عزم جدی داریم که موانع پیش روی صنعت گردشگری را برداریم

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، مراسم افتتاحیه رویداد همدان 2018 که به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی در این سال معرفی گردیده است، در سالن همایش های استانداری همدان در حال برگزاری است.

عزم جدی داریم که موانع پیش روی صنعت گردشگری را برداریم

در این برنامه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور گفت: امروزه که جهان با قدرت فزاینده ای به هم نزدیک گردیده و پنجره آشنایی هر چه بیشتر گگردده گردیده است، علاقه مندان به تاریخ، طبیعت و سنت ها بیشتر می گردد و در پی گسترش تعاملات خود با جهان قرار می گیرند. ایجاد فرصت های نو در این زمینه مبارک و امیدبخش است. در چنین فضایی گردشگری به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زمینه رشد و بالندگی بیشتری می یابد. کاهش فقر، اشتغال آفرینی، حفاظت از محیط زیست، پاسداری از ارزش ها، تقویت بنیان های خودباوری، گسترش ارتباطات میان فرهنگی و درآمدزایی را این صنعت ایجاد می نماید. ما تحول در این حوزه را یک ضرورت به حساب می آوریم.

وی ادامه داد: گردشگری یکی از پایه های اصلی جهانی است که کمک بزرگی در فرآیند توسعه پایدار می نماید. طبق پیش بینی های سازمان جهانی جهانگردی، اقتصاد جهان تا سال 2020 در اختیار گردشگری است و سهم کشورهای در حال توسعه به میزان زیادی افزایش می یابد؛ این فرصت ارزشمندی است و کشورهای حوزه تمدنی آسیا می توانند با همکاری مستمر، سهم بالایی از این صنعت را به خود اختصاص دهند. البته اهمیت گردشگری محدود به بُعد اقتصادی آن نیست. نقش این صنعت در توسعه انسانی، فرهنگی و سیاسی حائز اهمیت است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه اعلام کرد: مجمع گفت وگوی همکاری گردشگری کشورهای آسیایی به عنوان یک سازمان گسترده و فراگیر در آسیا، فرصت هم اندیشی و نزدیک کردن دیدگاه ها را ایجاد نموده است و در چارچوب این مجمع می توان تعامل سازنده ای بین کشورهای آسیایی ایجاد کرد. شناسایی نقاط قوت، ریشه کن کردن فقر، توسعه جامعه مبتنی بر دانش افزایی، رقابت اقتصادی آسیا در بازار جهانی، تقویت همکاری منطقه ای، تبدیل قاره آسیا به جامعه آسیایی با توانایی برقراری ارتباط با همه جهان، جزو اهداف تشکیل این سازمان بوده است که همه باید به آن پایبند باشند.

جهانگیری اضافه کرد: ایران در طول تاریخ با همه جذابیت هایی که دارد، مورد توجه جهانیان بوده است. ما عزم جدی داریم که موانع پیش روی صنعت گردشگری را برداریم. همچنین آماده همکاری با کشورها برای تبادل تجربیات در زمینه سرمایه گذاری های مشترک، توریسم پزشکی، زیارتی و ... هستیم و از پیشنهادهای سازنده کشورهای آسیایی استقبال می کنیم.

وی توضیح داد: در شرایطی که باید همه ظرفیت های دیپلماسی برای حل مشکلات گوناگون پیش روی جامعه بین المللی در جهت گسترش صلح و امنیت پایدار باشد، متأسفانه رفتارهای خارج از عُرف رئیس جمهور آمریکا در قبال مردم ایران، نشان از درک ناصحیح مقامات آمریکایی از مسائل بین المللی دارد. این در حالی است که ایران به تعهدات خود پایبنده بوده اند. ما رفتار غیرقانونی و سیاسی آمریکا در تحریم کشورها که موجب اختلال در روابط بین کشورها می گردد را محکوم می کنیم و از مجامع بین المللی می خواهیم که ثابت نمایند در جهانی امروز تحریم ها ابزار ناکارآمد و منسوخ گردیده ای به حساب می آیند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 22

به "عزم جدی داریم که موانع پیش روی صنعت گردشگری را برداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عزم جدی داریم که موانع پیش روی صنعت گردشگری را برداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید