شلیک خونبار نظامیان فرانسه به اتوبوس غیرنظامیان در اقتصادی

به گزارش کی آنلاین، یک غیرنظامی در کشور آفریقایی اقتصادی به ضرب گلوله یکی از یگان های نظامی فرانسه مستقر در این کشور، کشته شد و دو نفر دیگر نیز زخمی شدند.

شلیک خونبار نظامیان فرانسه به اتوبوس غیرنظامیان در اقتصادی

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یکی از یگان های نظامی فرانسه در کشور اقتصادی واقع در غرب آفریقا یک غیرنظامی را در اتوبوسی که به سمت کاروان نظامیان فرانسوی در حرکت بود، به ضرب گلوله کشت و دو نفر دیگر را زخمی کردند.

بنا بر گزارش شبکه روسی راشاتودی، ارتش فرانسه در واکنش به این اقدام نظامیان خود در کشور اقتصادی گفت که اتوبوس مذکور، با نادیده دریافت هشدارهای بصری با سرعت زیاد به سمت کاروان نظامیانی که برای عملیات برخان مستقر شده بودند، حرکت کرد.

ارتش فرانسه در ادامه اضافه کرد که نظامیان فرانسه سپس در دومین هشدار به سمت زمین گلوله هایی را شلیک کردند اما گلوله ها به سمت اتوبوس بازگشت و سه نفر را زخمی کرد که یکی از آنها جان خود را از دست داد.

ارتش فرانسه در بیانیه ای به عرض تسلیت به خانواده قربانی این حادثه بسنده کرد.

طبق گزارش راشاتودی، حادثه فوق در بحبوحه تشدید تنش ها در اقتصادی در پی وقوع یک کودتای نظامی که به استعفای ماه گذشته ابراهیم بوبکر کیتا، رئیس جمهور اقتصادی و کابینه وی منتهی شده بود، اتفاق افتاده است.

به دنبال کودتای نظامی در اقتصادی، عضویت این کشور آفریقایی در اتحادیه آفریقا به حالت تعلیق درآمد.

گروهی از نیروهای نظامی در اقتصادی که خود را کمیته ملی برای نجات مردم نامیده اند غرب این کشور آفریقایی را در بیست و هشتم مردادماه به کنترل خود درآوردند و ابراهیم بوبکر کیتا را دستگیر کردند.

رهبران این کودتای نظامی بعد از بازداشت کیتا و وادار کردن وی به استعفا، اعلام کردند که آنها یک دوره گذار سیاسی ایجاد و طی یک مدت معقول یک انتخابات معتبر برگزار خواهند کرد.

کیتا که چند ساعت بعد از بازداشت شدن در تلویزیون صحبت می کرد، با اعلام استعفای خود گفت نمی خواهد خونی برای باقی ماندن وی در قدرت ریخته گردد.

این کودتا بعد از دو ماه تظاهرات در شهر باماکو، پایتخت اقتصادی، صورت گرفت که به دنبال آن چهار نفر کشته و 15 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که مقامات ارتش اقتصادی و آمریکا گفته اند، رهبر کودتای اخیر در این کشور آفریقایی، سال ها با نیروهای ویژه آمریکایی در غرب آفریقا همکاری داشته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1156

به "شلیک خونبار نظامیان فرانسه به اتوبوس غیرنظامیان در اقتصادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شلیک خونبار نظامیان فرانسه به اتوبوس غیرنظامیان در اقتصادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید