قیمت سبد دارویی کشور 9.7 درصد افزایش یافت

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، سید حسن قاضی زاده هاشمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی سفری که به استان داشته ایم در حوزه سلامت تعداد زیادی پروژه افتتاح خواهد شد.

قیمت سبد دارویی کشور 9.7 درصد افزایش یافت

وی با بیان اینکه امیدواریم همه پروژه هایی که در خدمت سلامت مردم خواهد بود باعث افزایش رضایت مندی آن ها گردد، اضافه کرد: یکی از مهم ترین اهداف سفر به استان اطلاع از مسائل روزمره مردم است.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه مرکز شماره دو دندانپزشکی بیرجند ساختمانی بسیار شیک و مجهز با اساتید جوان و فعال است، گفت: تعداد دانشجویان دندانپزشکی استان به بیش از دو برابر افزایش پیدا نموده است.

وی با بیان اینکه بسیار خرسندیم از اینکه در یکی از استان های مرزی و شرقی خوشبختانه در جهت ارتقای دانش و مهارت کوشش می گردد، مطرح نمود: داروهایی که مشابه داخل ندارد تا کنون دچار هیچ تغییر قیمتی نگردیده اند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه داروهایی که مشابه داخل دارند در برخی از موارد غیر از بیماری های خاص با افزایش قیمت روبرو گردیده اند، اعلام کرد: داروهای داخلی به طور کلی دچار نوسان قیمت گردیده اند به صورتی که سقف افزایش قیمتی که دولت معین نموده بین 9 تا 12 درصد است.

وی با بیان اینکه علی رغم مصاحبه های انجام گردیده اما برخی از رسانه ها تعدادی از داروهایی که حاشیه سود کمی داشته اند را بزرگ و گران قیمت جلوه داده اند، گفت: در مجموع 9 هزار قلم دارو وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 400 دارو افزایش قیمت داشته است.

وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه تاکنون به طور متوسط قیمت سبد دارویی کشور 9.7 درصد افزایش داشته است، اضافه کرد: علی رغم اینکه در بسیاری از موارد دچار نوسان قیمت و افزایش قیمت های بالا گردیده اما خوشبختانه صنعت دارویی کشور رعایت قیمت ها را نموده است.

وی ادامه داد: 70 درصد خرید دارویی کشور برای یک سال انجام گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 35

به "قیمت سبد دارویی کشور 9.7 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت سبد دارویی کشور 9.7 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید