مانور مشترک دریایی هند و آمریکا در اقیانوس هند

به گزارش کی آنلاین، یک ناو هواپیمابر آمریکایی و گروه رزمی همراهش رزمایش مشترکی را با کشتی های جنگی هند در حوزه اقیانوس هند در بحبوحه تداوم تنشهای مرزی پکن و دهلی نو برگزار کرد.

مانور مشترک دریایی هند و آمریکا در اقیانوس هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به نوته هندوستان تایمز، در این رزمایش که روز دوشنبه برگزار گردید ناو هواپیمابر آمریکایی یو.اس.اس نیمیتز شرکت داشته است.

گفته شده مجموعا هشت کشتی جنگی آمریکایی و هندی در این رزمایش شرکت داشتند. این مانورها همزمان با افزایش تنشها به دلیل تشدید فعالیت های چین در دریای چین جنوبی، جایی که نیروی دریایی آمریکا اخیرا در آن یک رزمایش عظیم با شرکت دو ناو هواپیمابر و گروه های رزمی برگزار کرد، انجام می شوند.

نیروی دریایی هند در توئیتی نوشت: گروه رزمی ناو هواپیمابر نیمیتز در حال ترانزیت به وسیله منطقه اقیانوس هند است. در طول عبور این گروه رزمی واحدهای نیروی دریایی هند رزمایش های گذری را با نیروی دریایی آمریکا برگزار کردند. نیروی دریایی هند در عین حال اخیرا چنین رزمایش های گذری را نیز با نیروهای ژاپنی و فرانسوی انجام داده است.

به گفته یک مقام دیگر، ناوگان شرقی نیروی دریایی هند هم اکنون در حال اجرای مانورهایی در نزدیکی جزایر آندامان و نیکوبار بوده و کشتی های جنگی شرکت کننده در این مانورها جزو این ناوگان هستند.

طبق اعلام ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، نیروهای هند و آمریکا ضمناً عملیات با یکدیگر دست به اجرای مانورهای سطح بالا به هدف به حداکثر رساندن قابلیت عملیات مشترک و تمرینها از جمله دفاع هوایی زده اند. در بیانیه این ناوگان عنوان شد، هدف از عملیات های ناوگروه نیمیتز تامین امنیت در سراسر منطقه ضمناً تقویت شراکت با دوستان و همپیمانان است.

ناوگان هفتم عظیمترین ناوگان پیشرو در نیروی دریایی آمریکا است.

در این بیانیه تصریح شد: تعاملات دریایی از جمله چنین مانورهایی همکاری نیروهای دریایی آمریکا و هند را تقویت می نماید و به قابلیت های دو طرف برای مقابله با تهدیدها در دریا شامل دزدی دریایی تا افراط گران خشونت طلب یاری می نماید. این تعاملات نمایانگر فرصتهایی برای تقویت روابط قدرتمند از پیش موجود بین آمریکا و هند و اجازه به دو کشور برای درس دریافت از یکدیگر هستند.

یک مقام سوم هندی بیان کرد، نیروی هوایی هند اقدام به استقرار نیمی از اسکادران از جنگنده های جگوار خود در پایگاه هوایی کار نیکوبار به هدف نشان دادن قدرتش همزمان با تقابل با چین در طول خط مرزی در لاداخ نموده است.

نیروی هوایی هند سطح آماده باش خود را در طول مرز شمالی این کشور با هدف مقابله با هر گونه تحریک نظامی نیروهای چینی بالا برده و پایگاه های خط مقدم دستور پیدا کردند تا در بالاترین سطح آماده باش قرار بگیرند.

جزایر آندامان و نیکوبار در فاصله 1200 کیلومتری از خاک هند قرار داشته و حجم قابل توجهی از واردات نفت چین از محل تنگه مالاکا که در جنوب شرق این جزایر واقع شده است انجام می گردد.

ناوگروه نیمیتز آمریکا به وسیله تنگه مالاکا وارد اقیانوس هند شده و در جهت سمت خلیج فارس است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1116

به "مانور مشترک دریایی هند و آمریکا در اقیانوس هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور مشترک دریایی هند و آمریکا در اقیانوس هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید