مدیریت هوشمند کسب و کار را به سنا بسپار

به گزارش کی آنلاین، در زمانه ای که ما زندگی می کنیم بسیاری از کسب و کارها تغییرات گسترده ای داشته اند؛ تغییراتی که فرآیند برخی از مشاغل را به کل عوض کرده است و فضای جدیدی برای ثبت و آماده سازی گزارش های کاری و پیگیری فرایند اجرایی پدید آورده است. در این دوره، بسیاری از کاغذبازی های مرسوم به فضای مجازی منتقل شده و برای این که سر وسامان پیدا کند به برنامه ها و نرم افزارهای مخصوصی نیاز پیدا کرده است. مراحل ثبت سفارش محصولات، مراحل طراحی، ساخت، اجرا و در نهایت تحویل، نیازمند نظم دقیقی است که باید برای کارکنان و صاحبان کسب و کار روشن باشد.

مدیریت هوشمند کسب و کار را به سنا بسپار

از پروفایل ما وبلاگ بخار دیدن نمایید.

از سوی دیگر بخش های نظارتی و نیروی انسانی و ارتباط با مخاطب در مشاغل، شرایطی دارند که برای هر کسب و کار متفاوت است و نرم افزارهای هوشمند در این حوزه می توانند مسائل و چالش های آن حوزه را با دقتی بیش از روش های سنتی در گذشته پوشش دهند.

از آن جایی که این گونه نرم افزارها در کشورهای توسعه یافته راه خود را پیدا کرده اند اما با احتیاجهای متنوع بازارهای ایرانی تفاوت های عمده دارد، شرکت سنا تقاضای کسب و کارهای ایرانی را شناسایی کرده و به دنبال آن نرم افزاری طراحی کرده که بتواند در همین زمینه خدمات کامل و منحصربه فردی را با هزینه پایین ارائه دهد.

از احتیاجسنجی تا طراحی و اجرای بومی

سال 93 ایده ایجاد یک نزم افزار بومی در ذهن یک برنامه نویس به نام علی مخلصی شکل گرفت که نسخه هایی از نرم افزارهای خارجی در زمینه مدیریت کسب و کار را به فارسی بر می گرداند. در این فرآیند نسخه خارجی این نرم افزارها که به CRM (سرواژه Customer Relationship Management) معروف است برای شرکت های داخلی نصب می شد و متناسب با احتیاجهای کاربر تغییراتی در آن صورت می گرفت.

آن ها هم بعد از مدتی کار با نرم افزار، نظرات و مسائل شان را مطرح می کردند. اما این فرایند با اشکالات و دردسرهای زیادی همراه بود. زیرا کسب و کارها در ایران خصوصیاتی ویژه و احتیاجهایی متفاوت دارند. از این رو احتیاج به تولید یک نرم افزار بومی که جوابگوی احتیاج کسب و کارهای داخلی باشد کاملا احساس می شد.

علی مخلصی و تیم همراهش بعد از بررسی و کار با نمونه های خارجی حالا این توانایی را پیدا کرده بودند که نگاه جامع تری به کسب و کارها پیدا کنند. پس از یک سال هسته نویسی بالاخره نرم افزار بومی آماده شد و در دسترس شرکت ها قرار گرفت. شرکت های داخلی با هزینه پایین آن را نصب کردند و با ارائه نظرات شان، نسخه ایرانی نرم افزار مدیریت هوشمند کسب و کار سنا راه خودش را پیدا کرد. این نرم افزار سال گذشته مجوز خلاقیت و نوآوری را به دست آورد.

برتری های نمونه بومی نرم افزار

علی مخلصی که اکنون مدیرعامل نرم افزار مدیریت هوشمند کسب وکار CRM سنا است در گفت و گو با جام جم درباره مزیت هایی که نرم افزار سنا در قیاس با نمونه های خارجی و رقبای داخلی اش دارد توضیح داد: ما در مقایسه با نمونه های خارجی که حدود چند صد میلیون تومان هزینه احتیاج دارند و برای بسکمک از مشاغل صرفه مالی ندارند هزینه را بسیار پایین آورده ایم.

در قیاس با نمونه های داخلی هم توانسته ایم همه بخش های مختلفی که در یک کسب و کار ایرانی وجود دارد را در نظر بگیریم و استفاده از کاغذ را برای کارهای اداری حذف کنیم. کاهش هزینه را هم تا حدی پیش بردیم که قیمت تمام شده به کمتر از 10 میلیون تومان برسد تا به راحتی برای کسب و کارهای کوچکی که زیر 150نفر همکار دارند هم قابل استفاده باشد.

مخلصی ادامه داد: یکی از کارهایی که برای ارتباط بهتر با کسب و کارها داریم این است که تعهد می دهیم اگر آنها در آینده به توسعه احتیاج داشتند در کنارشان باشیم و برای این که بتوانند با خیال آسوده تری برای سال بعد هم از خدمات ما استفاده کند نرخ قیمتی برای سال جدید را هم به آنها ارائه می دهیم.

خدمات دسته بندی شده متناسب با تقاضای بازار

مدیرعامل نرم افزار سنا درباره کسب و کارهای مختلف و طبقه بندی احتیاجهای شان گفت: برای این که نرم افزار خدمات جامع تری داشته باشد کسب و کارها را به سه دسته تقسیم کرده ایم و برای هر یک ویژگی های مجزایی در نظر گرفته شده است.

نوع اول کسب و کارهای خدماتی هستند؛ مثل مشاوره های حقوقی که تاریخچه ها ارتباطی، گفت و گوها، گزارش ها و پرداخت ها برای شان اهمیت زیادی دارد و خدمات نرم افزار هم در همین زمینه تعریف می شود. دسته دوم کسب و کارهای مرتبط با بازرگانی هستند که به عنوان مثال تجهیزات فناوری اطلاعات (IT) خرید و فروش می کنند و برای ثبت و فروش، احتیاجهای متفاوتی دارند.

در نهایت گروه سوم که امسال بیشتر روی آن متمرکز شده ایم گروه های تولیدکننده محصولات هستند که در حوزه ثبت سفارش و فرآیندهای اجرایی آن به نرم افزار هوشمند احتیاج پیدا می کنند. برای مثال امسال کارخانه ای در پاکدشت قصد تولید ماشین لباسشویی به تعدادی تعیین را داشت که قرار بود بر همین اساس خط تولید را به نسبت سفارش آماده کند و فرایند گردش کار از زمان آغاز تا مرحله نهایی را می توانست به شکل هوشمند با نرم افزار پیش ببرد.

مشاوره به کسب و کارهای ایرانی در شخصی سازی محصول

برای کسی که با بخش دولتی همکاری نداشته است و به شکلی کاملا خصوصی کار را جلو برده چالش های زیادی بر سر راه عملیاتی کردن کار وجود داشته است؛ مثل حوزه بیمه و موارد مربوط به آن. از دیگر مسائل، نوع ارتباط با مشتری است؛ چون مشتری ایرانی به راحتی نمی پذیرد که با نرم افزار ایرانی کارش را اجراکند.

مدیرعامل نرم افزار سنا در این خصوص گفت: ما اوایل کارمان سعی می کردیم بدون هزینه نرم افزار را برای گروه های شغلی نصب کنیم و راهنمایی های لازم را به آنها ارائه دهیم و با این روش بعد از مدتی میزان نصب نرم افزار بالا رفت و کسب و کارها به ما بیشتر اعتماد کردند.

مخلصی افزود: چالش دیگر این بود که بسکمک از کسب و کارها نسبت به تحلیل داده هایشان اطلاعات کافی نداشتند. برای این گروه لازم بود ابتدا مشاوره های تعیینی در حوزه CRM ارائه و احتیاجهای اساسی آنها شناسایی شود و بر اساس آن اطلاعات، شخصی سازی نرم افزار صورت بگیرد. در این حین معلوم می شد چه بخش های تازه ای باید برایشان ایجاد شود و بخش های پیشین چه تغییری باید پیدا کند.

در این ماجرا بخش مالی در تورم های مالی فعلی هم برایمان به یکی از چالش ها تبدیل شد. زیرا تیم اجرایی کار، هزینه های بالایی دارد و ما ناچاریم تعادلی را هم در این بخش حفظ کنیم.

چرا CRM برای کسب و کارها ضروری است؟

این نرم افزار در حوزه های مختلف کسب و کار قابل استفاده است، زیرا بیشتر فضاهای شغلی برای بخش فروش محصول شان به کنترل کننده احتیاج دارند تا این فرایند را با دقت ثبت کنند و پیگیری های لازم را به شکلی دقیق و مدون در اختیار بگذارد. در زمینه مدیریت منابع انسانی و ارتباطات لازم برای ارتقای کیفیت کار افراد همیشه وجود یک تسهیل گر و سازمان دهنده می تواند بسیار کمک کننده باشد که در این حوزه هم نرم افزار کاربردهای زیادی دارد و در نهایت برای کنترل وظایف درون سازمانی و نوعی نظارت کلی، CRM سنا می تواند بوروکراسی ها را کاهش دهد و در راه سنجش کار افراد، مفید واقع شود. از طرفی پشتیبانی باشگاه مشتریان و خدماتی از این دست هم در نرم افزار تعریف شده است تا ارتباط با مخاطب در کسب و کار حفظ شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1509

به "مدیریت هوشمند کسب و کار را به سنا بسپار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت هوشمند کسب و کار را به سنا بسپار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید