حملات یمنی ها به ابوظبی نیرو های آمریکایی را روانه پناهگاه کرد

به گزارش کی آنلاین، مقامات ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کردند نیرو های این کشور در امارات هنگام حمله اخیر نیرو های یمنی به ابوظبی ناچار شدند به پناهگاه بروند.

حملات یمنی ها به ابوظبی نیرو های آمریکایی را روانه پناهگاه کرد

خبرنگاران- فرماندهی مرکزی آمریکا روز شنبه اظهار داشت دوشنبه گذشته که نیروهای یمنی (جنبش انصارالله یمن) بعضی مواضع را در ابوظبی با موشک های بالستیک و پهپاد ها هدف قرار داد، نیرو های آمریکایی مستقر در امارات به پناهگاه رفتند.

به گزارش الخلیج الجدید، ویلیام اوربان، سخنگوی ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا با صدور بیانیه ای ادعا کرد نیرو های آمریکایی در پایگاه هوایی الظفره در ابوظبی ساعت 9:01 شب به وقت محلی با توجه به تهدیدات احتمالی حوثی ها (جنبش انصارالله یمن) حدود نیم ساعت در حال آماده باش کامل بودند که شامل احتمال استفاده خلبانان از پناهگاه ها هم می شد و همه چیز به صورت کاملا حرفه ای و سازمان یافته انجام شد.

سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا این سخنان را پس از آن ایراد کرد که شبکه سی ان ان آمریکا روز پنج شنبه به نقل از یوسف العتیبه، سفیر امارات در آمریکا اظهار داشت نیروهای یمنی از موشک های کروز و بالستیک و پهپاد در حمله به ابوظبی استفاده نموده است.

وزارت دفاع آمریکا اظهار داشت حملات پهپادی و موشکی روز دوشنبه به ابوظبی، سامانه های هشدار در دو پایگاه آمریکایی در امارات و قطر را فعال کرد. یک مقام پنتاگون هر نوع نقش نیرو های آمریکایی در حملات هوایی ائتلاف به فرماندهی سعودی در یمن در پاسخ به حملات گروه های یمنی به امارات را تکذیب کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1976

به "حملات یمنی ها به ابوظبی نیرو های آمریکایی را روانه پناهگاه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات یمنی ها به ابوظبی نیرو های آمریکایی را روانه پناهگاه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید