شیوع ویروس کرونا افت تجارت کالا را وخیم تر می نماید

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران: سازمان تجارت جهانی پیش بینی کرد که تجارت جهانی کالاها در ماه های آینده به دلیل اختلالات ناشی از شیوع ویروس کرونا در فعالیت بازرگانی بین المللی، ضعیف خواهد ماند.

شیوع ویروس کرونا افت تجارت کالا را وخیم تر می نماید

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تعداد کم از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از بلومبرگ؛ شاخص بارومتر تجارت کالای WTO در دسامبر به 95.5 واحد در مقایسه با 96.6 واحد در نوامبر رسید. رقم 100 واحد به منزله رشد در سه ماه آینده منطبق با روندهای رشد میان مدت است در حالی که رقم بالاتر از 100 رشد بالاتر و رقم پایین 100 رشد کمتر را نشان می دهد.

سازمان دنیای تجارت در این گزارش گفت تهدیدات سلامت و سایر تحولات دنیای در چند ماه نخست سال ممکن است آغاز آهسته رشد تجارت را تضعیف کند.

حجم تجارت کالا در دنیا طی سه ماهه سوم سال 2019 به میزان 0.2 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال 2018 افت کرد.

جدیدترین آمار بارومتر تجارت کالای WTO هیچ نشانی از بهبود پایدار تجارت ندارد بلکه در واقع نشان می دهد که تجارت دنیای بر مبنای سالانه ممکن است در سه ماهه نخست سال 2020 کاهش پیدا کند با این حال این موضوع تا اواسط سال که آمار قابل دسترس خواهند بود، تعیین نمی گردد.

افت تجارت در ماه های گذشته به دلیل کاهش حمل کانتینری و کالاهای کشاورزی بوده است و آنالیز آمار سفارشهای صادرات، حمل هوایی بار و قطعات الکترونیکی اگرچه پایین تر از حد مبنا بوده اند اما به نظر می رسد تثبیت شده و در ماه های آینده رشد می نمایند. با این حال تمامی زیرشاخصهای بارومتر تجارت کالا تحت تاثیر پیامدهای مالی بیماری کووید 19 و نتیجه بخشی کوششها برای درمان و مهار این بیماری قرار خواهند گرفت.

آمریکا و چین ماه میلادی گذشته توافقی را برای انتها دادن به مناقشات تجاری دوجانبه امضا کردند. در این بین انگلیس و اتحادیه اروپا کوشش می نمایند پس از جدایی رسمی لندن از این بلوک، یک توافق تجاری منعقد نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 740

به "شیوع ویروس کرونا افت تجارت کالا را وخیم تر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیوع ویروس کرونا افت تجارت کالا را وخیم تر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید