4 طرز تهیه ترشی غوره فوری در 3 مرحله ساده و بدون کپک

به گزارش کی آنلاین، ترشی غوره، غوره شور یا غوره غوره از است که به روش ساده ای می توان آن را به راحتی در خانه تهیه کرد. ترشی غوره با مواد مختلفی تهیه می گردد و شما می توانید بر اساس مواد در دسترس و امکاناتی که دارید و بعلاوه بنابر ذائقه خود، به درست کردن آن اقدام کنید. در این مقاله از در ، طرز تهیه ترشی غوره به 4 روش مختلف را به شما آموزش می دهیم. علاوه بر این، راه هایی را برای جلوگیری از کپک زدن ترشی غوره به شما خواهیم گفت.

4 طرز تهیه ترشی غوره فوری در 3 مرحله ساده و بدون کپک

مواد لازم برای تهیه غوره غوره با آبغوره

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
غوره1 کیلوگرم
آبغورهبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم

مراحل تهیه ترشی غوره با آبغوره

در این روش، از یا آبغوره بازاری به عنوان مایعی که غوره ها در آن به عمل می آید، استفاده می گردد. غوره ها در این روش، طعم آبغوره را می گیرند و مزه ترشی تان قوی تر می گردد. اضافه کردن نمک هم بستگی به سلیقه خودتان دارد. برای طرز تهیه ترشی غوره با آبغوره، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: غوره ها را آماده کنید

برای طرز تهیه ترشی غوره با آب غوره، غوره ها را از ساقه و شاخه جدا و دانه کنید. سپس آنها را به خوبی بشویید و در آبکش بریزید تا خشک شوند. بعد از اینکه غوره ها کاملا رطوبت خود را از دست دادند، آنها را در شیشه تمیز و خشک و درب دار مناسب ترشی بریزید.

مرحله دوم: روی غوره ها مقداری آبغوره بریزید

برای اطمینان از کپک نزدن غوره، بهتر است آبغوره را به مدت 5 دقیقه، روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بعد از سرد شدن آبغوره و بعد از اینکه شیشه را پر از غوره کردید، آبغوره جوشیده و سرد شده را روی غوره ها بریزید تا حدی که روی آنها را بپوشاند. اگر طعم آبغوره تان شور است، احتیاجی به اضافه کردن نمک بیشتر نیست، در غیر این صورت، بنا به ذائقه خود، مقداری نمک به ترشی غوره اضافه کنید.

در صورت تمایل می توانید نمک و آبغوره را به روش های و اینترنتی از فروشگاه های بخرید.

مرحله سوم: درب شیشه ترشی را ببندید تا برسد

وقتی شیشه های ترشی غوره پر شدند و درب آنها را محکم بستید، شیشه های ترشی را در جای خنک و خشک قرار دهید تا آماده شوند. می توانید بعد از روز چهارم، شیشه ترشی غوره غوره را در یخچال بگذارید ولی در تا زمان رسیدن ترشی غوره، درب شیشه را باز نکنید تا کپک نزند

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آبغوره

مواد لازم برای ترشی غوره با آب نمک (غوره شوره)

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
غوره1 کیلوگرم
نمک3 قاشق غذاخوری
آب جوشیدهبه مقدار کافی

مراحل طرز تهیه غوره غوره با آب نمک

برای درست کردن این مدل از ترشی با غوره، احتیاج به آب نمک و مقداری غوره دارید. این روش از راحت ترین شیوه های درست کردن ترشی غوره است که هواداران زیادی دارد. اگر می خواهید این چاشنی خوشمزه را در خانه درست کنید، مراحل طرز تهیه ترشی غوره با آب نمک را دنبال کنید

مرحله اول: غوره ها را آماده کنید

برای اولین مرحله از طرز تهیه ترشی غوره، غوره ها را دانه کنید و شاخه های نازک را از غوره جدا کنید. آنها را در آبکش بریزید و کاملا بشویید. غوره ها را کنار بگذارید و صبر کنید تا کاملا خشک شوند. برای اینکه کاملا رطوبت غوره ها گرفته گردد، آنها را روی یک پارچه نخی خشک و تمیز بریزید و پخش کنید تا به غوره ها هوا بخورد و آب شان خشک گردد.

مرحله دوم: غوره ها را در شیشه بریزید

سپس به مقدار لازم، آب بجوشانید و اجازه دهید کاملا سرد گردد. غوره های رطوبت گرفته شده را در شیشه های خشک و تمیز بریزید. روی محتویات هر شیشه به میزان 1 قاشق غذاخوری نمک بریزید. سپس روی غوره ها آب جوشیده سرد شده بریزید تا حدی که روی غوره ها با آب پوشیده گردد.

مرحله سوم: درب شیشه ترشی غوره را ببندید تا برسد

در آخرین مرحله از طرز تهیه ترشی غوره، درب شیشه ترشی غوره را محکم ببندید تا هیچ هوایی به داخل آن نفوذ نکند. سپس آنها را در یک مکان خنک و به دور از نور آفتاب قرار دهید. به مدت 2 هفته صبر کنید و در این فاصله درب شیشه را باز نکنید. بعد از این مدت، می توانید غوره غوره را سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه غوره شور با سرکه

مواد اولیهمقدار مورد احتیاج
غوره1 کیلوگرم
سرکهنصف لیوان فرانسوی دسته دار
نمک1 قاشق غذاخوری
آب جوشیدهبه مقدار لازم

مراحل طرز تهیه ترشی غوره دانه دار با سرکه

در این روش از طرز تهیه ترشی غوره با سرکه بعد از آماده کردن غوره ها، باید آنها را در شیشه بریزید و روی آنها را با سرکه، آب جوشیده و نمک بپوشانید. در آخر شیشه ترشی غوره را در مکان خنک و دور از نور قرار دهید تا آماده گردد. مراحل تهیه ترشی غوره با سرکه را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: غوره ها را برای ترشی آماده کنید

در اولین قدم برای درست کردن ترشی غوره سرکه ای، غوره ها را دانه کنید و بشویید. سپس آنها را بعد از آبکش کردن روی پارچه تمیز نخی و خشک پخش کنید تا آب اضافی و رطوبتشان را از دست بدهند. سپس شیشه های مورد نظر برای انداختن ترشی را تمیز کنید تا رطوبت و آلودگی نداشته باشند. غوره های خشک شده را در شیشه های خشک و تمیز بریزید.

مرحله دوم: سرکه و آب جوشیده را به ترشی اضافه کنید

به غوره های داخل شیشه، به یک نسبت مساوی به این شیشه ها سرکه اضافه کنید و بعد روی آن مقداری آب جوشیده سرد شده بریزید تا حدی که کاملا روی غوره ها را بپوشاند. در آخر نمک را به میزان مساوی به شیشه های ترشی بیفزایید و درب شیشه ترشی را کاملا ببندید تا هوا به آن ها نفوذ نکند.

در صورت تمایل می توانید سرکه را به روش های اینترنتی و حضوری از فروشگاه های تهیه کنید.

مرحله آخر: صبر کنید تا ترشی غوره سرکه ای برسد

کمی شیشه ترشی را تکان دهید تا نمک ها در آب و سرکه حل بشوند. ترشی غوره را در مکان خنک و تاریک قرار دهید تا وقتی که ترشی برسد و آماده سرو گردد.

روش تهیه ترشی غوره با نمک و کات کبود

یکی از شیوه های طرز تهیه ترشی غوره، بدون تغییر رنگ غوره ها و برای اینکه رنگ غوره ها در ترشی سبز بماند این است که از ترکیب نمک و کات کبود بهره ببرید. در این روش، 3 قاشق غذاخوری نمک را با 1/2 قاشق چای خوری کات کبود در یک لیتر آب، حل کنید.

سپس غوره هایی را که از قبل پاک نموده و شسته اید، در این محلول بریزید. به مدت 24 ساعت صبر کنید تا غوره ها در این محلول بمانند. در مرحله بعد، آن ها را آبکش نموده و 3 تا 4 بار بشویید تا کات کبود و نمک از دانه های غوره خارج شوند.

غوره ها را بعد از آبکش کردن روی پارچه نخی یا حوله ای بریزید تا خشک شوند. سپس آنها را در شیشه ریخته و رویشان مقداری آبغوره و کمی نمک بریزید. می توانید چند حبه سیر هم به ترشی غوره اضافه کنید. در آخر درب شیشه را ببندید و در جای خنک و دور از نور قرار دهید تا ترشی برسد و آماده سرو گردد.

بعلاوه شما می توانید را به صورت آماده و به روش های حضوری و اینترنتی از فروشگاه های تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

نکات مهم در طرز تهیه ترشی غور

  • در طرز تهیه ترشی غوره، از غوره هایی بهره ببرید که سایزشان درشت است و لکه و خرابی ندارند.
  • برای درست کردن ترشی غوره، بهتر است از غوره هایی که هسته ندارند، بهره ببرید. غوره انگور عسکری بدون هسته است.
  • در طرز تهیه ترشی غوره، بعد از شستن غوره ها، قبل از اینکه غوره ها را ترشی کنید، حتما آنها را کاملا خشک کنید تا هیچ رطوبتی روی آنها نماند. این کار باعث می گردد ترشی غوره کپک نزند.
  • سعی کنید شیشه هایی را که در آن ترشی غوره درست می کنید، در سایز کوچک انتخاب کنید تا ترشی زودتر تمام گردد و تعداد دفعات باز و بسته شدن درب شیشه ترشی زیاد نباشد. این کار باعث پیشگیری از کپک زدن ترشی غوره می گردد.
  • از ترشی غوره برای طرز تهیه خورش غوره مسما با بادمجان یا دیگر خورش ها که با مرغ درست می شوند، مثل خورش سیب زمینی با مرغ یا خورشت کرفس با غوره می توانید بهره ببرید.
  • در هنگام اضافه کردن نمک به ترشی غوره، نباید مقدار نمک را خیلی زیاد در نظر بگیرید و ترشی شور گردد.
  • برای طرز تهیه ترشی غوره با فلفل سبز، هم می توانید از فلفل های سبز شیرین و هم از فلفل های تند بهره ببرید. فقط در این روش باید فلفل ها هم مثل غوره ها، بعد از شستن کاملا خشک باشند. در هر شیشه ترشی غوره، چند عدد فلفل هم قرار دهید تا غوره و فلفل هر دو با هم برسند. طرز تهیه ترشی غوره با فلفل دلمه هم به همین ترتیب مرسوم است.
  • پیشنهاد می کنیم مقاله خواص و مضرات آبغوره را هم مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

فوت و فن های خوشمزه شدن ترشی غوره

ترشی غوره چند روزه آماده می گردد؟

معمولا ترشی غوره یا شور غوره، به 2 هفته زمان برای رسیده شدن احتیاج دارد.

چه کار کنیم که ترشی غوره، کپک نزند؟

برای پیشگیری از کپک زدن ترشی غوره، باید حتما موارد زیر را رعایت کنید:

  • غوره ها حتما قبل از ترشی شدن، خشک باشند.
  • شیشه ای که ترشی غوره را در آن می ریزید، تمیز، خشک و بدون آلودگی باشد.
  • در مدت زمانی که ترشی غوره در حال رسیدن است، درب شیشه ترشی را باز نکنید.
  • بعد از باز کردن شیشه ترشی و آماده شدن ترشی یا شور غوره، شیشه را در یخچال قرار دهید.
  • قاشقی که در ترشی غوره استفاده می کنید، حتما باید تمیز و خشک باشد.

محصولات مرتبط

پودر زنجبیل پت 55 گرمی گلستان

39,700 تومان 39,900 تومان 1% تخفیف

فلفل سیاه 80 گرمی سانتین

60,900 تومان 61,900 تومان 2% تخفیف

ترشی فلفل هالوپینو سبز 600 گرم بدر

77,900 تومان 79,000 تومان 1% تخفیف

سرکه سیب 500 گرمی شیشه وردا

84,900 تومان 93,650 تومان 9% تخفیف

آبغوره 500 گرم شیشه سمیه

74,900 تومان 75,500 تومان 1% تخفیف

سرکه قرمز 3000 گرمی کیمبال

78,900 تومان 93,500 تومان 16% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 16 تیر 1403 بروزرسانی: 16 تیر 1403 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2315

به "4 طرز تهیه ترشی غوره فوری در 3 مرحله ساده و بدون کپک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 طرز تهیه ترشی غوره فوری در 3 مرحله ساده و بدون کپک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید