3 راه برای جلوگیری از پوکی استخوان

به گزارش کی آنلاین، بسیاری از میوه ها و سبزیجات حاوی تعدادی مواد مغذی مفید برای استخوان ها هستند، از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ویتامین K، ویتامین C و پروتئین. گیاهان خوراکی بعلاوه عوامل ضدالتهابی و آنتی اکسیدان ها را فراهم می نمایند که به ترتیب با التهاب و استرس اکسیداتیو مبارزه می نمایند.

3 راه برای جلوگیری از پوکی استخوان

پوکی استخوان یکی از مسائل عمده امروزی است که با چند راه حل می توان از آن پیشگیری کرد. بر اساس مطالعه ای که در سال 2014 در مجله تحقیقات استخوان و مواد معدنی منتشر شد، پوکی استخوان شایع است و بیش از 10 درصد از بزرگسالان بالای 50 سال را مبتلا می نماید.

مردان مسن تر ممکن است به پوکی استخوان مبتلا شوند، اگرچه از دست دادن استخوان در مردان - در حدود سن 65 یا 70 سالگی - دیرتر از زنان آغاز می گردد. جدا از سن، عوامل خطر شامل داشتن سابقه خانوادگی این بیماری، کمبود وزن، سیگار کشیدن و عدم تحرک بدنی است.

بعضی از کار هایی که می توانید برای محافظت از استخوان های خود انجام دهید.

1. در تمرینات تحمل وزن شرکت کنید

تمرینات تحمل وزن و تقویت عضله، تشکیل استخوان را تحریک نموده و از دست دادن استخوان مرتبط با افزایش سن را کند می نماید.

بعضی از فعالیت های تحمل وزن عبارتند از:

پیاده روی

طناب بازی

تمرین پله

اسکی

تمرینات تقویت عضلانی (که تمرین مقاومتی نیز نامیده می گردد) شما را ملزم می نماید که در مقابل وزنه های اضافی مانند وزنه های آزاد، دستگاه های وزنه برداری، باند های الاستیک و بدن خود (مثلاً فشار و چانه) کار کنید. یک مطالعه 10 ساله منتشر شده در Topics in Geriatric Rehabilitation نشان داد که یک روال روزانه 12 دقیقه ای یوگا باعث افزایش تراکم استخوان در ستون فقرات و استخوان ران می گردد.

اگر در حال حاضر پوکی استخوان یا بیماری مزمن دیگری دارید، قبل از دویدن روی تردمیل با پزشک خود مشورت کنید.

2. از گیاهان و غذا های تخمیر شده بهره ببرید

بسیاری از میوه ها و سبزیجات حاوی تعدادی مواد مغذی مفید برای استخوان ها هستند، از جمله کلسیم، منیزیم، پتاسیم، ویتامین K، ویتامین C و پروتئین. گیاهان خوراکی بعلاوه عوامل ضدالتهابی و آنتی اکسیدان ها را فراهم می نمایند که به ترتیب با التهاب و استرس اکسیداتیو مبارزه می نمایند.

3. بیشتر بخوابید

مطالعه ای که در سال 2015 در مجله انجمن سالمندان آمریکا منتشر شد، نشان داد که مردان و زنان بالای 50 سال که کمتر از شش ساعت در شب می خوابند، به طور قابل توجهی بیشتر در معرض ابتلا به پوکی استخوان هستند. بیشتر بزرگسالان به هفت تا هشت ساعت خواب احتیاج دارند تا سرحال بیدار شوند.

منبع: فرادید
انتشار: 6 فروردین 1402 بروزرسانی: 6 فروردین 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2226

به "3 راه برای جلوگیری از پوکی استخوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 راه برای جلوگیری از پوکی استخوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید