شناسایی 200 هزار خانواده نیازمند فاقد مسکن در کشور

به گزارش کی آنلاین، رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد از شناسایی 200 هزار خانوار فاقد مسکن نیازمند اطلاع داد و گفت: کار ساخت 50 هزار واحد مسکن برای این خانواده ها از تیرماه شروع می گردد.

شناسایی 200 هزار خانواده نیازمند فاقد مسکن در کشور

به گزارش خبرنگاران، سعید زارع زاده با حضور در جلسه کارگروه مسکن محرومان خراسان شمالی اظهار کرد: بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر یاری به احتیاجمندان، دستگاه های انقلابی کشور در قالب طرح ایران همدل بیش از 1,200 میلیارد تومان به محرومان یاری کردند.

وی یکی از اقدامات کمیته امداد در بحث توانمندسازی خانواده های تحت حمایت را ساخت مسکن اسم کرد و ادامه داد: با احتیاجسنجی صورت گرفته 200 هزار خانوار محروم کشور فاقد مسکن شناسایی شده اند.

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد کشور اضافه نمود: به منظور برطرف احتیاج این خانواده ها تفاهم نامه چندجانبه بین کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، آستان قدس، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و سپاه منعقد شده و قرار است در ابتدا برای 50 هزار خانوار محروم کشور خانه ساخته گردد.

زارع زاده اظهار کرد: کار کارشناسی این تفاهم نامه آغاز شده و با تشکیل پرونده های مددجویان از تیرماه امسال ساخت این خانه ها آغاز می گردد.

وی به برنامه های این نهاد برای تسریع در ساخت واحدهای مسکونی محرومان اشاره نمود و ادامه داد: یاری به آسان سازی ضمانت های بانکی و مشارکت دستگاه های خدمات رسان همانند شرکت آب، برق و گاز در جهت ارائه خدمات مکمل برای تسریع در ساخت مسکن محرومان مورد احتیاج است.

وی بعلاوه از افزایش سقف وام های مسکن محرومان تا سقف 100 میلیون تومان اطلاع داد و اضافه نمود: این وام ها به صورت قرض الحسنه با بازپرداخت 20 ساله به احتیاجمندان پرداخت می گردد.

منبع: مهر

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1737

به "شناسایی 200 هزار خانواده نیازمند فاقد مسکن در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 200 هزار خانواده نیازمند فاقد مسکن در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید