بایدن: آمریکایی ها تغییر را انتخاب کردند

به گزارش کی آنلاین، نامزد حزب دموکرات با تاکید بر اینکه در ایالت های کلیدی از فزونی برخوردار است، از اعلام پیروزی زودهنگام خودداری کرد و گفت: مردم آمریکا در این انتخابات تغییر را انتخاب کردند.

بایدن: آمریکایی ها تغییر را انتخاب کردند

جو بایدن شامگاه آدینه در نطق انتخاباتی پس از سه روز شمارش آرا این مطلب را مطرح نمود و با بیان اینکه هنوز اعلامیه سرانجامی پیروزی را نداریم، اظهار کرد: اما ارقام بسیار روشن هستند. ما این رقابت را خواهیم برد. فقط به آنچه که از روز گذشته رخ داد نگاه کنید.

معاون اول دولت سابق آمریکا یادآور شد: در 24 ساعت گذشته ما در جورجیا عقب بودیم و در این ایالت پیروز خواهیم شد، 24 ساعت قبل، ما در پنسیلوانیا عقب بودیم و اکنون در حال برنده شدن پنسیلوانیا هستیم.

بایدن با بیان اینکه در آریزونا و نوادا هم پیروز شده است، اعلام کرد: ما در جهت دریافت 300 رای الکترال هستیم. به آمار سراسر کشور نگاه کنید، ما در این رقابت با اکثریت آشکار پیروز می شویم. ملت پشت سر ما هستند. ما 74 میلیون رای دریافت نموده ایم.

وی این تعداد رای را بیشتر از هر رئیس جمهوری در تاریخ آمریکا دانست و اضافه کرد: این آرا همچنان در حال افزایش است. ما دونالد ترامپ را با 4 میلیون رای بیشتر شکست دادیم. این فاصله همچنان رو به رشد است.

نامزد حزب دموکرات اظهار کرد: نخستین نامزد دموکراتی هستم که آریزونا را پس از 24 سال برنده شدم و دموکراتی هستم که جورجیا را پس از 20 سال بردم.

بایدن اعداد مطرح شده در شمارش آرا را نماینده افراد جامعه دانست که از هر نژاد، مذهب و عقیده ای تغییر را انتخاب نموده اند. این به ما ماموریتی برای اقدام در موضوعاتی همچون کووید، اقتصاد، تغییرات آب و هوایی، نژادپرستی نظام مند، می دهد.

وی اضافه کرد: آنها روشن ساختند که این کشور باید گرد هم آید نه اینکه هر قسمتی به سویی کشیده گردد. بیش از 74 میلیون نفر با صدای بلند سخن گفتند. در حالی که ما منتظر نتیجه نهایی هستیم، اما برای اقدام منتظر نمی مانیم.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به نشست روز گذشته خود و سناتور هریس با تعدادی از کارشناسان بهداشتی و مالی برای بحرانی که کشور با آن روبرو است، گفت: همانطور که می دانید همه گیری در سراسر کشور بدتر شده است.

بایدن اضافه کرد: آمار مبتلایان روزانه فرایند صعودی دارد، این باور هنوز وجود دارد که می تواند به عدد 200 هزار مبتلا در هر روز برسد. تعداد کل جان باختگان ناشی از این ویروس به 240 هزار نفر رسیده است.

وی توضیح داد: ما در روز نخست طرح خود را برای کنترل این ویروس اجرا خواهیم کرد. ما نمی توانیم جان آنهایی که از دست رفته اند را نجات دهیم اما می توانم نجات بخش جان های زیادی در ماه های پیش رو باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری دولت باراک اوباما با اشاره به بیکاری 20 میلیون نفر در اثر کرونا و همچنین مشکلاتی که در زمینه پرداخت اجاره منزل ایجاد شده است، اظهار کرد: طرح مالی ما بهبود قوی اقتصاد است.

بایدن به افزایش تنش پس از انتخابات هم توجه کرد و اضافه کرد: به یاد داشته باشید که باید آرام و شکیبا باشیم و اجازه دهیم کار شمارش آرا با شمارش همه آرا به سرانجام برسد. ما بار دیگر تثبیت می کنیم که دموکراسی 224 ساله این کشور همچنان کارایی دارد. آرای شما باید شمرده گردد.

وی با تاکید بر اینکه مهم نیست که کوشش می نمایند تا این کار را متوقف سازند اما ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد. صدای مردم باید شنیده گردد. ممکن است اختلاف داشته باشیم اما دشمن هم نیستیم. ما آمریکایی هستیم. مسئولیت من به عنوان رئیس جمهوری نمایندگی از تمام کشور خواهد بود. من برای آنهایی که به من رای ندادند هم به همان میزان کسانی که به من رای دادند با جدیت کار می کنم.

نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه به اندازه کافی مشکلاتی همچون کووید، اقتصاد و تغییرات آب و هوایی را دارند، اعلام کرد: نباید زمان را باری جنگ حزبی هدر داد. ما یک فرصت باورنکردنی برای ساخت آینده داریم.

بایدن که در شهر ویلمینگتون (Wilmington) در شمال ایالت دلاویر سخنرانی می کرد، وعده داد که بار دیگر با مردم آمریکا سخن خواهد گفت.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1294

به "بایدن: آمریکایی ها تغییر را انتخاب کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: آمریکایی ها تغییر را انتخاب کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید