تور ارزان ترکیه: کاهش نرخ برابری لیر ترکیه

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، اقتصاد ترکیه شاهد تحولات مهمی است، افزایش شدید تورم، کاهش نرخ بهره، رشد سرمایه گذاری در بخش هایی مثل مسکن و افزایش دستمزدها. از نگاه بعضی همه این اتفاقات برای تصاحب بازارهای کالایی کشورهای دیگر است و اردوغان در پی جهش صادراتی است.

تور ارزان ترکیه: کاهش نرخ برابری لیر ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ارزان ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

قیمت لیر پس قرار گرفتن در فرایند نزولی پس از صحبت های دیروز اردوغان وارد فاز افزایشی شد و به قیمت دو هزار و 300 تومان(تا ساعت 14.30) رسیده است.

عبدالله مشکانی، کارشناس مالی شب گذشته در گفتگوی زنده با تجا رت نیوز پیش بینی کرد که نسبت دلار به لیر کاهش می یابد و این پیش بینی امروز محقق شد. در نوسانات بازار لیر، نرخ برابری به 12 درصد رسیده است.

او در این خصوص شرح داد: ترکیه به یمن سرمایه گذاری خارجی رونق خوبی داشت ولی مساله اصلی فعلی این است که بدهی خارجی آن نسبت به HDP دو برابر شده است. سرمایه گذاری هایی که صورت گرفته با نرخ بالا است و سرمایه گذاری در ترکیه با نرخ بالا است حتی تا 14 درصد نیز رسیده

به گفته مشکانی اصل مشکل در ترکیه این است که450 میلیارد دلار بدهی خارجی دارد. لیر شرایط سقوط آن مشابه با ریال است و دلار در ترکیه 17 برابر شده است. ریشه جهش ارز در ترکیه مثل همان مسئله ای است که در سال های 70 تا 75 در ایران به وجود آمد.

پس از صحبت های شب گذشته اردوغان، قیمت لیر با فرایند افزایشی همراه شد؛ اما پیمان مولوی معتقد است که این فرایند افزایشی موقتی است. چرا که با فرایند کاهشی نرخ بهره در اقتصاد ترکیه، ارزش لیر در برابر دلار کاهش پیدا می نماید.

این کارشناس مالی به خبرنگاران می گوید: با کاهش نرخ بهره در میان مدت ارزش لیر کاهش پیدا می نماید، این موضوع برای اردوغان تبعات سیاسی دارد. اما اقتصاد ترکیه با افزایش فراوری و فروش می تواند تا حدودی از مسائل اقتصای فارغ گردد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1944

به "تور ارزان ترکیه: کاهش نرخ برابری لیر ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ترکیه: کاهش نرخ برابری لیر ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید