IOC مصمم بربرگزاری المپیک است، فدراسیون ها دغدغه اقتصادی نداشته باشند

به گزارش کی آنلاین، سید رضا صالحی امیری در مصاحبه با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که لغو مسابقات دانشجویان دنیا در چین و منتفی شدن ملاقات محبت آمیز تیم های ملی فوتسال ایران و ژاپن که قرار بود به میزبانی ژاپنی ها برگزار گردد، ابهامات دوباره ای را درباره المپیک و برگزاری یا لغو این بازی ها ایجاد نموده است، گفت که کمیته بین المللی المپیک دو روز پیش دستورالعمل جدیدی در خصوص بازی ها برای ایران ارسال کرد و همین مسئله بیانگر برگزاری قطعی بازی هاست.

IOC مصمم بربرگزاری المپیک است، فدراسیون ها دغدغه اقتصادی نداشته باشند

وی توضیح داد: در دستورالعمل جدیدی که از سوی کمیته بین المللی المپیک برای کمیته ملی المپیک ایران ارسال شده است، جزئیات پروتکل های جدید در نظر گرفته شده برای بازی ها که کاروان کشورها ملزم به رعایت آن هستند، به طور کامل تشریح شده است. همچنین نتایج آخرین نشست توماس باخ با برگزارکنندگان بازی ها مطرح شده است.

رئیس کمیته ملی المپیک اعلام کرد: کمیته بین المللی المپیک همچنان بر برگزاری بازی های توکیو مصمم است و به همین دلیل به صورت متوالی و منظم با کشورها در رابطه با این بازی ها و چگونگی حضور در آن در ارتباط است. دستورالعمل جدیدی هم که برای ایران ارسال شده مطابق با شرایط امروز کرونا در دنیا و ژاپن است. از سوی این کمیته هیچ ابهام و تردیدی در خصوص بازی ها دیده نمی گردد.

صالحی امیری تاکید نمود: بر همین اساس کمیته ملی المپیک همچنان با لحاظ کردن اعزام کاروان به بازی های المپیک پیگیر فعالیت ها و برنامه ها به خصوص در بخش اقتصادی است.

وی با یادآوری اینکه هنوز لایحه بودجه امسال به دستگاه های اجرایی ابلاغ نشده است، اعلام کرد: البته بودجه که در لایحه پیشنهادی برای کمیته ملی المپیک مشخص شده بود (166 میلیارد و 900 میلیون تومان) بدون تغییر مانده است و همین اتفاق خوبی برای مجموعه کمیته خواهد بود. کوشش این است به محض ابلاغ بودجه، اولین مرحله تخصیص را از دولت بگیریم تا فدراسیون ها را در سال جدید شارژ اقتصادی کنیم.

به گفته رئیس کمیته ملی المپیک بودجه ویژه این کمیته در امسال از 20 میلیارد سال گذشته به 50 میلیارد افزایش داشته است.

المپیک مردادماه برگزار می گردد. کمیته ملی المپیک تا پیش از برگزاری این بازی ها چند درصد از بودجه فدراسیون ها را به آنها تخصیص می دهد؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: تا به امروز حمایت حداکثری از فدراسیون ها داشته ایم و همین فرایند را در ماه های آینده هم ادامه خواهیم داد. فدراسیون ها بدون هیچ دغدغه اقتصادی پیگیر فعالیت ها و برنامه های شان باشند. کوشش این است به موقع بخشی از بودجه مصوب فدراسیون ها را به حساب شان واریز کنیم.

صالحی امیری به تغییر فرایند مشخص بودجه پرداختی کمیته ملی المپیک به فدراسیون ها در امسال اشاره نمود و گفت: امسال پرداخت بودجه به فدراسیون ها طبق شاخص جدید خواهد بود. بر اساس این شاخص میزان افزایش بودجه در همه فدراسیون ها یکسان نیست. افزایش بودجه برای بعضی فدراسیون ها قابل توجه است اما در خصوص بعضی فدراسیون ها محدود به چند درصد است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1576

به "IOC مصمم بربرگزاری المپیک است، فدراسیون ها دغدغه اقتصادی نداشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "IOC مصمم بربرگزاری المپیک است، فدراسیون ها دغدغه اقتصادی نداشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید