10 توصیه غذایی برای داشتن موهای سالم

خشن، خشک و شکننده شده موهای شما، بیشتر از آنکه به ژن هایتان وابسته باشد، به الگوی غذایی و کمبودهایی بستگی دارد که بدنتان گرفتارشان شده است. حفظ سلامت مو ها همواره کار آسانی نیست، اما تردیدی نداشته باشید که با جبران کمبودهای بدنتان، می توانید موهایی سالم و شاداب داشته باشید.

10 توصیه غذایی برای داشتن موهای سالم

حفظ سلامت مو با تغییر عادات غذایی

اگر ریزش و بدحالت بودن موهایتان شما را کلافه نموده، در سفره تان جای ویژه ای را برای این مواد غذایی باز کنید. شما با اصلاح الگوی تغذیه و بدون صرف هزینه زیاد، می توانید به سلامت مو هایتان یاری کنید.

هر هفته ماهی بخورید

اگر ماهی ها در رژیم غذایی هفتگی شما جا داشته باشند، بعید است که موهای تان آسیب ببیند. ماهی هایی مثل سالمون و قزل آلا، سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و امگا3 هستند و به همین دلیل است که با مصرف مداومشان، موهایتان جان می گیرند و آسیب دیدگی شان ترمیم می گردد.

ماست ایسلندی بخورید

برای داشتن موهای سالم، به مصرف بیشتر ویتامین B6 احتیاج دارید. یعنی همان ماده ای که در ماست به وفور پیدا می گردد. مصرف ماست به رشد بهتر مو یاری می نماید و احتمال ریزش مو یا آسیب دیدگی ساقه آن را هم پایین می آورد.

اسفناج بخورید

مصرف سبزیجاتی که برگ سبز تیره دارند، یکی دیگر از راه های موثر برای سالم نگه داشتن موهاست. ویتامین A، آهن، بتا کاروتن، فولات و ویتامین C موجود در این سبزی ها، به سلامت موها یاری می نماید و پوست شما را هم جوان و درخشان نگه می دارد.

گواوا بخورید

گواوا یا زیتون محلی، میوه ای است شبیه به گلابی که در جنوب ایران رشد می نماید. این میوه که رایحه ای بسیار متفاوت با گلابی دارد، یکی از خوراکی های مفید برای حفظ سلامت مو به شمار می رود. این میوه گرمسیری سرشار از ویتامین C است و علاوه بر یاری کردن به حفظ سلامت مو سیستم ایمنی بدنتان را هم تقویت می نماید.

غلات غنی شده بخورید

اگر صبح ها، یک کاسه غلات غنی شده و شیر میل کنید، احتمال ریزش موهایتان هر روز کمتر می گردد. غلات صبحانه غنی شده با آهن، به حفظ سلامت موها یاری نموده و مانع از نازک شدن یا ریزش بیش از اندازه موها می شوند.

گوشت بوقلمون بخورید

پروتئین های موجود در گوشت بوقلمون، ساقه موهای شما را محکم می نمایند و به رشد دوباره موهای از دست رفته هم یاری می نمایند. اگر گیاه خوار باشید و پروتئین های موجود در گوشت حیوانات جایی در رژیم غذایی تان نداشته باشند، احتمالا بیشتر دچار ریزش مو می شوید.

سیب زمینی بخورید

اگر موهایتان خشک هستند و درخشانی شان را هم از دست داده اند، سیب زمینی آب پز بخورید. بتاکاروتن، ویتامین A و ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در سیب زمینی، موهایتان را درخشان و سالم می نمایند. البته برای حفظ سلامت موها، می توانید از سبزیجات نارنجی رنگی مثل کدو حلوایی و هویج هم یاری بگیرید.

دارچین بخورید

با اضافه کردن دارچین به غذاها و میان وعده هایتان، به بهبود گردش خون در بدنتان یاری می کنید. اگر خون و اکسیژنی که در آن وجود دارد، بهتر در بدنتان گردش پیدا کند، موهای سالم تری خواهید داشت.

تخم مرغ بخورید

با مصرف تخم مرغ می توانید به بدنتان ویتامین B، بیوتین، آهن و پروتئین برسانید و از این طریق، به رشد بهتر موهایتان یاری کنید. اگر موهایتان خشن و بدحالت شده اند و رشد کافی هم ندارند، بیشتر تخم مرغ مصرف کنید. البته تخم مرغ تنها منبع غذایی حاوی بیوتین نیست و با مصرف گل کلم، هویج، موز، غلات، مخمر، آرد سویا و جگر هم می توانید این ماده را به بدنتان وارد کنید.

آب بخورید

شاید برایتان عجیب باشد اما سالم نگه داشتن موها همواره به صرف هزینه بالا احتیاج ندارد. شما با مصرف میزان کافی آب هم می توانید موهایتان را سالم و باطراوت نگه دارید. کم آبی بدن، تنها شما را خسته و کم انرژی نمی نماید، بلکه بر سلامت موهایتان هم تاثیر مستقیم می گذارد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: بروزرسانی: 27 مهر 1398 شناسه مطلب: 146

به "10 توصیه غذایی برای داشتن موهای سالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 توصیه غذایی برای داشتن موهای سالم"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید