قیمت نفت اوپک افزایش یافت

به گزارش کی آنلاین، قیمت نفت اوپک با افزایش 30 سنتی به 65.62 دلار در هر بشکه افزایش یافت.

قیمت نفت اوپک افزایش یافت

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سازمان کشورهای فراوریکننده و صادرکننده نفت خام، اوپک، در آخرین به روز رسانی سایت خود گفت، هر بشکه سبد نفتی اوپک روز پنج شنبه با 30 سنت افزایش 65.62 دلار فروش رفته است.

سبد نفتی اوپک روز چهارشنبه 25 دی برابر با 15 ژانویه، 65.32 دلار در هر بشکه معامله شده بود.

توافق تجاری بین چین و آمریکا در روز پنج شنبه امضا شد و چشم انداز تقاضای آینده نفت در بازار دنیای را مثبت کرد و همین امر باعث افزایش قیمت نفت شد که به تبع آن قیمت نفت در بازارهای دنیای افزایش یافت.

به نوشته رویترز، در روز آدینه از جمله دلایل سبز بودن معاملات بازار نفت انتشار رشد باثبات اقتصاد چین علی رغم پیش بینی های منفی بوده است.

اما درحالی که هنوز بازارهای نفتی سبزپوش بودند، همین خبرگزاری در ساعات خاتمهی معاملات نوشت آمارهای آشفته مالی در چین، بزرگ ترین واردکننده نفت خام دنیا که نگرانی ها در خصوص تقاضا برای سوخت را مطرح نموده که سبب شده است تا قیمت نفت ثابت بماند. همچنین این شرایط با خوش بینی ناشی از امضای توافق تجاری آمریکا و چین همزمان شده است.

هر بشکه نفت برنت آدینه گذشته را با قیمت 64.85 دلار و نفت خام آمریکا با قیمت 58.5 دلار به خاتمه بردند.

قیمت نفت برنت طی هفته گذشته 0.2 درصد و نفت خام آمریکا 0.8 درصد کاهش یافت.

آمارهای دولتی روز آدینه نشان داد، اقتصاد چین، دومین اقتصاد بزرگ دنیا در سال 2019 رشد 6.1 درصدی را تجربه نموده که کندترین رشد در 29 سال گذشته به شمار می رود.

اوپک و دیگر فراوریکنندگان نفت نظیر روسیه که به اوپک پلاس معروفند، از ابتدای ماه ژانویه، میزان فراوری خود را روزانه 1.2 میلیون بشکه در روز کاهش دادند و توافق کردند تا این کاهش را تا خاتمه ماه مارس 2020 ادامه دهند.

این کشورها روز پنج شنبه و آدینه (14 و 15 آذر) با یکدیگر ملاقات و توافق کردند تا بر میزان کاهش فراوری خود روزانه 500 هزار بشکه دیگر بیفزایند و این مقدار کاهش فراوری را در سه ماهه نخست 2020 ادامه دهند.

سبد نفتی اوپک در هفته منتهی به 27 دی به 65.66 دلار در هر بشکه رسید.

سبد نفتی اوپک متشکل از نفت سنگین ایران، نفت سبک عربستان، نفت سبک بصره عراق، نفت صحرای الجزایر، نفت اورینت اکوادور، نفت صادراتی کویت، سیدر لیبی، بونی لایت نیجریه، نفت موربان امارات، مارین قطر، مِرِی ونزوئلا، گیراسول آنگولا، رابی لایت گابن، نفت دجنو کنگو و نفت زفیرو گینه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 718

به "قیمت نفت اوپک افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نفت اوپک افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید