راه کار هتل های ترکیه برای جذب توریست در رمضان

به گزارش کی آنلاین، هتل های پنج ستاره ترکیه همزمان با شروع ماه رمضان برای جذب گردشگران بیشتر، از قیمت اقامت کم نموده و وعده ویژه افطار و سحر را اضافه نموده اند.

راه کار هتل های ترکیه برای جذب توریست در رمضان

ایسنا: مهدی عباسی ـ کارشناس جهانگردی ـ با آنالیز راه کار کشورها برای جذب جهانگرد در دوران کرونا که بیشتر مبتنی بر افزایش اعتماد و کاهش هزینه است، به گوشه ای از کوشش های ترکیه در این باره اشاره نمود و به ایسنا گفت: با فرارسیدن ماه رمضان و با وجود محدودیت های کرونا برای شهروندان این کشور، اما هتل های پنج ستاره برای جذب جهانگرد در این دوران، پکیج های ویژه اقامتی طراحی نموده اند که مثلا قیمت ها را برای دو شب اقامت با دو وعده سحر و افطار از هفت هزار تا 116 هزار لیر کاهش داده اند، درحالی که قیمت اقامت در بعضی هتل های پنج ستاره، در روزهای عادی، بدون احتساب مالیات بین 370 یورو تا شش هزار یورو فقط برای یک شب متغیر است.

به گفته او، هتل های پنج ستاره در ترکیه پیش از ماه رمضان این فعالیت را شروع نموده اند، به ویژه آن که براساس تصمیم ستاد کرونا در این کشور، هیچ رستورانی نمی تواند وعده های افطار را برگزار کند، بنابراین هتل ها بسته های اقامتی را برای مسافرانی که در ماه رمضان به این کشور سفر می نمایند، تهیه نموده اند.

عباسی گفت: این هتل ها که بعضی از آن ها کاخ ها و عمارت های تاریخی ارزشمندی هستند، برای جذب بیشتر مسافر، در پکیج اقامت غذاهای لذیذ محلی ترکیه را برای وعده سحر و افطار درنظر گرفته اند.

ترکیه در سال 2019 بیش از 36 میلیون نفر گردشگر داشت، اما با شیوع ویروس کرونا و لغو پروازهای این کشور شمار جهانگردان آن تا حدود 70 درصد کاهش یافت و به رقم 16 میلیون نفر رسید. بنا بر اعلام موسسه آمار این کشور، درآمد صنعت جهانگردی ترکیه در سال 2020 بیش از 65 درصد کاهش داشت و بالغ بر 12.6 میلیارد دلار شد. اقدام این کشور برای بازگرداندن جهانگردان، تقویت سیستم های ایمنی و کنترل محیط های مورد استفاده جهانگردان بود و دولت این کشور با وجود اعمال شرایط قرنطینه و محدودیت تردد برای شهروندان، جهانگردان خارجی را از این امر مستثنی کرد. مقامات جهانگردی این کشور امیدوارند با سرعت دریافت واکسیناسیون در بیشتر کشورها، شمار جهانگردان ترکیه در سال 2021 به 20 میلیون نفر برسد.

بیشتر بخوانید:

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1593

به "راه کار هتل های ترکیه برای جذب توریست در رمضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه کار هتل های ترکیه برای جذب توریست در رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید