احتمال کشته شدن سربازان انگلیسی در افغانستان دو برابر آمریکایی ها بود

به گزارش کی آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- طبق تحقیقی که به آنالیز مقیاس فداکاری متحدان ناتو طی دوره جنگ 20 ساله می پردازد، احتمال کشته شدن سربازان بریتانیایی و کانادایی دو برابر بیشتر از همتایان آمریکایی آن ها بود.

احتمال کشته شدن سربازان انگلیسی در افغانستان دو برابر آمریکایی ها بود

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، تحقیقی که روز چهارشنبه توسط پروژه هزینه های جنگ دانشگاه براون منتشر شده نشان داد، بریتانیا در قالب یاری مالی و بشری به عنوان درصدی از فراوری ناخالص داخلی نیز دارای سهم بیشتری نسبت به آمریکا بوده است.

اگرچه ایالات متحده در مقایسه با دیگر اعضای نیروی های بین المللی یاری به امنیت (آیساف)، با اختلاف بیش ترین تعداد مرگ ومیر را در دوره های مطلق متحمل شده است- 2 هزار و 316 سرباز آمریکایی بین سال های 2001 و 2017 (سال های مورد مطالعه) کشته شده اند-، احتمال اینکه سربازان بریتانیایی و کانادایی اعزام شده به افغانستان کشته شوند، بیشتر بوده است.

جیسون دیویدسون، نویسنده این گزارش و استاد علوم سیاسی و روابط بین الملل در دانشگاه مری واشنگتن بیان نمود علت نرخ نسبتاً بالای کشته شدن بریتانیایی ها، استقرار آن ها در ولایت پرمناقشه هلمند و غیاب اخطارهایی بود که درگیری سربازان در جنگ را محدود کند.

این یافته ها همچنین تکرار تحقیق گروه اقدام برای خشونت مسلحانه مستقر در بریتانیا است که نشان داده بود سربازان انگلیسی نسبت به همتایان آمریکایی خود، 12 درصد بیشتر احتمال کشته شدن در جنگ کلی مبارزه با تروریسم در عراق و افغانستان را داشته اند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1669

به "احتمال کشته شدن سربازان انگلیسی در افغانستان دو برابر آمریکایی ها بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال کشته شدن سربازان انگلیسی در افغانستان دو برابر آمریکایی ها بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید