قربانی جدید گوشی های موبایل: آخرین شرکت سازنده پیجر در ژاپن پس از 50 سال تعطیل شد

به گزارش کی آنلاین، صنعت پیجر در ژاپن پس از نیم قرن به کار خود انتها داد. شرکت Tokyo Telemessage در اطلاعیه ای روز دوشنبه گفت از سال آینده دیگر دستگاه پیجر تولید نخواهد کرد و سرویس های خود را تعطیل می کند.

قربانی جدید گوشی های موبایل: آخرین شرکت سازنده پیجر در ژاپن پس از 50 سال تعطیل شد

توکیو تله مسیج آخرین شرکت تولیدکننده دستگاه های پیجر در کشور ژاپن بود که اکنون تصمیم گرفته سرویس های خود در شهر توکیو و سه منطقه نزدیک آن را در سپتامبر 2019 قطع کند.

این شرکت در بیانیه اش می گوید تقریبا 20 سال پیش تولید و ساخت پیجرهای سخت افزاری را متوقف کردند ولی هنوز سرویس های پیجر مشتری داشتند اما اکنون فقط 1500 نفر از این سرویس ها استفاده می کنند که عمدتا هم کاربرانی در حوزه سلامت هستند.

در دهه 1990، پیجرها در میان مردم و کسب وکارها بسیار محبوب بودند. شروع ورود این فناوری به کشوری مانند ژاپن در دهه 1980 اتفاق افتاده ولی چندین سال طول کشید تا کسب وکارها، مدیران و مردم با آن آشنا شوند و مزایای پیام های کوتاه را درک کنند.

اگر نخواهیم به ده ها عنوان کاربرد ویژه پیجرها در کسب وکارها و نیازهای ارتباطی ضروری آن زمان اشاره کنیم؛ دختران دبیرستانی عاشق پیجرها بودند چون برای یکدیگر پیام های متنی فرستاده و با دوستان خود ارتباط داشتند. هنگامی که زمان استراحت دختران دبیرستانی فرا می رسید؛ صف های طولانی برای استفاده از پیجرها تشکیل می شد و همه به سر و کول هم می زدند تا زودتر پیام خود را ارسال کنند.

آخرین قربانی موبایل

براساس آماری که دولت ژاپن اعلام کرده است. در سال 1996 که اوج محبوبیت پیجرها بود؛ بیش از 10 میلیون کاربر از این فناوری ارتباطی استفاده می کردند. خود شرکت توکیو تله مسیج در سال 1996 بیش از 1 میلیون و 200 هزار مشتری پیجر داشته است که غالب آن ها کارمندان و مدیران برجسته تجاری بودند.

اولین بار، شرکت مخابراتی NTT پیجرها را در سال 1968 معرفی کرد. خود این شرکت سرویس های پیجر خود را در سال 2007 متوقف کرد. گوشی های تلفن همراه و شبکه های موبایل، رقیب جدی و اصلی پیجرها بودند که در نهایت هم دارند این سرویس را به موزه فناوری های دنیا می فرستند.

ژاپن را باید کشور متضادها نامید. آخرین فناوری های پیشرفته دنیا در این کشور توسعه داده شده و مدرن ترین تجهیزات ارتباطی ساخته می شود ولی از سوی دیگر می خوانیم هنوز شرکت هایی در حال ارائه خدمات پیجر بودند و 1500 نفر مصرف کننده دارند!

انتظار می رفت تولیدکننده ها و سرویس دهنده های پیجر در این کشور خیلی سال پیش از بین رفته باشند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 14 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 422

به "قربانی جدید گوشی های موبایل: آخرین شرکت سازنده پیجر در ژاپن پس از 50 سال تعطیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قربانی جدید گوشی های موبایل: آخرین شرکت سازنده پیجر در ژاپن پس از 50 سال تعطیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید