مجازات برای شرکت های آمریکایی همکار با هوآوی

به گزارش کی آنلاین، وزرات بازرگانی آمریکا گفت که دوره دوم مهلت نود روزه آمریکا به هوآوی در ماه جاری به خاتمه می رسد.

مجازات برای شرکت های آمریکایی همکار با هوآوی

به گزارش خبرنگار ، هنگامی که بازه 90 روزه ماه گذشته به اتمام رسید، وزارت بازرگانی آمریکا سه ماه دیگر به همان عرضه نمایندگان زمان داد تا محصولات خود را به هوآوی ارسال نمایند. طبق اعلام وزارت بازرگانی این کشور، 130 شرکت آمریکایی در طی این بازه سه ماهه درخواست مجوز تحویل کالا های تولیدی چینی را داشتند البته این مسئله چیز خیلی دور از ذهنی نبود.

پایان مهلت نود روزه به هوآوی

این پنجره 90 روزه در ماه نوامبر بسته می گردد و می تواند برای همواره بسته بماند. به گفته راب استرایر، معاون وزارت امور خارجه در امور سایبری آمریکا مجوز های عمومی موقت اغلب برای همواره دوام نمی آورند. وی در ادامه صحبت هایش گفت که این مجوز ها برای تأمین یاری فوری و جلوگیری از اختلال در بازار طراحی شده اند.

فعال شدن سیستم هوشمند 5G هوآوی در فرودگاه پکن

علاوه بر این، استریایر گفت که دولت ترامپ در نظر دارد برای کسانی که از امکانات هوآوی استفاده می نمایند، مجازات تعیین کند. آمریکا به متحدان هشدار داده بود که از تجهیزات هوآوی استفاده ننمایند، ولی با این حال فقط تعداد معدودی این هشدار را رعایت نموده اند و دیگران این کار را نمی نمایند. معاون وزیر امور خارجه این کشور تهدید نموده است که آمریکا می تواند کسانی که از تجهیزات اینترنت نسل پنجم هوآوی استفاده می نمایند، مجازات کند.

گفتنی است که هوآوی بزرگترین ارائه دهنده تجهیزات شبکه در دنیا است. اما آمریکا این مسئله را تهدیدی برای امنیت ملی می داند، زیرا می تواند طبق قوانین کمونیست چین مجبور به جمع آوری اطلاعات برای دولت خود گردد. این امر باعث شده است تا بسیاری بر این باور باشند که تلفن ها و تجهیزات شبکه هوآوی می توانند اطلاعات کاربران را به پکن ارسال نمایند. نیازی به گفتن نیست که هوآوی بار ها این موضوع را تکذیب نموده است.

در اوایل ماه آینده، انتظار می رود اتحادیه اروپا (EU) ارزیابی از خطرات امنیتی که شبکه های 5G در میان کشور های اتحادیه اروپا با آن روبرو هستند را منتشر کند. این امر می تواند موجب این گردد که بعضی از کشور های اروپایی مجوز آن را دریافت کند؛ اما این مسئله نیز می تواند مشکل ساز باشد، زیرا ممکن است بعضی از کشور های عضو اتحادیه اروپا هوآوی را تأمین نماینده مهمی بدانند. مجارستان با چین رابطه تجاری دارد و وزیر دارایی این کشور در اوایل امسال این تولیدنماینده را یک شریک مهم استراتژیک نامیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 432

به "مجازات برای شرکت های آمریکایی همکار با هوآوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجازات برای شرکت های آمریکایی همکار با هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید