مواد غذایی که موجب بهتر شدن خلق و خوی می شوند

به گزارش کی آنلاین، آیا می دانستید که برخی مواد غذایی موجب بهتر شدن خلق و خوی ما می شوند؟ تعجب کردید؟ خب، بله همینطور است. برخی مواد غذایی وجود دارند که به بالا بردن خلق و خوی فرد یاری می نمایند.

مواد غذایی که موجب بهتر شدن خلق و خوی می شوند

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا می دانستید که برخی مواد غذایی موجب بهتر شدن خلق و خوی ما می شوند؟ تعجب کردید؟ خب، بله همینطور است. برخی مواد غذایی وجود دارند که به بالا بردن خلق و خوی فرد یاری می نمایند.

محصولات لبنی

محصولات لبنی مانند شیر، ماست، و غیره، دارای ماهیت تسکین دهندگی بوده و به عنوان افزایش دهنده خلق و خوی انسان به خوبی شناخته شده اند. نوشیدن شیر معمولی و یا اضافه کردن آن به غلات صبحانه نشان داده است که به کاهش درماندگی و اضطراب یاری می نماید.

سبزیجات برگ سبز

سبزیجات برگ سبز غنی از فولات بوده، که در برابر افسردگی و نوسانات خلقی مبارزه می نماید. مصرف کاهو، اسفناج و دیگر سبزیجات برگ سبز به منظور مقابله با کمبود فولات، لازم است.

غذاهای دریایی

غذاهای دریایی مانند ماهی، اویستر (نوعی صدف خوراکی)، صدف و خرچنگ، غنی از اسیدهای چرب ضروری امگا 3 می باشند. این غذاها نه تنها برای سلامت کلی مفید می باشند، بلکه سلنیوم مورد احتیاج بدن را که تقویت نماینده خلق و خوی است را تأمین می سازند.

غلات کامل یا سبوس دار

خوردن یک صبحانه خوب و شکم پر کن، این اطمینان را می بخشد که در طول روز خلق و خوی خوشی داشته باشید. خوردن غلات سبوس دار دارای اهمیت است به این علت که به آرامی در بدن جذب می شوند، و سطوح قند خون را ثابت نگه می دارند.

شکلات

یک تکه شکلات بخورید تا ببینید چه میزان خلق و خوی شما بهتر می گردد. خصوصاً شکلات تیره که حاوی کافئین و تئوبرومینی است که به جهت بهتر کردن خلق و خوی به خوبی شناخته شده اند.

گوشت لخم - گوشت کم چربی

گوشت های کم چربی مانند مرغ و گوشت گاو منابع غنی از اسید آمینه تیروزین می باشند. تیروزین به بهبود طبیعی خلق و خوی یاری نموده، در نتیجه سطوح پیغام رسانان مغز ـ دوپامین و نوراپی نفرین ـ را که مسئول حفظ هوشیاری و تمرکز فکر می باشند، افزایش می دهد.

منبع: راسخون
انتشار: 18 آبان 1400 بروزرسانی: 18 آبان 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1852

به "مواد غذایی که موجب بهتر شدن خلق و خوی می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی که موجب بهتر شدن خلق و خوی می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید