ادارات و مدارس کدام استان ها یکشنبه تعطیل شدند؟

به گزارش کی آنلاین، با ادامه برودت هوا در بسیاری از منطقه ها کشور و افت فشار گاز، پس از تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران، در بعضی استان ها مدارس، ادارات و بانک ها در روز یکشنبه 25 دی ماه تعطیل و یا دورکار شدند.

ادارات و مدارس کدام استان ها یکشنبه تعطیل شدند؟

به گزارش خبرنگاران، طی روزهای اخیر بارش نعمت الهی برف در بسیاری از استان های کشور موجب برودت هوا و افت شدید دما در این استان ها شده است؛ بر این اساس با تصمیم گیری ستاد مدیریت بحران استان و استانداری ها، در اغلب استان ها مدارس، ادارات و بانک ها تعطیل و یا دورکار شدند.

آذربایجان شرقی:

استانداری آذربایجان شرقی در اطلاعیه ای گفت ساعت کاری ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی استان در روز یکشنبه از ساعت 9 تا 13 خواهد بود.

بعلاوه آغاز کار شعب بانک ها از ساعت 9 صبح و سرانجام کار آنها طبق روال روزهای عادی خواهد بود.

فعالیت مدارس، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی نیز به صورت غیرحضوری بوده، اما امتحانات داخلی و نهایی آنها به صورت حضوری برگزار می شود.

تهران:

طبق مصوبه جلسه کمیته اضطرار هوای استان تهران برای روز یکشنبه 25دی ماه 1401 به منظور پیگیری امورات اداری و اجرایی هم وطنان کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی دولتی با حضور یک سوم کارمندان دایر می باشد و مابقی کارمندان دورکار خواهند بود.

او گفت: دستگاههای خدمات رسان، امدادی، درمانی و دارای شیفت کاری از این موضوع مستثنی هستند.

شفیقی در خصوص فعالیت بانک ها اعلام کرد: یک سوم تعداد شعب هربانک بعنوان شعب منتخب دراستان تهران ازساعت 9صبح تا 13 ظهر فعال بوده ونسبت به ارائه خدمات حضوری اقدام می کنند. به همین دلیل اسامی شعب منتخب ازطریق سایت بانکها قابل مشاهده می باشد.

او در خصوص فعالیت مراکز آموزشی گفت:کلاس های کلیه مدارس به صورت غیر حضوری تشکیل می شود و سایر مراکز آموزشی و دانشگاه ها تعطیل می باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار تهران اضافه نمود: امتحانات نهایی پایه دوازدهم مطابق برنامه برگزار می شود بعلاوه، تصمیم گیری برای برگزاری امتحانات سرانجام ترم دانشجویان و یا تعویق امتحانات در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بعهده روسای دانشگاه ها خواهد بود.

شفیقی در سرانجام خاطر نشان کرد: ضروری است تمامی سیستم های گرمایشی مجتمع های خدماتی از جمله مجتمع های تجاری، تفریحی، فرهنگی و ورزشی خاموش باشد.

خراسان رضوی:

فرماندار مشهد اظهار کرد: مدارس، مهدکودک ها و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تا سرانجام هفته جاری به صورت مجازی فعالیت خواهند کرد.

محسن داوری اضافه نمود: بعلاوه فعالیت ادارات در شهرستان مشهد برای فردا، یکشنبه 25 دی ماه به صورت مجازی خواهد بود.

او گفت: در خصوص برگزاری حضوری آزمونها و امتحانات، آموزش و پروش و دانشگاه هها اطلاع رسانی خواهند کرد.

خراسان شمالی:

محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی در ستاد مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی اظهار کرد: دور کاری ادارات و سازمان ها و مدارس به دلیل برودت هوا و کاهش فشار گاز تا سرانجام هفته در خراسان شمالی ادامه دارد.

او گفت: اصناف نیز به شرط استفاده از سوخت جایگزین می توانند فعال باشند.

استاندار خراسان شمالی اضافه نمود: هیچ بخش تجاری در استان حق فعالیت با گاز شهری را ندارد.

سمنان:

محمد حمیدی، جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان اظهار کرد: به دلیل برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و با هدف صرفه جویی در مصرف انرژی و تأمین گاز طبیعی برای مشترکان خانگی، تمام ادارات، سازمان ها، ارگان های دولتی و بانک های استان سمنان (جز شعب مرکزی و اصلی) به استثنای ادارات خدمات رسان و مراکز بهداشتی روز یکشنبه، 25 دی ماه 1401 به صورت دورکار فعالیت خواهند داشت.

حمیدی اضافه نمود: باعنایت به اطلاع رسانی قبلی، فعالیت مراکز آموزشی (مدارس) در روز یکشنبه (25 دی ماه) به صورت غیرحضوری برگزار می شود و امتحانات نهایی پایه دوازدهم نیز بر اساس برنامه قبلی به قوت خود باقی و در تاریخ های اعلام شده برگزار خواهد شد.

او اضافه نمود: بر اساس درخواست اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، فعالیت آن دسته از مدارس شهری و روستایی استان که تأاسیسات گرم کننده آن مراکز غیر از گازی طبیعی بوده، به صورت حضوری به انجام خواهد رسید.

حمیدی گفت: فعالیت تمام مراکز ستادی دانشگاه های استان سمنان به صورت دورکار و تصمیم گیری در خصوص برگزاری امتحانات سرانجام ترم نیز بر عهده رؤسای دانشگاه های استان است.

جانشین رئیس ستاد مدیریت بحران استان سمنان با اعلام اینکه ساعت کار شعب بانک های منتخب استان (مرکزی و اصلی) از ساعت 9 تا 13 است، از آحاد مختلف مردم استان سمنان خواست با کاهش مصرف انرژی به ویژه کاهش دمای تجهیزات گرم کننده مورداستفاده، امکان بهره مندی تمام هم میهنان را از نعمت گاز فراهم سازند.

سیستان و بلوچستان:

مجید محبی اظهار کرد: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی بامداد امروز دمای هوای 11 شهرستان از استان به زیر صفر رسید که زاهدان با منفی 10، هیرمند منفی 10، زابل و زهک منفی 9، میرجاوه منفی 7، خاش نصرت آباد و سراوان منفی 5، سیب سوران منفی 3، تمندان منفی 2، و مهرستان منفی 1، درجه زیر صفر سردترین شهر استان بوده است.

وی ادامه داد: در شهرستان های ذکر شده مدارس ابتدایی و نیمه اول متوسطه تعطیل اعلام شده و کلاس های دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در این شهرستان ها برقرار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته بنا بر اعلام فرمانداران شهرستان های زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز به دلیل تداوم سرمای هوا و وزش باد شدید سبب تعطیلی روز شنبه مدارس و ادارات این شهرستان ها شد.

قم:

بر اساس مصوبه جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان قم در خصوص شیوه فعالیت دستگاه های اجرایی به توضیح زیر است:

به اطلاع شهروندان محترم میرساند؛ با توجه به تداوم شرایط برودت هوا و به منظور کاهش مصرف انرژی و پایداری شبکه گاز و بهره مندی همه هموطنان عزیز از انرژی، فعالیت کلیه دستگاه های اجرایی، سازمانها، نهادها، شرکت ها، موسسات به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی، درمانی و بانک ها در روز یکشنبه مورخ 25 دیماه 1401 در سطح استان بصورت دور کار خواهند بود.

در ضمن ساعت کار کلیه شعب بانکهای استان از 9 الی 12 اعلام می شود.

بعلاوه کلیه دستگاه ها و مراکز یاد شده ملزم به خاموش نگهداشتن سیستم های گرمایشی طی مدت یاد شده تا ساعت 9 صبح روز دوشنبه مورخ 1401/10/26 می باشند.

آذربایجان غربی:

بر اساس تصمیم کارگروه سوخت استان، تمام مدارس، آکادمی های علمی آزاد و مراکز آموزشی وابسته به آموزش و پرورش استان یکشنبه 25 دی ماه غیرحضوری و آموزش به وسیله شبکه شاد انجام می شود.

یادآور می شود امتحانات نهایی پایه دوازدهم طبق برنامه برگزار خواهد شد و امتحانات داخلی و هماهنگ استانی لغو و زمان برگزاری متعاقبا به وسیله مدیران مدارس به دانش اموزان و اولیای گرامی اطلاع رسانی خواهد شد

زنجان:

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، مدارس ابتدایی استان در روز یکشنبه 25 دی ماه تعطیل و کلاس های درس در بستر شبکه شاد و بصورت مجازی برگزار می شود.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استان زنجان اضافه نمود: بر اساس این اطلاعیه، امتحانات دانش آموزان مقاطع متوسطه و دانشجویان طبق برنامه برگزار خواهد شد. در روز یکشنبه مورخه 25 دی ماه همه دستگاه های اجرایی و بانک های استان به جز شعب منتخب بانک های عامل و دستگاه های خدماتی، درمانی و امدادی نیز از ساعت 9:30 آغاز به کار خواهند کرد.

همدان:

به استناد مصوبه هیئت وزیران و صورتجلسه کارگروه استانی مدیریت مصرف انرژی و ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران و با توجه به پیش بینی تداوم بارش برف، برودت هوا و به منظور مدیریت مصرف انرژی تمام دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها، شرکت ها و موسسات در سطح استان به استثناء مراکز امدادی، خدماتی، بهداشتی و درمانی و بانک ها، فردا یک شنبه 25 دی تعطیل هستند.

بعلاوه همه مراکز دانشگاهی بخش اداری و آموزشی) و تمام مقاطع تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش در سطح استان به جز امتحانات سراسری پایه دوازدهم به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

گفتنی است همه مراکز تعطیل ملزم به خاموش کردن سیستم های گرمایشی تا ساعت 8 صبح روز دوشنبه هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1401 بروزرسانی: 26 دی 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2196

به "ادارات و مدارس کدام استان ها یکشنبه تعطیل شدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادارات و مدارس کدام استان ها یکشنبه تعطیل شدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید