تعبیر رسانه های فرانسه از رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین

به گزارش کی آنلاین، ایرنا نوشت: بعضی رسانه های فرانسه ضمن بازتاب رزمایش دریایی مشترک ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند و دریای عمان، آن را مثلث جدید قدرت دریایی در خاورمیانه با هدف تقویت همکاری ها در واکنش به تحریم های آمریکا خواندند.

تعبیر رسانه های فرانسه از رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

رزمایش مشترک نیروهای دریایی ایران، روسیه و چین از روز آدینه 6 دی شروع شده و به مدت چهار روز ادامه خواهد داشت.

به گفته معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، این نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی است که جمهوری اسلامی ایران رزمایش مشترکی با دو قدرت دریایی بزرگ دنیا و در چنین سطحی برگزار می نماید و قطعا کشورهایی که از نظر مالی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و امنیتی نزدیکی بیشتری با هم دارند، دست به دست هم می دهند تا برقراری امنیت و جمعی بودن آن میسر گردد.

خبرگزاری فرانسه در گزارشی، این رزمایش را یک مثلث جدید قدرت دریایی توصیف کرد و نوشت: نیروی دریایی ایران اعلام نموده است که به همراه چین و روسیه از روز آدینه تمرین های دریایی مشترک را در اقیانوس هند و دریای عمان شروع نموده است؛ رزمایشی که نشان می دهد ایران قابل منزوی شدن نیست.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این رزمایش در یک دوره زمانی از تنش های مضاعف در خلیج فارس از زمان خروج واشنگتن از برجام در اردیبهشت سال 1397 و اعمال مجدد تحریم های مالی، صورت می گیرد.

روزنامه لو فیگارو فرانسه هم نوشت: نیروی دریایی ایران، روسیه و چین روز آدینه به مدت سه روز در دریای عمان، منطقه ای تحت تنش شدید بین آمریکا و ایران، مانورهای نظامی مشترک را شروع کردند؛ منطقه ای که در تابستان گذشته شاهد تحولات بسیار حساسی بود و حتی می توانست صحنه یک رویارویی نظامی باشد.

به گزارش لو فیگارو، پکن که یک ناوشکن مجهز به موشک راهنمایی شونده اعزام نموده است، هدف از این مانورها را تعمیق همکاری ها بین سه کشور مطرح نمود.

از نگاه ایران، این تمرین، پیغام صلح و امنیت پایدار به وسیله همکاری ارسال می نماید.

رادیو بین المللی فرانسه هم بیان کرد که این رزمایش، نزدیکی و اتحاد سه کشور علیه ایالات متحده آمریکا را نشان می دهد.

همچنین به نوشته بخش فرانسوی یورونیوز ، این مانور در شرایطی که تنش ها میان واشنگتن و تهران پیرامون توافق هسته ای همچنان سنگین است انجام می گردد. هدف از این رزمایش ، تقویت همکاری های نظامی بین سه کشور است. روسیه همزمان با اعزام ناوشکن مجهز به موشک های راهنمایی شوند، سه کشتی به منطقه اعزام کرد.

این رزمایش در دیگر رسانه های فرانسه و فرانسوی زبان از جمله آر ته و نیوز 24 بازتاب های مشابه داشت.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 577

به "تعبیر رسانه های فرانسه از رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعبیر رسانه های فرانسه از رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید