شما هم فرصت سفر به این شهر زیبا را داشته باشید و از دوران سفر خود لذت ببرید.

منبع: ققنوس
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1261

به "کیپ تاون، قدیمی ترین شهر آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیپ تاون، قدیمی ترین شهر آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید