گزارش عراقچی درباره مذاکرات وین به کمیسیون امنیت ملی

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران : ابوالفضل عمویی،سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از حضور سید عباس عراقچی در نشست امروز کمیسیون خبر داد .

گزارش عراقچی درباره مذاکرات وین به کمیسیون امنیت ملی

به گزارش به نقل از ایرنا، ابوالفضل عمویی در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به خبرنگاران گفت: مجلس شورای اسلامی با توجه وظیفه نظارتی خود همواره از هیات مذاکره کننده برای توضیح درباره فرایند مذاکرات دعوت کرده است و امروز هم این رخ داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: چهارمین دور مذاکره جمهوری اسلامی ایران با کشورهای 1+4 در وین برگزار گشت و در ادامه از عباس عراقچی رییس هیات مذاکره کننده ایران دعوت شد تا گزارشی از فرایند مذاکرات ارائه کنند.

وی نام کرد: در این جلسه آقای عراقچی گزارشی از نحوه پیگیری سیاست های قطعی جمهوری اسلامی ایران ارائه کرد. البته جمهوری اسلامی ایران در این مذاکرات چند سیاست از جمله لغو کامل همه تحریم ها و راستی آزمایی لغو تحریم ها را خواستار است و پس از آن ایران آماده بازگشت به تعهدات خود در اجرای خواهد بود.

عمویی ادامه داد: رییس هیات مذاکره کننده ایران در این جلسه درباره فرایند گفت و گوها توضیح داده و نام کرد که هیات جمهوری اسلامی در این مذاکرات پیروز شدند بیشتر تحری ها را به مرحله رفع تحریم برساند که باید طرف های مقابل هم تایید کنند. اما همچنان بخش مهمی از تحریم ها به جای مانده است و مطالبات کنندگان رفع کامل تحریم ها بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در بخشی از تحریم ها، منطق جمهوری اسلامی حاکم بوده و طرف آمریکایی اذعان به رفع تحریم ها داشته است، گفت: درباره اجزای تحریم ها و آنهایی که به موضوع منطقه ای و حقوق بشری مربوط است، مسائلی به جای مانده و طرف آمریکایی نسبت به آنها همچنان مدعی است.

وی با بیان اینکه خواسته کنندگان از هیات مذاکره کنند لغو همه تحریم ها بود، گفت: خواسته جمهوری اسلامی لغو موثر تحریم ها است نه اینکه فقط بر روی کاغذ لغو تحریم انجام شود. از این جهت اصرار به راستی آزمایی خواسته کنندگان بود و آقای عراقچی از ادامه گفت و گوها در این باره خبر دادند.

عمویی گفت: فرایند مذاکرات همچنان درباره موارد اساسی ادامه دارد و لازم است هیات مذاکره کننده زمان و خواسته های جمهوری اسلامی ایران را مدنظر قرار دهند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1735

به "گزارش عراقچی درباره مذاکرات وین به کمیسیون امنیت ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش عراقچی درباره مذاکرات وین به کمیسیون امنیت ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید