نشست فوق العاده سران آمریکای شمالی در اوتاوا

به گزارش کی آنلاین، سران سه کشور آمریکایی عضو پیمان تجارت آزاد آمریکا برای آنالیز آثار و عواقب رفراندوم بریتانیا و نحوه مقابله با آثار منفی آن امروز(چهارشنبه) ملاقات خواهند کرد.

نشست فوق العاده سران آمریکای شمالی در اوتاوا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی که میان سه کشور کانادا، ایالات متحده آمریکا و مکزیک یک بازار آزاد تجاری ایجاد می نماید، اکنون نگران آسیب های ناشی از رای خروج مردم بریتانیا از اتحادیه اروپاست و برای مقابله با پیامدهای آن امروز (چهارشنبه 9/4/95) در اوتاوا، پایتخت کانادا، ملاقات و گفت وگو خواهند کرد. جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، درباره این نشست گفت: اکنون شاهد خیزشی جهانی ناشی از نگرانی و محافظه کاری هستیم که نتیجه آن رای به خروج از تعهدات بین المللی ست و این به زیان ملت هایی است که نگران آیندهاقتصادی-سیاسی خود هستند. باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، انریکو پنا نیتو، رئیس جمهوری مکزیک و ترودو قرار است در انتها این نشست در یک کنفرانس خبری مشترکشرکت نمایند که این کنفرانس ساعت 9 شب به وقت تهران خواهد بود. پیمان تجارت آزاد در آمریکای شمالی یا NAFTA ، بیش از 14 میلیون شغل در این سه کشور ایجاد نموده و از اهمیت حیاتی برخوردار است اما دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهورِ خواستار در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دیروز خاطرنشان کرد که میخواهد در صورت راه یابی به کاخ سفید، از این پیمان خارج گردد. نتیجه رفراندوم خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، در نخستین واکنش ها،موجب ریزش بازارهای مختلف جهانی و ضرری معادل 2 تریلیون دلار به اقتصاد بین المللی شد. مباحث چگونگی تقابل با موج ملی گرایی بین المللی، افزایش همکاری های سه جانبه و هوشمندسازی مرزها و گمرکات مرزی برای سهولت و سرعت انتقال تجاری، از جمله موضوع هایی است که در این نشست به آنها پرداخته خواهد شد. رؤسای جمهوری این سه کشور در محافل سیاسی به سه آمیگو یا سه رفیق معروف هستند چرا که دست کم یک بار در سال با یکدیگر نشست سه جانبه برگزار می نمایند.

منبع: خبرگزاری موج
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 865

به "نشست فوق العاده سران آمریکای شمالی در اوتاوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست فوق العاده سران آمریکای شمالی در اوتاوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید