صدرنشینی قاطع ایتالیا با پیروزی مقابل ولز، برد با ارزش سوئیس برابر ترکیه

به گزارش کی آنلاین، خبرگزاری خبرنگاران- شاگردان روبرتو مانچینی به عنوان صدرنشین گروه خود راهی مراحل حذفی جام ملت های اروپا شدند.

صدرنشینی قاطع ایتالیا با پیروزی مقابل ولز، برد با ارزش سوئیس برابر ترکیه

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران، ایتالیا با کسب یازدهمین برد پیاپی خود و معرفی کردن خود در قامت یک مدعی، به مرحله یک هشتم نهایی یورو 2020 راه یافت. مانچینی که از صعود تیمش به دور بعد آسوده خاطر بود، در این بازی بازیکنان ذخیره تیمش را به میدان فرستاد و در نهایت شاهد یک برد دیگر از سوی شاگردانش بود. ولز هم با وجود این شکست بر حسب تفاضل گل بهتر نسبت به سوییس، در رده دوم نهاده شد و جواز حضور در مرحله بعدی را کسب کرد.

ایتالیا شروع بهتری داشت و می توانست در دقیقه 12 روی ارسال امرسون به گل دست پیدا کند اما آندره بلوتی نتوانست ضربه خوبی را در دهانه دروازه به توپ بزند. در دقیقه 24 باز هم این ایتالیا بود که فرصت داشت دروازه ولز را باز کند اما ضربه آندره بلوتی در مصافی تقریباً تک به تک با دروازه حریف به بیرون رفت و نتیجه ای به همراه نداشت.

در دقیقه 27 اولین موقعیت مهم بازی برای ولز خلق شد. ارسال کرنر دنیل جیمز به روی دروازه با ضربه سر کریس گانتر همراه شد که توپ با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه دوناروما عبور کرد و به بیرون رفت. در دقیقه 29 باز هم ایتالیا بود که فرصت گلزنی ایجاد کرد اما این بار فدریکو کیه زا نتوانست ضربه خوبی را روانه دروازه ولز کند تا همچنان بازی بدون گل دنبال گردد.

در دقیقه 39 بالاخره قفل دروازه ولز شکسته شد. ایتالیا در جناح راست به یک ضربه آزاد دست یافت. مارکو وراتی پشت توپ ایستاد و ارسال او به دهانه دروازه با ضربه تمام کننده متئو پسینا همراه شد تا آتزوری به گل برسد و با پیروزی راهی رختکن گردد. در دقیقه 52 ایتالیا به یک ضربه آزاد دست یافت. فدریکو برناردسکی پشت توپ ایستاد اما ضربه فوق العاده او با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد.

در دقیقه 54 ولز می توانست گل تساوی را به ثمر برساند اما آرون رمزی در مصافی تک به تک بیش از حد تعلل کرد تا یک موقعیت خوب برای این تیم از دست برود. در دقیقه 56 اتان آمپادو خطای فوق العاده شدیدی را روی پای فدریکو برناردسکی انجام داد که کارت قرمز مستقیم داور بازی همراه شد تا ولز 10 نفره گردد.

در دقیقه 64 فدریکو کیه زا از جناح راست حرکت فوق العاده ای را ترتیب داد. پاس او به بیرون با ضربه آندره بلوتی همراه شد اما دروازه بان ولز با یک واکنش خوب توپ را به کرنر فرستاد. در دقیقه 75 گرت بیل فرصت فوق العاده ای داشت تا کار را به تساوی بکشاند اما ضربه بسیار بد او با اختلاف از بالای دروازه ایتالیا به بیرون رفت. در ادامه مسابقه ایتالیا توپ و میدان را در اختیار داشت و بازی را کنترل کرد تا با همان یک گل به پیروزی برسد. آنها با این پیروزی به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعدی شدند و ولز نیز با وجود شکست در بازی امشب به عنوان تیم دوم صعود کرد.

- ترکیه بدون امتیاز، با 8 گل خورده و 1 گل زده، از رقابت های یورو 2020 حذف شد. سوئیس و ولز اکنون بر حسب آمار، عنوان تیم دوم و سوم را میان خودشان تقسیم خواهند کرد اما به احتمال زیاد، تیم سوم گروه A هم به مرحله حذفی صعود خواهد نمود. شاید بسیاری انتظار داشتند ترکیه تیم شگفتی ساز این جام لقب بگیرد اما برعکس، آن ها تبدیل به تیمی شدند که سوئیس، ولز و ایتالیا برای بالا بردن آمار گلزنی شان، از آن ها استفاده کردند. ترکیه پیش از این در مرحله مقدماتی یورو 2020، به همراه بلژیک دارای بهترین خط دفاعی بود اما به نظر می رسد پیش از مسابقات، اتفاقاتی در این تیم رقم خورده است. از عملکرد بی نظیر سوئیس هم نباید عبور کرد که به احتمال زیاد، در مرحله حذفی رقیب قدرتمندی برای حریفان خواهد بود.

سوئیس بازی را بهتر شروع کرد و در همان دقیقه چهارم به گل رسید. هریس سفروویچ در پشت محوطه صاحب فرصت شده و با یک ضربه زمینی و فنی به گوشه دروازه پیروز به زدن گل اول شد. حملات تیم ملی سوئیس ادامه یافت و این تیم در اواسط نیمه اول به گل دوم هم دست یافت. این بار ژردان شکیری، ستاره مشهور سوئیس پشت محوطه ترکیه صاحب موقعیت شده و باز ضربه ای فوق العاده به گوشه دروازه، زننده گل دوم تیمش لقب گرفت. در اواخر نیمه اول مولدر با حرکت از سمت چپ فرصت داشت اختلاف را به حداقل برساند، اما ضربه او با مهار سومر همراه شد و نیمه اول با رجحان 0-2 تیم ملی سوئیس به اتمام رسید.

اما ترکیه در صدد جبران برآمده و بعد از یکی دو حمله پیروز به زدن گل اول شد. روی پاس هاکان چالهان اوغلو، قهوه چی پشت محوطه صاحب فرصت شده و بعد از حرکتی تکنیکی با یک ضربه غیرقابل مهار پیروز شد اختلاف را به حداقل برساند. اما سوئیس باز هم صاحب توپ و میدان شده و در دقیقه 69 باز هم به گل رسید. روی پاس عرضی زوبر، ژردان شکیری در موقعیتی تک به تک و با یک ضربه فنی به گوشه دروازه پیروز به زدن گل سوم تیم ملی سوئیس هم شد.

دقایقی بعد سوئیس فرصت خوبی برای زدن گل چهارم هم داشت، اما ضربه تماشایی گرانیت ژاکا روی یک موقعیت ایستگاهی به دیرک دروازه برخورد کرد. در ادامه کوشش دو تیم برای گلزنی نتیجه داد و سوئیس با نتیجه 1-3 ترکیه را مغلوب کرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1690

به "صدرنشینی قاطع ایتالیا با پیروزی مقابل ولز، برد با ارزش سوئیس برابر ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدرنشینی قاطع ایتالیا با پیروزی مقابل ولز، برد با ارزش سوئیس برابر ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید