احتمال جریمه انگلیس از سوی اروپا به خاطر عدم پرداخت بودجه اضافی

به گزارش کی آنلاین، خبرنگاران: کمیسر بودجه اتحادیه اروپا امروز سه شنبه در کنفرانس خبری تاکید نمود که انگلیس احتمالا به خاطر عدم مشارکت در پرداخت بودجه اضافی اروپا جریمه خواهد شد.

احتمال جریمه انگلیس از سوی اروپا به خاطر عدم پرداخت بودجه اضافی

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از ریانوستی، جاسک دومینیک کمیسر بودجه اروپا در واکنش به مخالفت دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس با پرداخت پول بیشتر برای بودجه اروپا توضیح داد که اول دسامبر سال جاری این رقم باید به بودجه اتحادیه اروپا اختصاص یافته و پرداخت گردد. در غیر این صورت سرویس های کمیسیون اروپا نامه ای را ارسال خواهند کرد که در آن به کمبود قابل توجهی از منابع اقتصادی اشاره می گردد.

وی اضافه نمود: اگر شرایط طی هفته ها و ماه های آینده ارتقا پیدا نکند کمیسیون اروپا مبلغی را به عنوان جریمه در نظر خواهد گرفت.

وی تاکید نمود که انگلیس به خوبی از 17 اکتبر نسبت به سهم خود برای تامین بودجه اتحادیه اروپا آگاهی داشته است یعنی یک هفته قبل از آنکه دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس مخالفت خود را با پرداخت بودجه اضافی 2.66 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا اعلام نماید.

اتحادیه اروپا از کشورهای عضو خواسته است تا منابع اقتصادی بیشتری را برای تامین هزینه های این اتحادیه اختصاص دهند. کامرون زیر فشار زیادی است تا پیش از انتخابات سراسری ماه می سال آینده موضع سخت تری را در قبال اتحادیه اروپا اتخاذ کند. افزایش محبوبیت حزب استقلال انگلیس که مخالف اتحادیه اروپا است به شدت انتخاب مجدد محافظه کاران بریتانیایی را با خطر روبرو نموده است.

نخست وزیر انگلیس قول داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات سال آینده همه پرسی عضویت در اتحادیه اروپا را در سال 2017 میلادی برگزار کند.

اتحادیه اروپا خواهان منابع اقتصادی بیشتری از کشورهای عضو برای تامین هزینه های خود تا انتها سال جاری و مذاکره و رایزنی در مورد بودجه این اتحادیه در سال 2015 میلادی شده است. مخالفت انگلیس با هزینه های بالای اتحادیه اروپا موجب تشدید تنش در روابط لندن و بروکسل شده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 11 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 626

به "احتمال جریمه انگلیس از سوی اروپا به خاطر عدم پرداخت بودجه اضافی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال جریمه انگلیس از سوی اروپا به خاطر عدم پرداخت بودجه اضافی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید