مدت زمان صدور ویزای شینگن

به گزارش کی آنلاین، چند روز قبل از سفر باید برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرد؟ با دانستن جواب این سوال می توانید برای تور اروپا برنامه ریزی نموده و فرصت کافی جهت تهیه مدارک را در اختیار داشته باشید. یا در صورت ریجکتی، می توانید با زمانی که در اختیار دارید نامه اعتراض را به سفارت ارائه دهید. مدت زمان صدور ویزای شینگن عنوانی ست که در این مطلب به آنالیز آن می پردازیم.

مدت زمان صدور ویزای شینگن

دریافت اختیارات بسیاری را با خود به همراه می آورد. دارندگان این ویزا می توانند به راحتی به کشورهای عضو در اتحادیه شینگن سفر نمایند و هیچ محدودیتی برای رزرو تور اروپا ندارند. با این حال دریافت این ویزا مراحل و قوانین خود را دارد و با اطلاع از مدت زمان صدور ویزای شینگن می توان برای تمامی این مراحل برنامه ریزی کرد.

مدت زمان صدور ویزای شینگن

برای دریافت ویزای شینگن می توانید از هریک از سفارت های کشورهای حوزه شینگن که در ایران دفتر دارند اقدام کنید. هر کدام از سفارت ها قوانین و شرایط خود را برای ارائه وقت سفارت دارند.

متقاضیان ویزای شینگن در ابتدا باید مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزا را آماده نموده، فرم اپلکیشن را تکمیل نموده و از سفارت مورد نظر وقت تحویل مدارک، انگشت نگاری و در صورت احتیاج مصاحبه را دریافت کنید.

اما در حالت کلی مدت زمان صدور ویزای شینگن پس از تحویل مدارک و آنالیز آن توسط افسر سفارت 15 الی 30 روز طول می کشد. زمان اعلام شده ممکن است با توجه به تصمیم افسر سفارت بیشتر یا کمتر به طول بیانجامد.

مدارک مورد احتیاج برای دریافت ویزای شینگن

مدارک دریافت ویزای شینگن در تمام سفارت ها یکسان است. اما در مواردی ممکن است با توجه به سیاست خارجی هر کشور بعضی از سفارت ها مدارک بیشتری را از متقاضی دریافت نمایند. از این رو قبل از اقدام برای دریافت وقت ویزا، با مراجعه به وبسایت سفارت مورد نظر مدارک را چک کنید.

  • اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار
  • دو قطعه عکس
  • اصل شناسنامه متقاضی
  • اصل گواهی حساب
  • ارائه سند مکلی
  • اصل و ترجمه مدرک شغلی (پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی، وکلا: پروانه وکالت، مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، بازنشسته ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی، مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، در صورت خویش فرما بودن جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات، معلمان، اساتید و اعضا هیئت علمی: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوقی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان، دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل)
  • رضایت نامه والدین برای فرزندان
  • بلیط و برگه رزرو هتل

با ویزای شینگن به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

شینگن قراردادی ست که بین 26 کشور اروپایی بسته شده است. بر طبق این قرارداد شهروندان کشورهای عضو در این پیمان می توانند بدون دریافت ویزا به این مناطق رفت و آمد داشته باشند.

علاوه بر این افراد با تابعیت دیگر کشورها با دریافت ویزای شینگن امکان سفر به تمام 26 کشور را (تا خاتمه اعتبار ویزا) دارند.

این 26 کشور آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ، سوئد، نروژ، فنلاند، دانمارک، لیتوانی، لتونی، لهستان، مجارستان، اتریش، استونی، اسلواکی، اسلوانی، چک، ایسلند، مالت، یونان، لیختن اشتاین و سوئیس را شامل می گردد.

با توجه به قوانین به تصویب رسیده دارندگان ویزای شینگن بایستی از همان کشوری که ویزا را دریافت نموده اند به منطقه شینگن ورود نمایند اما محدودیتی برای سفر در محدوه شینگن و خروج از این محدوده جود ندارد.

در صورت ریجکت شدن ویزا چه اقدامی باید انجام داد؟

مدت زمان صدور ویزای شینگن 15 تا 30 روز کاری به طول بیانجامد. در واقع متقاضیان پس از طی مراحل مربوطه می توانند جواب ویزا را دریافت نمایند.

در بعضی از موارد و با توجه به تصمیم افسر سفارت ممکن است درخواست ویزای متقاضیان رد گردد. اما رد شدن یا ریجکت شدن ویزای شینگن به این معنا نیست که دیگر نمی توانید مجدداً درخواست ویزا دهید.

متقاضیان پس از رد شدن درخواست ویزا می توانند به جواب اعلام شده اعتراض نمایند. در واقع مقاضیان می توانند پس از آنالیز علت رد شدن ویزا، مشکل را برطرف نموده و مجددا برای دریافت ویزا اقوام نمایند.

این نکته را مدنظر داشته باشید که شما فقط 30 روز پس از دریافت ویزا مهلت دارید نامه اعتراض را به سفارت تحویل دهید.

از کدام کشورها می توان برای دریافت ویزای شینگن اقدام کرد؟

شما می توانید به وسیله هریک از کشورهای عضو در پیمان شینگن برای دریافت ویزا اقدام کنید. اما بعضی از کشورها به دلایل سیاسی، فرهنگی، مالی و … قوانین راحت تر یا سخت تری را در این زمینه دارند.

کشورهای ایسلند، فنلاند، لیتوانی، اسلونی، لتونی، استونی، اسلواکی، لهستان یونان و لوکزامبورگ با آمار بیش از 80 درصد بیشترین صدور ویزای شینگن در سال را دارند. کشورهای بلژیک، فرانسه، پرتغال، آلمان و هلند نیز جز سخت گیرترین کشورها در صدور ویزای شینگن شناخته می شوند.

در مجموع پیشنهاد می کنیم برای دریافت ویزای شینگن از کشورهای اسپانیا، ایتالیا یا یونان اقدام کنید. به طور کلی این کشورها جز مقاصد پرطرفدار اروپایی به شمار آمده و مدت زمان صدور ویزای شینگن از طرف آن ها 15 روز کاری می باشد.

بیشتر بخوانید …

اقدامات لازم جهت برطرف ریجکتی ویزای شینگن

به چه کسانی ویزای شینگن می دهند؟

بهترین کشورهای اروپایی برای تعطیلات بهاری

مقاصد زمستانه اروپایی

آداب و رسوم عجیب و غریب کریسمسی در جهان

راهنمای سفر به اتریش

معروفترین میراث های جهانی یونسکو در اروپا کدامند؟

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 14 فروردین 1400 بروزرسانی: 14 فروردین 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1528

به "مدت زمان صدور ویزای شینگن" امتیاز دهید

1 کاربر به "مدت زمان صدور ویزای شینگن" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدت زمان صدور ویزای شینگن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید