جزئیات تازه از جذب و استخدام دولت در امسال

به گزارش کی آنلاین، میثم لطیفی در حاشیه نشست تخصصی جشنواره شهید رجایی درباره شاخص های انتخاب دانشگاه برتر در تبادل نظر با ایسنا، درباره آخرین شرایط جذب و استخدام در سال 1402 اظهار کرد: در حال حاضر برای آموزش و پرورش 30 هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان، 56 هزار نفر در آزمون ماده 28 و 20 هزار نفر برای خدمات و سرایداری در مدارس و ... در نظر داریم که سال جاری به حدود 100 هزار نفر جذب و استخدام در این دستگاه اجرایی می رسد.

جزئیات تازه از جذب و استخدام دولت در امسال

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دستگاه های دیگر نیز جذب بکارگیری نیروی انسانی برگزار نموده اند یا در امسال جذبی خواهند داشت؟ اضافه نمود: بله، دستگاه های دیگر مانند وزارت نفت، وزارت اقتصاد، گمرک، مالیات، بعضی بانک ها، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جذب داشته و دارند. بعلاوه طرحی برای پرستاری و جذب اعضای هیات علمی و ... نیز در امسال داریم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور نیز درباره شرایط نیرو های شرکتی که می خواهند بعد از گذشت سال ها تبدیل شرایط شوند و به استخدام دولت درآیند، نیز گفت: این نیرو ها تحت قرارداد شرکت هستند و مسئله ای از نظر حقوق و دریافتی، سنوات، بیمه و ... ندارند، اما اگر می خواهند به استخدام دولت دربیایند باید در آزمون استخدامی شرکت نمایند.

لطیفی درباره دلیل طولانی شدن فرآیند جذب و به کارگیری به وسیله آزمون های استخدامی نیز اعلام نمود: یکی از دلایل طولانی شدن فرآیند آزمون های استخدامی آزمون های فراگیر بود. آزمون های فراگیر در چند دستگاه، چند رشته و چند نقطه - محل برگزار می شد و وقتی این اتفاق رخ می دهد سبب می گردد که داوطلبی که آزمون مالیات در بروجن و وزارت اقتصاد در تهران را انتخاب نموده است.

وی اضافه نمود: این موضوع سبب می گردد که وقتی قرار است کارنامه برای شرکت نماینده در آزمون صادر گردد باید در ابتدا هه دستگاه نتایج آزمون خود را برای سازمان سنجش ارسال نمایند تا سازمان سنجش پس از تجمیع و محاسبه اعلام کند که این متقاضی در کدام رشته و نقطه - محل قبول شده است.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در این زمینه بین دستگاه ها و در بعضی مواقع ناهماهنگی هایی اتفاق می افتاد تا نتایج مصاحبه ها و آزمون هایشان معین گردد و این مسئله باعث می شد که تاخیری در این زمینه به وجود بیاید. برای حل این مشکل سعی کردیم از امسال آزمون ها را برای هر دستگاه که متقاضیان به تعداد معینی می رسد، به وسیله اطلاعیه سازمان سنجش برگزار کنیم تا از این طریق تاخیر در اعلام نتایج آزمون ها را به حداقل برسانیم.

لطیفی بعلاوه در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چه برنامه ای برای کوتاه تر شدن تاخیر های دیگری در مرحله بعد از معین شدن نتایج آزمون تا مراحل دیگر جذب و استخدام به وجود می آید، دارید؟ گفت: قانون در این زمینه معین تکلیف نموده است و ما نیز بخش گزینش را تقویت کردیم و به آن ها اعلام نمودیم که این مراحل را تسریع نمایند. حتی اگر در گذشته یا در جای دیگر مراحل گزینش برای او اجرا شده آن را مد نظر قرار دهند.

منبع:ایسنا

منبع: فرارو
انتشار: 23 مرداد 1402 بروزرسانی: 23 مرداد 1402 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2281

به "جزئیات تازه از جذب و استخدام دولت در امسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه از جذب و استخدام دولت در امسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید