ارائه خدمات مشاوره ای و روانشناسی دانشگاه سوره به دانشجویان در بحران کرونا
به گزارش کی آنلاین، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره از فعالیت های مشاوره ای و خدمات روانشناسی دانشجویی این معاونت در دوران محدودیت های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا اطلاع داد.
اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.
مهران هوشیار معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره مشاوره دانشجویی در دوران بحران کووید 19 و قرنطینه ، گفت: این دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا و با توجه به اینکه دانشگاه ها فعالیت های آموزشی خود را تعطیل کردند و عملاً حضور و تردد دانشجویان به دانشگاه ها محدود شد؛ بیشتر واحدها فعالیت های عمده ای نداشتند اما ما به لحاظ رسالت و وظیفه ای که در دانشگاه نسبت به دانشجویان برعهده خود می دانستیم با همکارانمان در دفتر مشاوره دانشجویی برنامه هایی را برای همراهی و هدایت دانشجویان به صورت مجازی برنامه ریزی کردیم.
ایجاد کارگاه های آموزشی و تلفنی و فعالیت های مشاوره ای برای دانشجویان و پرسنل
وی درباره مجموعه فعالیت هایی که در بحران کرونا در دانشگاه صورت گرفت، گفت: طی فعالیت های مشاوره ای، برگزاری کارگاه های آموزشی و تلفنی که با دانشجویان داشتیم خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی برقرار شد، دو کارگاه آموزشی برای دانشجویان، همکاران و پرسنل دانشگاه در ارتباط با جلوگیری از بحران هایی که مربوط به افسردگی در دوران قرنطینه می شد یا تعاملاتی که دانشجویان می توانند در این دوره با همراهان خود، دوستان، همکلاسی ها یا اعضای خانواده خود داشته باشند را در کارگاه های جداگانه برگزار کردیم که مورد استقبال نیز نهاده شد.
برقراری ارتباط و خدمات مشاوره ای به وسیله شبکه های اینترنتی و امکانات نرم افزاری با دانشجویان
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره در ادامه گفت: علاوه بر این فعالیت ها در دفتر مشاوره دانشگاه روزهای شنبه و چهارشنبه را به مدت دو ساعت در نظر گرفتیم تا دانشجویان و پرسنل بتوانند از مشاوران ما هدایت بگیرند و در حال حاضر نیز پزشکان ما آماده پاسخگویی به دانشجویان و پرسنل هستند.
هوشیار افزود: دانشجویانی نیز داشتیم که طی دوران تحصیل خود با دفتر مشاوره ما ارتباط داشتند و مسائل خاص خود را مطرح می کردند در این راستا کوشش کردیم این ارتباط قطع نشود و به صورت مجازی به وسیله شبکه های اینترنتی و امکانات نرم افزاری با دانشجویان همچنان ارتباط داشته باشیم و ارائه خدمت کنیم که خوشبختانه این اتفاق بازخوردهای بسیار خوبی داشت و دانشجویان از خدمات دفتر مشاوره به خوبی استفاده کردند.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره به آمار و تعداد متقاضیان مشاوره از شروع دوران قرنطینه و شیوع ویروس کرونا تا کنون به تفکیک مقطع تحصیلی، دانشکده و جنسیت اشاره نمود و گفت: 42 درصد از مقطع کارشناسی ارشد، 54 درصد از مقطع کارشناسی، 4 درصد از همکاران، 75 درصد از متقاضیان از دانشکده هنر، 13 درصد از دانشکده معماری و 8 درصد از دانشکده ارتباطات، همچنین 83 درصد از متقاضیان زن و 17 درصد مرد هستند.
ارائه مشاوره در زمینه استرس و اضطراب
وی گفت: عمده ترین مسائل و مسایل مطرح شده از سوی متقاضیان مشاوره در زمینه استرس و اضطراب حدود 50 درصد بوده و افسردگی، مسائل ارتباطات فردی و اختلافات خانوادگی در مراحل بعدی واقع شده است.
هوشیار در انتها ضمن آرزوی تندرستی برای تمامی دانشجویان عزیز و همکاران دانشگاه، عبور و گذر از این بحران جهانی را مستلزم توکل بر خداوند متعال و رحمان، حفظ آرامش، انعطاف پذیری و رعایت دقیق و کامل دستورالعمل های بهداشتی دانست و از تمام عزیزان دعوت کرد تا با ایجاد ارتباط با همکاران و متخصصان دفتر مشاوره برای برطرف عوارض ناشی از این شرایط سخت و مقابله با مسائلی نظیر افسردگی، اضطراب، هیجان و افزایش امید به زندگی در کنار ما باشند.
انتهای پیغام/
منبع: خبرگزاری فارس