رونمایی از دکل حفاری 72 فتح ساخت جهاد دانشگاهی ، فراوری دکل هایی که سربلندی ایران را می کاود

به گزارش کی آنلاین، مراسم رونمایی از دکل حفاری خشکی 72 فتح ساخته شده توسط جهاددانشگاهی موردنیاز صنعت نفت ایران با حضور وزیر نفت برگزار گردید.

رونمایی از دکل حفاری 72 فتح ساخت جهاد دانشگاهی ، فراوری دکل هایی که سربلندی ایران را می کاود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط سنی تحصیل در کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از جهاددانشگاهی، صبح امروز (سه شنبه، 29 بهمن ماه) مراسم رونمایی از دکل حفاری خشکی 72 فتح ساخته شده توسط جهاددانشگاهی موردنیاز صنعت نفت با حضور بیژن زنگنه وزیر نفت، حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی، غلام رضا شریعتی استاندار خوزستان، مسعود کرباسیان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران ارشد وزارت نفت برگزار گردید.

این دکل در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران مستقر شده است. حداکثر عمق قابل حفاری توسط این دکل 20 هزار فوت، ارتفاع دکل از سطح حدود 150 فوت و حداکثر بار استاتیکی قابل تحمل توسط دکل یک میلیون پوند است. این دکل مجهز به یک تاپ درایور به قدرت 500 تن، میز دوار با سایز 137.5 اینچ و سه دستگاه پمپ گل از نوع رفت و برگشتی هرکدام به قدرت 1600 اسب بخار است.

دکل 72 فتح دومین دکل ساخت جهاددانشگاهی است که در قالب قرارداد ساخت 3 دکل میان شرکت ملی حفاری ایران و جهاددانشگاهی ساخته و تحویل داده شده است. پیش بینی می گردد سومین دکل حفاری ساخت جهاددانشگاهی (دکل 73 فتح) نیز در سال 1399 تحویل داده گردد.

در حال حاضر دانش فنی طراحی و ساخت دکل های حفاری سنگین تا 3000 اسب بخار با جدیدترین طراحی سازه دکل حفاری که مطابق با استاندارد API است، توسط جهاددانشگاهی به داخل کشور منتقل و بومی سازی شده است؛ هم چنین زیرساخت لازم به منظور ساخت و بازسازی دکل های حفاری خشکی با ظرفیت ساخت دو دکل و بازسازی 2 دکل در سال در استان البرز فراهم شده که می تواند در خدمت صنعت حفاری کشور قرار بگیرد.

میزان اشتغال زایی این طرح برای 300 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر غیرمستقیم برای ساخت هر دکل است و میزان صرفه جویی ارزی، 50 درصد قیمت خرید خارجی در زمان عقد قرارداد است.

لازم به ذکر است، برپایی اولین دکل حفاری (71 فتح) در منطقه عملیاتی اهواز (میدان منصوری) و انجام تست های عملیاتی به منظور شروع عملیات حفاری در سال 1391، ساخت، نصب و راه اندازی شد و دومین دکل حفاری (72 فتح) در سایت بازسازی شماره یک شرکت ملی حفاری ایران، تست های لازم را انجام داده و تحویل شرکت ملی حفاری ایران شده است تا بعدازاین مراسم، عملیات حفاری به صورت کامل از جمله طراحی، ساخت، مونتاژ و راه اندازی توسط جهادگران جهاددانشگاهی انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 789

به "رونمایی از دکل حفاری 72 فتح ساخت جهاد دانشگاهی ، فراوری دکل هایی که سربلندی ایران را می کاود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از دکل حفاری 72 فتح ساخت جهاد دانشگاهی ، فراوری دکل هایی که سربلندی ایران را می کاود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید