آمریکا در پی افزایش عرضه نفت ایران برای نجات از قیمت بالای بنزین

به گزارش کی آنلاین، بلومبرگ در گزارشی نوشت، با توجه به اینکه امیدی به افزایش فراوری اوپک پلاس و نفت شیل نیست، افزایش فراوری و صادرات نفت ایران می تواند، رانندگان آمریکایی را که با افزایش قیمت بنزین روبرو اند، نجات دهد.

آمریکا در پی افزایش عرضه نفت ایران برای نجات از قیمت بالای بنزین

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، بلومبرگ طی گزارشی به افزایش فراوری و صادرات نفت ایران و اینکه این افزایش فراوری می تواند قیمت نفت خام و بنزین را برای رانندگان آمریکایی کاهش دهد، پرداخته است. آنچه از این گزارش برمی آید ، به نظر می رسد، آمریکایی های ناامید شده از افزایش فراوری اوپک پلاس ، به نفت ایران پناه آورده اند.

این شبکه تلویزیونی با اعلام اینکه احتمالا شاهد افزایش فراوری نفت از سوی ایران خواهیم بود، مدعی شد این امیدی است که حداقل در مذاکرات وین وجود دارد.

تحریم های ایران در ابتدا در سال 2016 پس از ایجاد محدودیت هایی در برنامه هسته ای ایران، برداشته شد اما پس از اینکه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور وقت آمریکا توافق را پاره کرد، دوباره اعمال شد.

در حالی که هم اکنون صادرات و فراوری نفت ایران به شدت افزایش یافته است، بلومبرگ ادعا می نماید با برداشته شدن دوباره تحریم ها، موجی از بشکه های نفت ایران به مخازن و کشتی ها روانه خواهد شد و این امر از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری می نماید.

افزایش فراوری و صادرات نفت ایران می تواند قیمت نفت خام و بنزین را برای رانندگان آمریکایی کاهش دهد و به نظر می رسد، آمریکایی های ناامید شده از افزایش فراوری اوپک پلاس، به نفت ایران پناه آورده اند.

به نوشته این گزارش، این امر فشار را از روی رانندگان (آمریکایی) که از قیمت بالای سوخت رنج می برند، برمی دارد. قیمت سوخت به بالاترین رقم در 7 سال گذشته رسیده است.

بلومبرگ در ادامه نوشت، مهم تر از اینها برای ایران، تضمینی است که دولت های آمریکا نتوانند به راحتی دوباره توافق را لغو نمایند.

ایران زودتر از انتظار فراوریش را افزایش می دهد

زمانی که در سال 2016 تحریم ها برداشته شد، ایران فراوری نفت خود را سریع تر از انتظار افزایش داد. بیشتر تحلیلگران شاهد بودند ایران طی 12 ماه، 500 هزار بشکه در روز بر فراوری خود اضافه نمود. در واقع، ایران در کمتر از 4 ماه افزایش فراوری را انجام داد و پیش از انتها یافتن سال، دوباره تقریبا همان مقدار بر فراوری خود اضافه نمود.

دلایلی وجود دارد که فکر می کنیم، این کشور احتمالا بار دیگر این کار را انجام دهد.

صادرات نفت ایران با تحریم ها هم ادامه دارد

ایران در حال حاضر، نفت و محصولات نفتی خود را به چین و کشورهای دیگر و میعانات گازی که نوعی نفت بسیار سبک است را به ونزوئلا صادر می نماید و همچنان به صادرات نفت خود ادامه می دهد.

تمایل مشتریان نفت ایران برای خرید دوباره از این کشور

در سال 2016، خریداران هندی و اروپایی به سرعت خرید نفت از ایران را افزایش دادند. آنها با توجه به کمبود عرضه و قیمت بالای 90 دلار نفت، دوباره همان میزان مشتاق خواهند بود تا این کار را انجام دهند.

افزایش فراوری نفت ایران و یاری به اوپک پلاس

در حال حاضر اوپک پلاس در افزایش فراوری به مقداری که متعهد شده است، با چالش روبروست. در عین حال فراوری نفت شیل هم نشانه ای از افزایش نشان نمی دهد. از این رو احتمالا نفت ایران به یاری رانندگان آمریکایی بیاید.

در عین حال، رویترز نیز به نقل از منابع اوپک پلاسی نوشت عرضه بیشتر نفت ایران می تواند عدم توانایی بعضی از کشورها برای افزایش فراوری را جبران کند؛ البته این امر مستلزم تغییر سهمیه ها و جا باز کردن برای بشکه های نفت ایران است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2031

به "آمریکا در پی افزایش عرضه نفت ایران برای نجات از قیمت بالای بنزین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا در پی افزایش عرضه نفت ایران برای نجات از قیمت بالای بنزین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید