نکات تغذیه ای جهت تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کروناویروس

به گزارش کی آنلاین، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی در مورد نقش تغذیه سالم در پیشگیری از کرونا نکاتی مطرح نمود.

نکات تغذیه ای جهت تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کروناویروس

به گزرش خبرنگاران از ایسنا، دکتر گلبن سهراب، متخصص تغذیه و عضو هیئت علمی گروه تغذیه بالینی و رژیم درمانی دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی، در مورد نقش تغذیه سالم در پیشگیری از کرونا بیان کرد: دریافت زیاد مایعات بدون کافئین به آحاد جامعه توصیه می گردد، چرا که مایعات دارای کافئین همچون چای، قهوه و نوشابه های مشکی موجب دفع آب به وسیله ادرار با سرعت بسیار بالا می شوند، اما آب باید در بدن باقی بماند تا سیستم ایمنی بدن، عملکرد بهتری داشته باشد.

وی اضافه نمود: در شرایط کرونا بهتر است گیاهان ضد التهابی شامل سیر، زنجبیل، زردچوبه و فلفل و سبزیجات از قبیل کدو حلوایی و کلم قرمز.... را در برنامه غذایی خود داشته باشیم و از مواد غذایی که می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف نموده، پرهیز کنیم.

وی همچنین بر پرهیز از مصرف مواد غذایی حاوی قندهای ساده و نبات، فست فودها و هر غذای حاوی روغن جامد تاکید نمود.

عضو هیات علمی گروه تغذیه بالینی رژیم درمانی دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره بهداشت مواد غذایی در شرایط کرونا گفت: درباره انتقال کروناویروس به وسیله مواد غذایی مستنداتی وجود ندارد اما غذا خوردن در کافی شاپ و رستوران ها به دلیل اینکه مجبور به برداشتن ماسک می شویم، خطر انتقال بیماری را تشدید می نماید؛ بنابراین توصیه ما این است که غذای بیرون را در خانه و پس از گرم کردن مصرف نماییم.

دکتر سهراب همچنین بیان کرد: افرادی که تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، نیازی به مصرف مکمل های ویتامین و مواد معدنی خاصی ندارند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1485

به "نکات تغذیه ای جهت تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کروناویروس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات تغذیه ای جهت تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کروناویروس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید