این بیماری چهل درصد گردشگران را نگران نموده است

به گزارش کی آنلاین، سلامتی یکی از لزومات و حتی گاهی از اهداف سفر است؛ ولی در این میان، هیچ چیز مانند یک شکم روی بی موقع نمی تواند مسافرت را برای شما و همسفرانتان به جهنم تبدیل کند. این مسئله تا جایی توجه صنعت گردشگری را به خود جلب نموده است که یک نام برای آن انتخاب نموده اند: شکم روی مسافران و آنطور که پیدا است، این معضل هر ساله دامن 40 درصد از گردشگران کل جهان را می گیرد.

این بیماری چهل درصد گردشگران را نگران نموده است

ولی یک خبر خوب برایتان داریم. سازمان غذا و دارو (اف.دی.ای) اخیرا اعلام نموده است که دیگر لازم نیست سفر خود را بخاطر شکم روی مسافران به تعویق بیندازید. این سازمان اخیرا دارویی را معرفی کرد که می تواند به سرعت علائم شکم روی را از بین ببرد. بنابراین اگر در دل جاده با این مشکل روبرو شدید، کافی است که روزانه یک عدد قرص ایمکولو مصرف نمایید تا در فرصت مناسب یک پزشک شما را معاینه کند.

ایمکولو یک داروی ضدباکتریایی است که می تواند علائم شکم روی مسافران را تا حد زیادی از بین ببرد. انتظار می رود که این دارو از ماه فوریه سال 2019 در دسترس آمریکایی ها و پس از آن سایر بخش های جهان قرار بگیرد. برای درمان کامل شکم روی مسافران، این قرص باید به صورت خوراکی و در یک دوره سه تا چهار روزه مصرف گردد.

بنا به ادعای شرکت تولیدکننده، ایمکولو نخستین داروی ضدباکتریایی موردتایید سازمان غذا و دارو برای درمان شکم روی مسافران در دهه گذشته است.

گفتنی است که بنا بر تعریف این سازمان، شکم روی مسافران بیماری است که مسافر پس از ابتلا به آن بیشتر از سه بار در 24 ساعت اسهال گردد. پاتوژن های متعددی می توانند باعث ابتلای مسافر به این بیماری شوند، ولی شایع ترین علت آن خوردن غذاها و آب آلوده به باکتری است. هرچند امکان ابتلا به این بیماری در تمامی جهان وجود دارد، ولی بیشترین گزارش ابتلا به آن، متعلق به آسیا، خاورمیانه، آفریقا، مکزیک و آمریکای مرکزی و جنوبی است.

با این حال طبق گفته سازمان غذا و دارو، ایمکولو تنها در مواردی عمل می نماید که رشته های غیرتهاجمی ایکولی، پاتوژن عامل در ابتلای بیمار به شکم روی مسافران باشد. سردرد و یبوست از رایج ترین عوارض جانبی گزارش شده در اثر مصرف ایمکولو است.

منبع: همگردی
انتشار: 17 دی 1401 بروزرسانی: 17 دی 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2190

به "این بیماری چهل درصد گردشگران را نگران نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این بیماری چهل درصد گردشگران را نگران نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید