افزایش فراوری روزانه نفت ایران ، بیشترین افزایش فراوری نفت مربوط به کدام کشور است؟

به گزارش کی آنلاین، بر اساس جدیدترین گزارش اوپک فراوری روزانه نفت ایران در دومین ماه امسال میلادی 17 هزار بشکه افزایش یافته و قیمت نفت سنگین ایران به 81 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسیده است.

افزایش فراوری روزانه نفت ایران ، بیشترین افزایش فراوری نفت مربوط به کدام کشور است؟

به گزارش خبرنگاران، اوپک در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام نمود: قیمت سبد نفتی این سازمان در ماه فوریه 2023 با 26 سنت افزایش نسبت به ماه قبل از آن به 81 دلار و 88 سنت در هر بشکه رسیده است.

بر اساس این گزارش میانه قیمت نفت سنگین ایران نیز در ماه فوریه بالغ بر 81 دلار و 88 سنت در هر بشکه گزارش شده که نسبت به ماه قبل از آن 32 سنت افزایش داشته است.

بعلاوه میانه قیمت نفت سنگین ایران در دو ماهه سال جاری 81 دلار و 72 سنت بوده است.

بر اساس این گزارش فراوری نفت ایران در فوریه سال 2023 با رشد 17 هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن روبرو شده و به 2 میلیون و 571 هزار بشکه در روز رسیده است. ایران در ماه ژانویه 2 میلیون و 554 هزار بشکه در روز نفت فراوری نموده بود.

کل فراوری نفت اوپک در فوریه 117 هزار بشکه نسبت به ماه قبل از آن افزایش یافته و به 28 میلیون و 924 هزار بشکه در روز رسیده است.

آنگولا بیشترین کاهش فراوری نفت در ماه فوریه را داشته و فراوری روزانه نفت این کشور 52 هزار بشکه کاهش یافته است. بیشترین افزایش فراوری نیز مربوط به نیجریه بوده به طوری که فراوری روزانه نفت این کشور 72 هزار بشکه افزایش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2222

به "افزایش فراوری روزانه نفت ایران ، بیشترین افزایش فراوری نفت مربوط به کدام کشور است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش فراوری روزانه نفت ایران ، بیشترین افزایش فراوری نفت مربوط به کدام کشور است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید