واریز هزینه تخفیف مشترکان خوش مصرف گاز تا سرانجام ماه

به گزارش کی آنلاین، وزیر نفت ضمن برشمردن بعضی اقدام های جهادی وزارت نفت در دولت سیزدهم به بهره برداری از طرح ها و پروژه هایی با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد دلار تا خاتمه سال جاری اطلاع داد.

واریز هزینه تخفیف مشترکان خوش مصرف گاز تا سرانجام ماه

به گزارش ایسنا؛ جواد اوجی امروز (آدینه، 16 دی ماه) در گفت وگوی زنده تلویزیونی، با بیان اینکه به فضل الهی در سال 1401، هشت میلیارد دلار طرح های نیمه تمام تکمیل می گردد، گفت: این پروژه ها سال های زیادی بلاتکلیف مانده بود و جزو اولویت های افزایش فراوری نفت و گاز، افزایش ظرفیت پالایشی گاز، خطوط انتقال گاز، مجتمع های پتروشیمی، بعلاوه جمع آوری گاز های مشعل و گازرسانی به شمار می رفت که وزارت نفت تکمیل آن ها را در اولویت گذاشت.

وی با اشاره به تأکید رئیس جمهوری بر انجام پروژه های نیمه تمام و لزوم تعیین تکلیف آن ها در اسرع وقت، توضیح داد: وزارت نفت از شروع به کار دولت با اقدامی جهادی، کار هایی اساسی و زیربنایی برای تکمیل طرح های نیمه تمام انجام داد و پروژه های اولویت دار تعیین شدند که بخشی از پروژه ها امروز آماده بهره برداری هستند و بخشی دیگر تا دو ماه و نیم آینده به بهره برداری می رسند که هشت میلیارد دلار سرمایه گذاری برای آن ها شده است.

وزیر نفت در تشریح این پروژه ها به برخی از آن ها اشاره نمود و اضافه نمود: برای نمونه در طرح های میدان گازی پارس جنوبی، آخرین فاز یعنی طرح توسعه فاز 11 این میدان مشترک گازی، نزدیک به 20 سال بلاتکلیف مانده بود و هیچ اقدامی برای اجرای آن انجام نشده بود، بنابراین با اقدام جهادی همکاران در شرکت های ملی نفت ایران و پتروپارس، زمستان سال جاری بخش نخست این طرح به بهره برداری می رسد که روزانه 14 میلیون متر مکعب گاز فراوری می نماید.

ردیف سوم شیرین سازی فاز 14 پارس جنوبی تکمیل شد

اوجی بعلاوه از تکمیل سومین ردیف شیرین سازی پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی اطلاع داد و گفت: از همه طرح ها مهم تر، پالایشگاه فاز 14 پارس جنوبی بود که تا امروز در این دولت سه ردیف از چهار ردیف شیرین سازی آن به بهره برداری رسیده است و تا سرانجام سال به طور کامل آماده بهره برداری خواهد بود.

وی از طرح های توسعه ای تازه یاد و بیان کرد: پروژه ها و طرح های خوبی را برای افزایش فراوری نفت، گاز، افزایش ظرفیت پالایشی شامل فراوری بنزین، نفت گاز، خطوط انتقال گاز و جمع آوری گاز های مشعل، بعلاوه مجتمع های پتروشیمی و صنایع زنجیره تکمیلی و از همه مهم تر طرح های بهینه سازی در حال انجام داریم که برای آن ها 110 میلیارد دلار تفاهم نامه و قرارداد امضا نموده ایم.

وزیر نفت اضافه نمود: برای این طرح ها از ظرفیت مشارکت سرمایه گذاری بخش های داخلی و خارجی استفاده کردیم و حمایت خوب دولت و گروه مالی آن را نیز در پشت سر داشتیم.

اوجی به نشست با گروه مالی دولت برای اجرای طرح های تازه اشاره و توضیح داد: امروز در نشست با گروه مالی دولت برای طرح های تازه به ویژه برای طرح های بهینه سازی مصرف سوخت گفتگو کردیم.

برنامه ها و طرح های ویژه وزارت نفت برای بهینه سازی مصرف انرژی

وی با بیان اینکه روزانه نزدیک به 630 میلیون متر مکعب گاز در بخش های خانگی و تجاری و صنایع غیر عمده مصرف می گردد، گفت: به عقیده ما بخشی از این رقم بهینه مصرف نمی گردد و این در حالی است که قوانین خوبی در این زمینه وجود دارد.

وزیر نفت اضافه نمود: امیدواریم با طرح ها و برنامه ها و پیشنهاد هایی که وزارت نفت ارائه نموده است، بعلاوه با دریافت مجوز از دولت و مجلس شورای اسلامی انگیزه دوچندان برای سرمایه گذاران و مشترکان در طرح های بهینه سازی مصرف سوخت ایجاد گردد.

اوجی طرح وزارت نفت برای مشترکان خوش مصرف را بازگو کرد و گفت: بار ها اعلام شده است که هرکدام از مشترکان حوزه گاز یک درصد کاهش مصرف داشته باشند، سه درصد تخفیف در هزینه مصرف گاز دریافت می نمایند که برنامه داریم این میزان تخفیف تا سرانجام ماه به حساب مشترکان گاز واریز گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2193

به "واریز هزینه تخفیف مشترکان خوش مصرف گاز تا سرانجام ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز هزینه تخفیف مشترکان خوش مصرف گاز تا سرانجام ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید