هفت پرونده قصاص نفس در زندان خرم آباد به سازش ختم شد

به گزارش کی آنلاین، رئیس شورای حل اختلاف لرستان با اشاره به سازش 19 فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف دلفان و بروجرد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون هفت پرونده قصاص نفس، به همت اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شعبه زندان خرم آباد به سازش ختم شده است.

هفت پرونده قصاص نفس در زندان خرم آباد به سازش ختم شد

یار الله کاکولوند در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به سازش 13 فقره پرونده در دلفان، بیان نمود: با کوشش اعضا و کارکنان شعب شورای حل اختلاف این شهرستان در شهریورماه امسال 13 فقره پرونده مهم منجر به سازش شد.

وی اضافه نمود: این پرونده ها شامل هفت فقره طلاق، دو فقره نزاع دسته جمعی، سه فقره تهدید به قتل بوده است.

کاکولوند همچنین از سازش شش فقره طلاق در شعبه یازدهم شهرستان بروجرد اطلاع داد و افزود: با کوشش شعبه یازدهم شورای حل اختلاف شهرستان بروجرد در شهریورماه امسال شش فقره طلاق منجر به سازش شد.

وی اضافه نمود: با توجه به این که خانواده رکن اساسی جامعه را تشکیل می دهد ایجاد محیطی صمیمی و مناسب برای بچه ها لازم است که چنین محیطی در شکوفایی و تکامل استعدادها و علائق بزرگ سالان نیز نقش مهمی دارد.

رئیس شورای حل اختلاف لرستان ادامه داد: طلاق یکی از دشوارترین پدیده های اجتماعی است که تأثیرات مخربی بر ارکان خانواده گذاشته و باعث در هم ریختگی و فرود آمدن ضربه های محکمی بر استحکامات اجتماعی، مالی، فرهنگی و حتی سیاسی یک جامعه می گردد که امید است با کوشش مضاعف اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف شاهد کاهش آمار طلاق در جامعه باشیم.

کاکولوند همچنین از آزادی 281 زندانی توسط شعب تخصصی شورای حل اختلاف زندان استان اطلاع داد و گفت: با کوشش شعب تخصصی زندان شوراهای حل اختلاف استان لرستان، در شش ماهه اول امسال، 281 نفر از زندانیانِ در حبس، آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

رئیس شوراهای حل اختلاف لرستان اضافه نمود: از این تعداد زندانی آزاده شده شعبه زندان خرم آباد با آزادی 106 زندانی بالاترین آمار زندانی آزاد شده را دارد، شهرستان الیگودرز با 96، ستاد دیه خرم آباد با 71 و شهرستان دورود با 8 آزادی، مقام های اول تا پنجم را دارا است.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تا آخر شهریور 98 درصد از پرونده های وارده به شعب تخصصی زندان استان مختومه شده اند که 89, 5 درصد پرونده ها منجر به صلح و سازش شده است.

کاکولوند ادامه داد: با توجه به این که محبوس بودن سرپرست خانواده باعث بروز مسائل عدیده ای برای خانواده ها و در نتیجه برای جامعه می گردد امید می رود با کوشش مضاعف اعضاء و کارکنان شعب تخصصی، تعداد زندانیان روزبه روز کاهش یابد.

رئیس شوراهای حل اختلاف لرستان در ادامه هفتمین سازش قتل عمد توسط شورای حل اختلاف زندان خرم آباد را برگ زرین دیگری در افتخارات شوراهای حل اختلاف استان ذکر کرد و گفت: با کوشش اعضای شورای حل اختلاف شعبه زندان مرکزی شهرستان خرم آباد، پس از گذشت دو سال از وقوع یک فقره پرونده قتل عمد که متهم آن به قصاص نفس محکوم و حکم قطعیت یافته و در شرف اجرا بود، اولیاء دم رضایت خود را نسبت به قاتل اعلام نمودند که بدین صورت بین چند خانواده صلح برقرار و آرامش به منطقه بازگشت.

وی ادامه داد: در سال 96 در اثر اختلاف ملکی بین دو طایفه از شهرستان دورود یک نفر به ضرب گلوله به قتل می رسد که با کوشش اعضای شورای حل اختلاف زندان مرکزی خرم آباد، تعدادی از مسئولین قضایی شهرستان دورود و خرم آباد و جمعی از ریش سفیدان منتهی به سازش شد.

کاکولوند اضافه نمود: از ابتدای امسال تاکنون هفت پرونده قصاص نفس، با همت اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف شعبه زندان شهرستان خرم آباد به سازش ختم شده است.

وی با بیان این که همچنین در پی سازش دادن قتل عمد، افتخار دیگری به کارنامه شوراهای حل اختلاف لرستان اضافه نموده شد، ادامه داد: با کوشش شورای حل اختلاف شعبه زندان مرکزی شهرستان خرم آباد، پس از گذشت سه سال پرونده ای که در اثر نزاع دسته جمعی منجر به قتل عمد با سلاح گرم شده بود با اخذ رضایت از اولیاء دم، به صلح و سازش طرفین ختم شد و اولیاء دم در قبال دریافت دیه نسبت به متهم اعلام گذشت کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 505

به "هفت پرونده قصاص نفس در زندان خرم آباد به سازش ختم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هفت پرونده قصاص نفس در زندان خرم آباد به سازش ختم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید