دولت از سرمایه گذاران در حوزه اقتصاد مولد حمایت می نماید

به گزارش کی آنلاین، رئیس جمهوری گفت: دولت از آن دسته سرمایه گذاران داخلی و خارجی که در حوزه اقتصاد مولد سرمایه گذاری انجام می دهند به شکل ویژه حمایت می نماید و مشوق هایی را برای سرمایه گذاران و اطمینان از امنیت و سودآوری سرمایه آنها در نظر گرفته است.

دولت از سرمایه گذاران در حوزه اقتصاد مولد حمایت می نماید

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (سه شنبه، 16 دی ماه) در نشست ستاد هماهنگی مالی دولت، با بیان اینکه رشد سرمایه گذاری در هر کشور از مهم ترین مؤلفه های توسعه و شکوفایی اقتصاد آن است، گفت: از بین بردن انگیزه های خروج سرمایه از کشور و تشویق جذب سرمایه از خارج کشور، دو گام اساسی در توسعه پایدار و استحکام اقتصاد است.

وی امنیت و اعتماد متقابل دولت و بخش خصوصی را رکن عظیم و اساسی در جذب سرمایه خواند و اضافه نمود: هیچ سرمایه گذاری که به طور قانونی در کشور سرمایه گذاری می نماید، نباید در فرآیند مشارکت خود در توسعه کشور احساس ناامنی مالی، اجتماعی و سیاسی کند.

رئیس جمهوری هدف دشمن را از تحریم ها، جلوگیری از سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها و پیشرفت کشور دانست و توضیح داد: دولت همیشه کوشش نموده با حذف و اصلاح قوانین و مقررات دست و پا گیر و اصلاح بروکراسی آسیب زا زمینه جذب سرمایه را فراهم و از این طریق هم تحریم ها را خنثی کند و هم هدف جهش فراوری و ارتقای شاخص های اقتصاد مقاومتی را محقق سازد.

روحانی با تأکید بر ضرورت انجام صحیح وظایف و مأموریت های وزارتخانه های مرتبط با حوزه سرمایه گذاری مطرح نمود: باید با ایجاد مشوق های مستقیم و غیرمستقیم مالی و تدوین قوانین شفاف در فرآیند دریافت مجوزها، سهم این مؤلفه مالی را در کشور سرعت و توسعه بخشید.

وی با بیان اینکه ممانعت از خروج سرمایه از کشور تنها با وضع قوانین و اقدام های سلبی قابل تحقق نیست، گفت: دولت از آن دسته سرمایه گذاران داخلی و خارجی که در حوزه اقتصاد مولد سرمایه گذاری انجام می دهند به شکل ویژه حمایت می نماید و مشوق هایی را برای سرمایه گذاران و اطمینان از امنیت و سودآوری سرمایه آنها در نظر گرفته است.

رئیس جمهوری سیاه نمایی و عملیات روانی تخریبی در بخش اقتصاد از جمله در بازار بورس و نوسان های ارزی را با هدف دلسردی و انفعال بخشی از جامعه سرمایه داران و فعالان مالی دانست و توضیح داد: اتکا به توان داخلی منوط به وجود اعتماد و امنیت لازم برای فعالان عرصه اقتصاد است که می تواند آثار تحریم را کاهش دهد و خنثی کند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1422

به "دولت از سرمایه گذاران در حوزه اقتصاد مولد حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت از سرمایه گذاران در حوزه اقتصاد مولد حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید