خبرنگاران یمن اقدام سازمان ملل در حذف نام عربستان از فهرست کودک کشی را محکوم کرد

به گزارش کی آنلاین، تهران- خبرنگاران- عضو شورای عالی سیاسی یمن اقدام سازمان ملل به حذف نام عربستان از فهرست سیاه کودک کشی در کشورش را محکوم کرد و آن را نشانه هرج و مرج در این سازمان دانست.

خبرنگاران یمن اقدام سازمان ملل در حذف نام عربستان از فهرست کودک کشی را محکوم کرد

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی گفت: حذف نام عربستان از گزارش سالانه سازمان ملل متحد در باره نقض حقوق بچه ها، جنایتی پاک نشدنی است.

وی افزود: حذف نام عربستان از گزارش سازمان ملل درباره نقض حقوق بچه ها همزمان با کشتار تازه عربستان و آمریکا در یمن انجام شد.

مقام یمنی گفت که خط زدن نام عربستان از این گزارش، هرج و مرج در سازمان ملل را نشان می دهد.

سازمان ملل در اقدامی سووال برانگیز، ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان را که به دلیل کشتار بچه ها یمنی به فهرست سیاه کودک کشی وارد شده بود، از این فهرست خارج کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی را سال ها پس از آنکه به دلیل کشتار بچه ها در یمن به فهرست سیاه اضافه کرده شده بود، از این فهرست خارج کرد.

گوترش در حالی خروج ائتلاف سعودی را از این فهرست گفت که خود در همین گزارش به شورای امنیت سازمان ملل گفته است که این ائتلاف سال گذشته 222 کودک را در یمن کشته است، اما به دلیل کاهش چشمگیر و مداوم در کشتار و زخمی کردن از طریق حملات هوایی از این فهرست خارج می شود.

سازمان ملل برای اولین بار در سال 2016 و زمانی که بان کی مون دبیر کل آن بود ائتلاف سعودی را به فهرست کودک کش ها افزود، اما گزارش رسانه ها افشا کرد که عربستان با تهدید او به قطع بودجه سازمان ملل، این اقدام را لغو کرده است.

اما این سازمان بار دیگر در سال 2017 و در زمان دبیر کلی گوترش ائتلاف سعودی را به فهرست سیاه افزود.

عربستان سعودی همراه با امارات، بحرین، سودان، مصر و کویت در ششم فروردین سال 1394 با تشکیل ائتلاف به اصطلاح عربی تجاوز خود به کشور یمن را آغاز کرد اما ظرف پنج سال گذشته سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند.

در طول این سال ها هزاران شهروند یمن که بیشتر آنها زنان و بچه ها بودند بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1063

به "خبرنگاران یمن اقدام سازمان ملل در حذف نام عربستان از فهرست کودک کشی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یمن اقدام سازمان ملل در حذف نام عربستان از فهرست کودک کشی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید