طراحی داخلی باغ ویلا: 40 درصد باغ های چای ویلا شده اند

به گزارش کی آنلاین، به گزارش خبرنگاران، آمارها نشان می دهد طی دو دهه اخیر فراوری چای ایرانی کاهشی بوده است. در این خصوص محمد صادق حسنی، مدیر اجرایی سندیکای چای می گوید: تا قبل از سال 79 مقدار فراوری سالانه چای میانگین 65 هزار تن بود، اما با اصلاح ساختار تشکیلاتی چای به وسیله دولت در آن سال، فراوری کارخانه ها انبار شد و خرید محصول از کشاورزها کاهش یافت. رهاسازی سال 79 ضربه بزرگی بر پیکره فراوری چای داخلی وارد کرد، باغ چای و خرج های جانبی آن مثل کشت برگ، تهیه ابزار آلات و حمل و تحویل به دولت، برای چای کار دیگر توجیه مالی نداشت و از طرفی بهای برگ سبز نمی توانست هم پای افزایش نرخ تورم رشد کند. درنتیجه بسیاری از باغداران باغ های خود را رها کردند و بنابر داده های آماری از سال 79 به بعد 40 درصد باغ های کشت چای تغییر کاربردی داده اند.

طراحی داخلی باغ ویلا: 40 درصد باغ های چای ویلا شده اند

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

مدیر اجرایی سندیکای چای ادامه می دهد: در سال چهارم، با بدهکاری کارخانه ها و انباشت چای، این طرح مغلوب شد و دولت با پرداخت هفتصد هزار تومن برای هر هکتار، به چای کار مجوز رهایی باغ و تبدیل آن به جنگل را داد. درنتیجه کشت ما محدود شد و فراوری کاهش یافت.

او می افزاید: درحال حاضر کارخانه های چای ما فقط با 10 درصد ظرفیت شان کار می نمایند. بعلاوه تا انتها سال 78، دولت وظیفه خرید چای را برعهده داشت و کارخانه ها برگ سبز را خشک و فرآوری می کردند تا دولت صادر کند. در سال 79 این بخش به بخش خصوصی محول شد و کارخانه هایی که تا سال قبل حق العمل کار دولت بودند، مجبور به خرید برگ سبز از کشاورزان شدند. در آن موقع سازمان چای سابق، چای مقرون به صرفه و با یارانه فراوری و انبار نموده بود و کارخانه ها باید بدون یارانه با آن رقابت می کردند، در نتیجه چای در کارخانه ها انبار شد و آنها بدهکار شدند. درحال حاضر نیز تعداد زیادی از کارخانه داران چایی سازی در فهرست سیاه بانکی قرار گرفته اند و نه تنها مشمول وام نمی شوند، بلکه به آنها دسته چک هم نمی دهند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 9 آذر 1400 بروزرسانی: 9 آذر 1400 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1872

به "طراحی داخلی باغ ویلا: 40 درصد باغ های چای ویلا شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی داخلی باغ ویلا: 40 درصد باغ های چای ویلا شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید