144 میلیون دلار دیگر به طرح های مصوب در هیئت سرمایه گذاری خارجی اضافه شد

به گزارش کی آنلاین، در شهریور ماه 13 طرح به ارزش 143 میلیون و 900 هزار دلار به طرح های صنعتی، معدنی و تجاری مصوب در هیئت سرمایه گذاری خارجی اضافه شده است.

144 میلیون دلار دیگر به طرح های مصوب در هیئت سرمایه گذاری خارجی اضافه شد

به گزارش خبرنگاران، طبق جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت)، فراوری گازهای صنعتی و طبی با تصویب سرمایه گذاری 54 میلیون و 686 هزار دلار در استان فارس بیشترین رقم تصویب سرمایه گذاری در هیئت سرمایه گذاری خارجی در شهریور ماه بوده است.

فراوری انواع کاشی و نانو سرامیک های پیشرفته اکسیدی و غیراکسیدی و فراوری فروآلیاژ سیلیکومنگنز نیز با سرمایه گذاری 43 میلیون و 712 هزار دلار و 20 میلیون و 889 هزار دلار در قزوین و یزد؛ در مرتبه بعدی بیشترین سرمایه گذاری مصوب در هیئت سرمایه گذاری خارجی قرار گرفته است.

همچنین آمارها نشان می دهد که در شهریور ماه امسال 10 میلیون و 937 هزار دلار در طرح سفارش کالا در فضای مجازی به وسیله تارنما و نرم افزار snap . Market در استان تهران در هیئت سرمایه گذاری خارجی تصویب شده است.

در این میان کمترین سرمایه گذاری مصوب در هیئت سرمایه گذاری خارجی در شهریور ماه مربوط به فراوری سقف متحرک اتوماتیک و پنجره متحرک اتوماتیک بوده که مبلغ آن 310 هزار دلار است. استان محل اجرای این طرح نیز البرز منطقه ویژه مالی پیغام در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگاران، طبق آمارهای قبلی وزارت صمت در پنج ماه نخست امسال 37 طرح صنعتی، معدنی و تجاری در هیات سرمایه گذاری خارجی تصویب شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 15.6 درصد افزایش داشته است. همچنین حجم کل سرمایه گذاری خارجی در این طرح ها 618 میلیون و 700 هزار دلار بوده که نسبت به پنج ماهه نخست سال گذشته، 7.1 درصد افزایش یافته است. در این میان بیش از نیمی از حجم کل سرمایه گذاری خارجی تا خاتمه مرداد ماه به افزایش سرمایه گذاری برای فراوری سیگارت در استان زنجان و گیلان اختصاص داده شده که مبلغ آن معادل 316 میلیون و 643 هزار دلار است.

البته طبق توضیحاتی که در حاشیه آمارها داده شده این ارقام صرفا مربوط به طرح های مصوب هیات سرمایه گذاری است و شامل تمام طرح ها نیست. از طرف دیگر هنوز تعیین نیست چه مقدار از این سرمایه گذاری ها محقق شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 579

به "144 میلیون دلار دیگر به طرح های مصوب در هیئت سرمایه گذاری خارجی اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "144 میلیون دلار دیگر به طرح های مصوب در هیئت سرمایه گذاری خارجی اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید