خبرنگاران عمران خان نسبت به وقوع رخداد ناگوار میان پاکستان و هند هشدار داد

به گزارش کی آنلاین، اسلام آباد - خبرنگاران - همزمان با تشدید درگیری های مرزی میان پاکستان و هند و واکنش های دیپلماتیک دو کشور به این تنش ها، عمران خان برای چندمین بار طی روزهای اخیر نسبت به آنچه وی عملیات جعلی هند خواند هشدار داد.

خبرنگاران عمران خان نسبت به وقوع رخداد ناگوار میان پاکستان و هند هشدار داد

جهت دریافت خدمات درب ورودی ساختمان ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

این روزها با افزایش حوادث مرزی میان دو رقیب هسته ای شبه قاره در خط کنترل مرزی کشمیر، جنگ دیپلماتیک نیز میان دو کشور تشدید شده تا جایی که وزارت امورخارجه پاکستان طی روزهای اخیر بارها کاردار هند را احضار و نسبت به آتشباری نیروهای این کشور به خاک پاکستان و هدف قرار دریافت غیرنظامیان و تلفات نظامی هشدار داده است.

همزمان با تحولات نگران نماینده میان پاکستان و هند، مقامات اسلام آباد نسبت به آنچه که عملیات جعلی هند علیه پاکستان بیان می نمایند، ابراز نگرانی کردند.

نخست وزیر پاکستان با انتقاد از رویکرد دهلی نو در منطقه کشمیر تحت کنترل هند و سرکوب متعرضان و آنچه که عمران خان کشتار غیرنظامیان در کشمیر تعبیر کرد، نگرانی خود را به جامعه دنیای ابراز نموده است.

عمران خان بامداد پنجشنبه در یک پیغام توییتری نوشت: من بار دیگر نسبت به برنامه ریزی هند برای انجام عملیات جعلی علیه پاکستان با هدف انحراف افکار عمومی دنیا از شرایط کشتارها در کشمیر، هشدار می دهم.

وی در پیغام دیگر نیروهای هندی را به آتش کشیدن خانه های مردم در منطقه سرینگر در قلمروی کشمیر (تحت کنترل دهلی نو) متهم کرد و مدعی شد که دولت نارندرا مودی با اشاعه ایدئولوژی افراطی هندو، ناقض کنوانسیون چهارم ژنو است.

وزارت امورخارجه پاکستان روز چهارشنبه بار دیگر ضمن احضار دیپلمات ارشد سفارت هند در اسلام آباد و اعتراض به تداوم درگیری های مرزی میان دو کشور، گفت: هند از شروع سال 2020 تا به امروز، 1101 مرتبه مرتکب نقض پیمان مشترک آتش بس مرزی شده است.

به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال 2003 امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همیشه دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه 97، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن ماه 97 در منطقه پولواما علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 981

به "خبرنگاران عمران خان نسبت به وقوع رخداد ناگوار میان پاکستان و هند هشدار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عمران خان نسبت به وقوع رخداد ناگوار میان پاکستان و هند هشدار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید