گوگل با جی سوئیت خداحافظی کرد

به گزارش کی آنلاین، شرکت گوگل نام مجموعه ابزارهای بهره وری خود را تغییر داد و با هدف جذب مشتریان سازمانی برای کسب و کاری ابری خود، قابلیتهای بیشتری به آن اضافه کرد.

گوگل با جی سوئیت خداحافظی کرد

بسته خدمات گوگل که شامل ایمیل، اسناد و چت ویدیویی بود و از سال 2016 به نام جی سوئیت (G Suit) شناخته شده بود اکنون به گوگل ورک اسپیس (Workspace) تغییر نام داده است.

گوگل با وجود این که محصولات رایگان محبوبی مانند جی میل دارد، در رقابت با مایکروسافت و سایر شرکتهای نرم افزار سازمانی، نامها و استراتژیهای خدمات بهره وری خود را مکررا تغییر داده است. گوگل در تازه ترین اقدام خود کوشش نموده ابزارهای بهره وری را بیشتر از قبل یکپارچه کند. به عنوان مثال این شرکت اخیرا سرویس ویدیویی Meet را با جی میل یکپارچه کرد و اکنون قابلیتی را معرفی نموده که به کاربران امکان می دهد همزمان با استفاده از اسنادهای آنلاین، از Meet هم استفاده نمایند.

گوگل برای استفاده از سرویسهای محبوبش به منظور تبلیغ و ترویج برنامه ویدیویی خود که رقیب برنامه زوم و Teams مایکروسافت است، با انتقاد روبرو شده است. گوگل هم مانند شرکت زوم شاهد گرایش فزاینده به دورکاری در شرایط پاندمی بوده است. این شرکت اکنون بیش از 2.6 میلیارد کاربر ابزارهای بهره وری دارد که شامل اکانتهای رایگان، بیزنس و آموزشی هستند. گوگل در مارس گفت شمار کاربران فعال ماهانه این خدمات از مرز دو میلیارد نفر عبور نموده است.

گوگل یک رده قیمت گذاری جدید هم به نسخه پولی خود اضافه نموده که 18 دلار در ماه با قابلیتهای امنیتی بیشتر است اما قیمتهای دیگر تغییر ننموده و قراردادهای فعلی به قوت خود باقی می مانند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گوگل در مارس گفت شمار شرکتهای مشتری خدمات ابزارهای همکاری سوئیت که بابت آن ماهانه پول پرداخت می نمایند، از مرز شش میلیون عبور کرد اما جدیدترین آمار مشتریان و فروش را هنوز اعلام ننموده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 آبان 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: konline.ir شناسه مطلب: 1243

به "گوگل با جی سوئیت خداحافظی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل با جی سوئیت خداحافظی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید