تور ارزان چین: جزئیات بودجه چین ، رشد 7 درصدی بودجه دفاعی دومین اقتصاد دنیا

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، دولت چین میخواهد به منظور تقویت رشد مالی در سال 2022 اندازه مخارج خود را افزایش دهد. این در حالی است که با توجه به اینکه دولت از پس انداز سال های گذشته برای جبران افزایش هزینه ها استفاده می نماید، این کار می تواند منجر به کاهش کسری بودجه گردد.

تور ارزان چین: جزئیات بودجه چین ، رشد 7 درصدی بودجه دفاعی دومین اقتصاد دنیا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس گزارش وزارت دارایی چین، شکاف اقتصادی میان عایدی عمومی دولت و مخارج آن در امسال 3.37 هزار میلیارد یوان (534 میلیارد دلار) خواهد بود که 2.8 درصد فراوری ناخالص داخلی چین است. این در حالی است که هدف کسری دولت در سال گذشته حدود 3.2 درصد و در سال های قبل از پاندمی سه درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری شین هوا، لیو کان، وزیر دارایی در حاشیه نشست NPC گفت: نزدیک به 1.27 هزار میلیارد یوان از بودجه سال های گذشته از سوی دولت مرکزی به بودجه عمومی امسال اضافه خواهد شد. این یعنی نسبت کسری به GDP می تواند حدود یک واحد درصد بالاتر رود.

مهمترین ارقام بودجه چین

بخش عمده ای از عایدی عمومی دولت از اقتصادیات ها حاصل می شود. پیش بینی شده اندازه عایدی اقتصادیاتی با رشدی 3.8 درصدی نسبت به سال گذشته به 21 هزار میلیارد یوآن در سال 2022 برسد. با توجه به عایدیهای دولت از دیگر منابع کل عایدی عمومی دولت به 23.34 هزار میلیارد یوآن خواهد رسید.

در حوزه مخارج عمومی دولت هم بیشترین هزینه به حوزه های خدمات عمومی نظیر آموزش، خدمات بهداشتی و سلامتی و پژوهش و علم و فن آوری برمی شود. بعلاوه با توجه به هزینه های دفاعی و پرداخت بهره بدهی دولتی، پیش بینی می شود کل مخارج با رشدی 8.4 درصدی به 26.71 هزار میلیارد یوآن برسد. نکته جالب در خصوص بودجه دفاعی چین رشد 7.1 درصدی آن و رسیدن به 1.45 هزار میلیارد یوآن است. بعلاوه پیش بینی می شود عایدی صندوق های تامین اجتماعی با رشدی 5.8 درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از 10 هزار میلیارد یوآن برسد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 خرداد 1401 بروزرسانی: 13 خرداد 1401 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 2055

به "تور ارزان چین: جزئیات بودجه چین ، رشد 7 درصدی بودجه دفاعی دومین اقتصاد دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان چین: جزئیات بودجه چین ، رشد 7 درصدی بودجه دفاعی دومین اقتصاد دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید