ملاقات وزرای خارجه چین و روسیه در پکن

به گزارش کی آنلاین، وزرای خارجه چین و روسیه در پکن با یکدیگر دیدار کردند و قول دادند که هماهنگی بیشتری در زمینه طیف وسیعی از موضوعات داشته باشند.

ملاقات وزرای خارجه چین و روسیه در پکن

خبرنگاران - وانگ یی وزیر امور خارجه چین، روز پنجشنبه در پکن با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ملاقات کرد و متعهد شد که بین دو کشور در زمینه طیف وسیعی از موضوعات هماهنگی بیشتری صورت پذیرد.

به گزارش خبرگزاری سی جی تی ان، این گفت وگو ها یک روز قبل از ملاقات برنامه ریزی شده بین شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پکن انجام شد.

وزیر امور خارجه چین در این ملاقات گفت که اولویت ملاقات او با لاوروف این بود که مقدمات سیاسی نهایی را برای گفت وگو های رو در رو بین سران دو کشور فراهم کند که اولین مورد در نوع خود در بیش از دو سال گذشته است.

وزیر امور خارجه روسیه نیز تأکید کرد که ملاقات رؤسای جمهور دو کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، زیرا به تعمیق روابط روسیه و چین، ارتقای ساخت یک سیستم مدرن روابط بین الملل و پیشبرد توسعه پایدار جهانی یاری می نماید.

لاوروف اضافه نمود: همکاری راهبردی سطح بالا و هماهنگی نزدیک بین روسیه و چین مورد اجماع دو طرف است که عاری از تأثیر شرایط سیاسی بین المللی و موجب ثبات در روابط بین المللی می گردد.

وانگ یی از دستاوردهای روابط دوجانبه در سال گذشته بسیار قدردانی کرد و آمادگی طرف چینی برای تعمیق همکاری های راهبردی همه جانبه بین دو کشور را اعلام نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 فروردین 1401 بروزرسانی: 18 فروردین 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2005

به "ملاقات وزرای خارجه چین و روسیه در پکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات وزرای خارجه چین و روسیه در پکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید